رهبران ما فاقد عقلانیت سیاسی هستند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۰    ۱۳۹۵/۶/۹ کد خبر: 120379 منبع: پرینت

تنش های میان رهبران حکومت وحدت ملی به جنگ ها در افغانستان فاز دیگری داده است. به طوریکه مردم افغانستان از کارکرد آنها مایوس شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، رمضان محمودی، استاد دانشگاه گفت: مساله توزیع قدرت در افغانستان یکی از چالش های بزرگ بوده است. اگر تاریخ افغانستان را از منظر تحلیل سیاسی و جامعه شناسی مطالعه کنیم، یکی از چالش ها و مشکلات بسیار جدی همین توزیع قدرت بوده است.

وی افزود: در واقع حاکمان ما و رهبران سیاسی فاقد یک عقلانیت سیاسی بوده اند و از این منظر نتوانسته اند الگوی مناسبی برای توزیع قدرت داشته باشند و پیامدهای فقدان این الگو باعث شده است که همواره تنش و منازعه در افغانستان آن هم در سطح نخبگان وجود داشته باشد.

محمودی گفت: دست نیافتن نخبگان سیاسی، به ساختار اجتماعی صحیح سبب شده است که نوعی خودکامگی و استبداد در آن بالا شکل بگیرد و رهبران سیاسی همه فرصت ها و منافع را در دست بگیرند و در انحصار خود قرار دهند و هیچ احساس مسوولیتی نسبت به جامعه نداشته باشند. حکومت وحدت ملی هم از همین جنس است. ناامنی ها، اقتصاد ضعیف و وضعیت نامطلوب سیاسی هم از همین موضوع نشات می گیرد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   fبه یزدان اگر ما خرد داشتیـــم
چنـــین روز بد کجا داشتیــــم

>>>   محترم محمودی استاد پوهنتون!
اشتباه بزرگ شما اینست که "قطاع طریقان" (راهگیران دزد و فرومایه) را "رهبران سیاسی"!! مینامید!!!

>>>   ما افغانی هارا منم منم کشته وقتی که احترام متقابل حس خدمت به وطن وملت در ما نباشد چطور مملکت ما آباد خواهد شد از رئیس جمهور گرفته تا یک بچه گک ساجق فروش ما بزن بهادر تشریف داره وای بحال ما


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است