جلسات محرمانه سران ریاض و تل‌آویو ادامه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۳    ۱۳۹۵/۶/۹ کد خبر: 120351 منبع: پرینت

برخی مؤسسه‌های سیاسی منطقه‌ای نسبت به دیدارهای محرمانه رهبران سعودی – صهیونیستی و پیامدهای منفی قریب‌الوقوع آن بر منطقه هشدار دادند.

روند تشدید تدابیر امنیتی نظام‌های عربی جهت برگزاری جلسات محرمانه با رژیم اسراییل رو به افزایش است.

پایگاه خبری «المنار» در گزارشی نوشت: کشورهای عربی بویژه ریاض در صدد هستند با تلاش برای مخفی کردن پیمان‌ها و دیدارهای سری خود و همچنین شعار دروغین حل بحران فلسطین به سوی عملی کردن و گشودن درهای عادی‌سازی روابط با اسراییل گام بردارند. به زعم آنها این اقدامات و ادعاهای مزیّف، راهی جهت شرعیت بخشیدن به عادی‌سازی روابط با جلادان صهیونیستی است.

المنار در ادامه اظهار داشت: حکام رژیم‌های عربی در توهم استمرار سلطه‌گری برمردم خود و حمایت دایم اسراییل هستند و بدین دلیل خدمات بلاعوض به تلاویو ارائه می‌دهند و در جهت حذف آرمان فلسطین با همدیگر وارد رقابتی سخت شده‌اند.

گفتنی است برخی نهادهای سیاسی منطقه‌ای و عربی در خصوص برگزاری دائم دیدارهای سری حاکمان عرب و رهبران اسراییلی که به دور از چشم رسانه‌ها برگزار می‌شود هشدار داده‌اند. این منابع بر آزادی عمل دستگاه‌های امنیتی - نظامی رژیم صهیونیستی دذ کشورهای عربی نیز تأکید دارند.

این مجامع سیاسی همچنین نسبت به توطئه کشورهای عربی موسوم به «کشورهای میانه‌رو» هشدار داده‌ و تصریح کرده‌اند این کشورهای سعی دارند تا با کشاندن رهبران فلسطینی به نشست‌ها و کنفرانس‌ها و با بهانه حل بحران فلسطین، به حذف آرمان و حقوق مردم فلسطین جامه عمل بپوشانند.

اداره‌های سیاسی اسراییل بر پیشرفت روند روابط اسراییلی- عربی تأکید کرده و اذعان کرده‌اند روابط دوجانبه تلاویو و اعراب وارد مرحل جدی خود شده و دیدارهای دوره‌ای به صورت مستمر بین آنها برگزار می‌شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این جلسات محرمانه مانند جلسات محرمانه ع و غ در افغانستان است!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است