مرز هوایی هند جایگزین مرز اسپین بولدک چمن
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۵/۶/۹ کد خبر: 120394 منبع: پرینت

مرز اسپین بولدک چمن از سوی پاکستان به روی شهروندان افغانستان مسدود شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، این مرز پس از آن مسدود شد که عده ای از هموطنان بگونه علنی پرچم پاکستان را به آتش کشید.

مقامات دولتی پاکستان نسبت به این رویداد شدیدا واکنش نشان داده و خواهان معذرت خواهی از سوی افغانستان شده است.

همچنین دولت پاکستان برای باز شدن مرز اسپین بولدک چمن شرایطی از جمله دادستد با کلدار پاکستانی در کشور و آزادی کار برای کاگران پاکستانی را خواسته است.

پس این منازعه بین پاکستان و افغانستان دولت هند اعلام کرده است که حاضر است میوه های تاجران افغانستانی که قرار بود از مرز اسپین بولدک صادر شود را بدون اخذ مالیات از طریق هوا به دهلی نو انتقال دهد.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد هند نابود باد اسرائیل

>>>   حکومت هند بهترین دوست مردم افغانستان است و تا حال با کمال اخلاص و صداقت به افغانستان کمک کرده است. خاک پای مردم هند بر سر حکومتداران چتلستان باد.

>>>   مرز چاه بهار جای گزین مرز تورخم

>>>   کاری بسیار معقول است دراخر ارزان و زود فرستاده میشود .افغانستان که به بهر راه ندارد باید اقلا صد طیاره باربری و مسافربری میداشت اما نه عقل کرزی و نه عقل حکومت دوسره کار میکند پولهای به جیب بهتر است نسبت به خدمت به وطن

>>>   افرین این بهترین راه است .درود بر دولت و ملت هند

>>>   باید دولت افغانستان راه های هوایی را بیشتر از دیگر مسیر ها مورد توجه قرار دهد زیره ما مرز دریایی نداریم و همسایه ها ی ما همه فرصت طلب هستند

>>>   بیشک اش است یا مرد باش یانوکر مرد اگر هم مذهب ما نیست واگر هم سرحد ما نیست کمک وبرادری هند از تما همسایه مردار افغانستان بهتر خوبتر است ، زنده باد دوستی افغانستان وهندستان
.مسافرجبری

>>>   چه کار نیک که دولت دوست هندوستان بجای ارسال میوه جات کشور ما از طریق هوا انهم بدون اخذ ماله به دهلی انتقال دهند بگذارید که پاکستان مرزش بسته بماند ومسولین نگذارند که امول بی کیفیت پاکستان ازین مرز بطرف افغانستان عبور کنند مردم شاهد دوستی دیرینه و بی شایبعه هندوستان ودشمنی دیرینه و کینه توزانه پاکستان بوده وهستند .

>>>   در فصل میوه پاکستان باید افغانستان نگذارد که میوه آنها به بازار های افغانستان وارد شود
ر

>>>   مفاد این دو برخورد متفاوت رابارگجان خود میتوان احساس کرد.-1میوه جات ما به قیمت خوب فروش میشود.-2 اطفال ما ازپفک خوری نجات می یابد ومریض های دوا باکیفیت می یابندوصدها فایده دیگر .از دوستی هند هیچ افغانی حراس ندارد بلکه عمیقاء پشتیبانی میکند.م.ا.کابل

>>>   کارنیک شده همان طوریکه متل است که می گویند شری خیزد که خیر مردم باشد حالاه همینطورشده باید حکومتداران ازموقع استفاده نموده شرایط را برای اقدامات هند زیاد مهیا سازد اگر وقعا نوکران وغلامان حلقه بگوش نباشند زنده باد هند.
ق از لوگر

>>>   زنده باد هندوستان ، دوست كشور افغانستان زنده باد مودي . آفرين بر شما مردم دلسوز هندوستان بزرگ

>>>   زنده بادهند ....بادپاکستان.
ع

>>>   ؛؛؛؛؛زنده باد هندوستان مرگ برپاکستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است