غزنی به فراموشی سپرده شده است
غزنی آبستن تحولات بسیار بزرگی در آینده های نزدیک خواهد بود و دشمنان امنیت افغانستان در تلاش و تکاپوی این هستند که با تسلط بر شاهراه استراتژیک غزنی کابل قندهار هرات یک بخش عظیمی از افغانستان را ناامن بسازند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۰    ۱۳۹۵/۶/۳۱ کد خبر: 121404 منبع: پرینت

غزنی آبستن تحولات بسیار بزرگی در آینده های نزدیک خواهد بود و دشمنان امنیت افغانستان در تلاش و تکاپوی این هستند که با تسلط بر شاهراه استراتژیک غزنی کابل قندهار هرات یک بخش عظیمی از افغانستان را ناامن بسازند.

چمن شاه اعتمادی، نماینده ولایت غزنی امروز چهارشنبه 31 سنبله 1395، درجلسه شورای ملی گزارشی در خصوص اوضاع ولایت غزنی داده و بیان داشت: کارکردهای مثبت حکومت در ولایات در طول چند ماهی که از سال جدید گذشته است آنچنان کم است و یا اصلا وجود ندارد که زیر سایه توقعات و نیازهای اولیه مردم گم می شود. گزارش ولایت غزنی هم متفاوت از گزارش سایر ولایات نخواهد بود. اگر ولایات افغانستان از ناامنی ادواری در طول سالها رنج برده است غزنی به تنهایی در طی ده دوازده سال اخیر بار مشکلات امنیتی را به دوش کشیده است. اوضاع امنیتی در تعداد اندکی از ولسوالی ها اگرچه ظاهراً نیک به نظر می رسد ولی گزارش هایی که از مقام های ارشد ولایتی اعم از ملکی و امنیتی به گوش می رسد این است که غزنی آبستن تحولات بسیار بزرگی در آینده های نزدیک خواهد بود و دشمنان امنیت افغانستان در تلاش و تکاپوی این هستند که با تسلط بر شاهراه استراتژیک غزنی کابل قندهار هرات یک بخش عظیمی از افغانستان را ناامن بسازند و در حال حاضر نیز تعداد زیادی از ولسوالی های غزنی جز مرکز آن در دست مخالفان قرار دارد.

وی، با انتقاد از حکومت برای عدم توجه واقعی به غزنی ابراز داشت: از اواخر دوران حکومت وحدت ملی ولایت غزنی به ولایت درجه اول ارتقا پیدا کرد اما نزدیک به سه سال است که با امکانات و تجهیزات ولایت درجه دو روزگار می گذراند و غزنی به فراموشی سپرده شده است. خوب است سران و رهبران حکومت وحدت ملی به این نکته توجه دقیق داشته باشند. تجهیزات مکمل سلاح و مهمات به شدت در این ولایت احساس نیاز می شود. استعفای چندباره اخیر قوماندان امنیه ولایت غزنی و نپذیرفته شدن آن توسط حکومت مرکزی را در همین پیوند می توانیم تفسیر نماییم. یک قوماندان زمانی می تواند با اقتدار قوماندانی انجام وظیفه کند که امکانات و تجهیزات کافی داشته باشد حفظ ولایت استراتژیکی مانند غزنی بدون امکانات کار بسیار سختی خواهد بود.

اعتمادی، در خصوص پروژه هایی که در این ولایت ناتمام مانده و یا رها شده است بیان داشت: در همه کشور و سخن همه نمایندگان پروژه های ناتمام است. آنها می فریاد می زنند که بر این پروژه ها کار شود و پروژه های جدید ایجاد شود. در غزنی نیز تعدادی از پروژه های انکشافی سالها است که نیمه تمام مانده و چشمان مردم را سالها در انتظار تکمیل شدن گذاشته است. بسیاری از بندها، سرک ها و پروژه های زراعتی از این جمله هستند. علاوه بر این کمبودها، بیماری جدیدی به نام تب کانگو در غزنی بوجود آمده که لاعلاج است و چند نفری بر اثر این بیماری هلاک شده اند. در قسمت صحت عامه در افغانستان کار بخصوصی انجام نمی شود. بیمارستان ها اوضاع نابسمان و پرسنل کمی دارند و از امکانات محدودی برخوردار هستند.

این نماینده مجلس، به فساد در کل اداره های افغانستان معترض است اما می گوید که این فساد در وزارت معارف افغانستان به اوج خود رسیده و در غزنی نیز به شدت به چشم می خورد و افزود: در اداره های معارف افغانستان و به طور خاص ولایت غزنی فساد در بدترین شرایط ممکن قرار دارد. بطوریکه هیچ معملی در معارف افغانستان بدون پرداخت رشوه مقرر نمی شود. خوب است وزیر معارف تصمیم جدی در این مورد بگیرد چرا که در غیر این صورت استیضاح می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غزنی چیاان فراموش شده اند

>>>   نتیجه‏ ‏حمایت‏ ‏ازامریکا‏ ‏همین‏ ‏است‏ ‏


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است