حمله پهپاد آمریکایی به کاروان کمک‌های حلب
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۷    ۱۳۹۵/۷/۱ کد خبر: 121431 منبع: پرینت

وزارت دفاع روسیه از دیده شدن پهپاد آمریکایی بر فراز منطقه‌ای که کاروان انسانی سازمان ملل به حلبریال مورد حمله قرار گرفته، خبر داد.
خبرگزاری فارس: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در زمانی که کاروان کمک‌های انسانی حلب مورد حمله قرار گرفت، بر فراز این منطقه پرواز می‌کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، پهپاد مدل «شکارچی» (Predator) متعلق به نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا از پایگاه هوایی «اینجرلیک» در ترکیه بلند شده بوده و زمان حمله به کاروان سازمان ملل، درحال پرواز بر فراز آن دیده شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» این پهپاد نیم ساعت بعد از مورد حمله قرار گرفتن کاروانی که گفته می‌شد حامل کمک‌های انسانی برای حلب بوده، منطقه را ترک کرده است.

بر این اساس، ارتش روسیه به نماینده نیروی هوایی آمریکا اطلاع داده که هیچ هواپیمای جنگی متعلق به روس‌ها در زمان حمله به کاروان مذکور، در نزدیکی حلب نبوده و پایگاه هوایی «حمیمیم» را نیز ترک نکرده است.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد ادعای حمله روس‌ها به کاروان کمک‌های انسانی حلب، تلاشی از سوی غرب برای انحراف توجهات از حمله ائتلاف آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور است.

وزارت دفاع ایالات متحده اما در واکنش به این ادعای روسیه، حضور هرگونه پهپادی برفراز کاروان‌های سازمان ملل را تکذیب کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است