سفر غنی به بامیان، برای حیثیت سازی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۵/۶/۹ کد خبر: 120388 منبع: پرینت

اشرف غنی، رییس جمهور کشور برای رسیدگی به مشکلات بامیان سفری به این ولایت داشت اما پیش از رسیدن به این ولایت، صدای اعتراض مردم در خصوص مقوله ی روشنایی بلند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper) این اعتراض ها به سختی سرکوب و گزارش ها حاکی از آن است که در این درگیری ها برخی از خبرنگاران نیز دستگیر شده اند.

هدایت الله رهایی نماینده مردم بامیان در مجلس می گوید: این سفر غنی نوعی حیثیت سازی برای افرادی بود که در حادثه دهمزنگ مسوول فاجعه های آن بودند چرا که پروژه هایی که در این سفر افتتاح شد میراث دوران ریاست جمهوری کرزی بوده و عملا که پروژه ای جدید در بامیان افتتاح نشده است.

وی می افزاید: سرکوب و لت و کوب معترضان در بامیان، نوعی پایمال شدن آزادی مدنی مردم افغانستان بوده است.

رهایی می گوید: این سفر، سفری ناخوشایند برای مردم بامیان بود چرا که در آستانه چهلمین روز شهدای دهمزنگ قرار داریم و افتتاح پروژه در بامیان ضرورت نداشت.

او سفر غنی به بامیان و درگیری های رخ داده را از پیش سازماندهی شده می دانست چرا که دولت در پی زدودن و کمرنگ کردن اعضای جنبش روشنایی در میان مردم می باشد و غنی تنها به هدف حثیت سازی برای خود به این ولایت سفر کرد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حیثیت "مولی" نیست که در دست کسی که آنرا ندارد، داده شود!!!

>>>   ما مردم هزاره نباید فریب تاجیک ها را بخوریم ومنافع خود را جستجو کنیم در این کشور ملی گرایی مطرح نیست بلکه ملیت گرای مهم ومطرح است تاجیکها تا وقتی قدرت داشتند نه به فکر هزاره بودند نه ازبک ونه دیگر اقوام حالا که قدری دستشان از قدرت گرفته شده دادشان در امده وحرف برادی وبرابری میزنند.اینها قومی انحصار طلب تر از پشتونها هستند وصد رحمت به پشتونها .مردم هزاره هوشیار باشید در این کشور هرکس منافع خود وقبیله خود رادارد

>>>   لطفا ازتعصب گرایی و قوم گرایی پرهیز کنید حکومت در دست تمام تاجک ها نیست وتو که هزاره هارا فریب خور گفته ودر مقابل تاجک هاتحریک مینمایید ازنادانی وبی خبری شما از جامعه است .
ق از لوگر

>>>   هدف هزاره ها این نیست که تنها خود را مطرح بسازداین در سرشت هزاره ها نیست هزاره ها میخواهد همگی برادر و برابر زندگی نماید اما جای تاسف است که ریس جمهور از جنبش روشناییس که همانا تشکیلات مردمی به خاطر تحقق عدالت است ترس دارد باید از جنبش تاریکی ترسید که در سایه مردم به خاطر از بین بردن مردم زندگی مینماید مانند حادثه دهمزنگ که تا بحال ریس جمهور برای مردم جواب ندارد و مسؤلیت را هم کسی نپذیرفت. بهتر بود که ریس جمهور به بامیان نمیرفت از اینکه تا دیروز مردم بامیان را به بهانه های مختلف به قتل رساند و امروز فراموش کرد و به عیادت میرود آنهم دست خالی حادثه دلخراش جلریز را بامیان فراموش نمیکند اگر بامیان فراموش کند والدین فراموش نمیکند. صد ها قضیه دگر ریس جمهور باید میرفت خاموش در مغارهها و زندگی مردم را میدید. ضرورت به لت کوب مردم نبود مثل آدم های شیطان و کج خلق برای انداختن مردم در بین شان و خلق کردن نا آرامی میرود شرم است

>>>   اگر رییس جمهور کاری کند خفه هستید اگر نکند خفه، نا شکری انجام بد دارد

>>>   بفرما بگوید که غنی غیر از جابجایی اقوام پشتون در پست های مهم و انحصار قدرت چه کاری به دیگر اقوام کرده، شمال را که پر از تروریست کرد و اشخصاص نالایق را والیان ساخت، فقد در کمسیون ساز های بیجا. افسوس به حالی این ملت که سرنوشتش بدست کی هاست??

>>>   این متقلب رئیس جمهور نیست، رئیس حکومت توافقی بنام حکومت وحدت ملی است و بس.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است