نخست وزیر صربستان: پارکینگ پناهجویان نیستیم
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۷    ۱۳۹۵/۶/۲۹ کد خبر: 121334 منبع: پرینت

نخست وزیر صربستان در باره بحران مهاجران و پناهجویان گفت: در مرزهای خود دیوار نمی کشیم اما پارکینگ آوارگان جنگی نیز نخواهیم بود.

«آلکساندر ووچیچ» در تلویزیون دولتی صربستان با یادآوری مخالفت خود با پیشنهادهای وزیر کشور و وزیر کار امور اجتماعی در مورد حصار کشی مرزها تاکید کرد که صربستان پارکینگی برای مهاجران نخواهد شد.

نخست وزیر صربستان افزود: «اکنون شش هزار و 500 مهاجر در صربستان بسر می برند که 81 درصد آنها از کشور افغانستان هستند که جوانانی بسیار تهاجمی هستند و در بلگراد مساله بوجود می آورند و برای نخستین بار برخی از آنها هنگام سرقت دستگیر شده اند.»

وی اضافه کرد: این بدان معنا نیست که حکومت بلگراد با این افراد رفتار سرکوبگرانه ای داشته باشد، اما تعداد آنها در حال افزایش است و ما می توانیم از کشورمان حفاظت کنیم.

ووچیچ گفت: صربستان نمی تواند مهاجرین بیشتری را بپذیرد زیرا آنها که در صربستان هستند، به مسیر خود به طرف اتحادیه اروپا ادامه نمی دهند و به همین دلیل بلگراد در فکر بهترین راه حل برای رفع این مشکل است.

نخست وزیر صربستان در عین حال از دولت های آمریکا و آلمان انتقاد کرد و گفت: آمریکایی ها و آلمانی ها آوارگان سوری را که در بین آنها افراد صنعتگر و متخصص هستند، در کشورهای خود نگه داشته اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است