تظاهرات مردم علیه امضای توافقنامه صلح (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۵/۷/۱ کد خبر: 121459 منبع: پرینت

توافقنامه صلح در حالی امروز پنجشنبه اول میزان 95 در کابل به امضا رسید که شماری از باشندگان کابل در اعتراض به این عمل دست تظاهرات زدند.










کد(10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ما همه یک مشت محکم بر دهن فاشیسم و توطئه گران استیم.
امروز جوانان و فعالان سیاسی فرهنگی از تمام پایگاه های مقاومت در سرار کشور در برابر فاشیزم موضع واضح و روشن دارند.
امروز پنجشنبه ساعت ۹ قبل از ظهر مقابل شورای ولایتی پروان شهر چاریکار

>>>   دولت فاشستی و قبیله افغانستان برای بیست هزار خانواده افراد گلبیدین راکتیار قاتل زمین های شمالی را توزیع میکند.
مردم شمالی بلند شوید تظاهرات کنید هر کس از هر ولایت است در ولایت خودش برایش زمین داده شود ورنه از دست این وحشی ها هر روز انتحار و انفجار میشوید.
از ما گفتن بود حالا دل تان طرف چهارتا بزرگ نامرد و معامله گر نبینید خودتان اقدام کنید

>>>   خط دیورند جای خوبی برای کوچی ها است

>>>   گلبدین همان سخنان کهنه و تکراری را بازگفت:
استقرار حکومت اسلامی، استقلال و آن سربلندی و غروری که همه قاتلان جهان از آن سخن گفته اند و ...
به زودی او روی خاکی پا خواهد گذاشت که هنوز آمیخته به خون کشته گان تیغ جفای اوست.
انگار از گور گمنام عاصی صدایی بلند است:
آی کابل من و تو می دانیم
همه یک کاسه است و یک آش است
زخم های تو تازه گی دارند
وآنچه که تازه تر نمکپاش است

>>>   غنی و کرزی با همکاری پاکستانی ها و وارد کردن گلبدین درین پروسه می خواهند این برنامه را سریع تر به انجام برسانند.
تا دیروز مسله جابجایی کوچی ها را مطرح نمودند که به واکنش جدی مردم روبرو شده حالا زیر نام عودت کننده همان برنامه را زیر نام وعنوان دیگر وبرای تحقق توطئه های بعدی طراحی و جابجایی ها را مطابق میل شان انجام میدهند.
مردم کوهدامن ، پروان ، کاپیسا و پنجشیر باید بدانند که امروز زیر نام عودت کننده قبایل را جابجا نموده و فردا همین حکومت سلاح هایی مختلف النوع بدسترش شان قرار داده و راه رفت آمد سه ولایت را به کابل قطع و زندگی برای مردم این منطقه به جهنم مبدل می کنند .
هوشدار :
امروز همه مردم کوهدامن ، پروان ، کاپیسا و پنجشیر دربرابر تحقق برنامه خائنانه غنی نیروی مقاومت در برابر تحقق این توطئه علیه مردم ما را تشکیل کنید و از فاجعه فردا که حتی دست درازی به ناموس مردم ما خواهد بود جلوگیری کنید ما شاهد تجارب تلخ تاریخی دست درازی به ناموس مردم در بسیاری از مناطق کشور هستیم و تاریخ را هم نباید فراموش کنیم.
گویند : "علاج واقعه قبل از وقوع"
محمداسلم سلیم

>>>   با قاتل و تروريست صلح يعنى چه !!! اگر حكمتيار را با همه جناياتش به آغوش مى كشيد و با او در يك سفره جام بلند مى كنيد، حق نداريد عليه داعش ، طالب و حزب التحرير و ديگران جنگ اعلان كنيد ، اينها همه فرزندان ارباب ترور و اختناق اند. حكمتيار جايش زندان است نه قصر هاى با شكوه.

>>>   تحفهء مردم کابل به گلبدین حکمتیار:
کابل را بویرانه تبدیل کردی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت کرده یی
دریکروزچارصدراکت درشهرکابل پرتاب کردی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت کرده یی
هزاران زن رابیوه ملیونهاطفلرایتیمکردی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت کرده یی
درطول ...ادت جزبدبختی چیزیبیش بمانکردی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت کرده یی
همیشجهادت بخاطرچوکی وقدرت بوده
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت کرده یی
طالب وداعش همه نشانهء توست
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت کرده یی
همیش برق سروبی وماهیپر راقطع میکردی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت کرده یی
مثل ازین هزاران جنایات دیگر
وطندوست

>>>   اینها از زور جنګ خبر ندارد ولی کاش که شمارش به صدها میرسد یک چند نفر به امر جنګسالار دیګر در میدان امده باید از شریکان ایشان هم نام میبرد 15 سال میشود که به شکل اشکال داریهای شان میبرد ............ جنګ سالاران جنګ سالاران است همه سیاه و سفید ندارد حقوق مردم

>>>   کسی که درتاریخ افغانستان ازرنگ خون، سیاه نامه های زیادی راجاگذاشته، امروزمیاید و چوکی میگیرد، ٱنهم درسمت شمال .
او سزاوار محاکمه ی مردمی است.

>>>   ما جلاد کابل هر گز نمی بخشیم !
شعار تظاهر کننده گان علیه تفاهمنامه میان اشرف غنی و حزب گلبدین :
یک بخشی ا تفاهمنامه میان اشرف غنی و گلبدین این است که مصو ونیت قضایی با تمام اعضای حزب گلبدین حتی آنان که به جرم اعمال تروریستی در زندان اند .
شعار اشرف غنی آهسته آهسته عملی میشود گفته بود من زمانیکه ریس جمهور شوم تعادل را زندان ها رعایت می کنم.

>>>   نسبت به اکثریت مرد نما ها -- شهامت این زنان شجاع ستودنی است گل بی دین باید تسلیم گرفتار و یامحاکمه میشد

>>>   یک منبع موثق گفته است که گلبیدین شش ماه میشود که دچار مریضی سرطان شده وبه گفته داکتران تا نه ماه دیگر شاید بدنبال حمید گل برود

>>>   اینها همه قصه های مفت اند! در این مظاهرات کسی از باشنده گان کابل حضور ندارد، اینان همان آواره های پنجشیری اند که زندگی را بر مردم کابل تلخ ساخته اند، ما مردم کابل با حکمتیار صاحب هم کدام مشکل نداریم.
کابلی

>>>   چندگپ در مورد صلح با حکمتیار:
توقع عسل از دهن مار؛
یکم: به تعبیر شاعر" آشتی میوۀ شیرین خداست" و در بیان قرآنی و کلام ربانی «صلح نیکو کاری و خیر» تلقی می شود. حافظ شیرازی هم همین رامی گوید:"درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد" نظریه پردازان سیاسی عرصۀ صلح و جنگ هم چنان جنگ را برای صلح توجیه می کنند. اما، جنگ به باورغالب دانایان، دشمن اخلاقیات بشراست. از هرحیثی که نگاه کنیم صلح اهم همه مهم ها در جهت رشد مادی و معنوی جامعه پنداشته می شود. آنچه که گفتم ایده آل هستند. اما، واقعیت چیز دیگری است.
دوم: مسالۀ صلح و جنگ افغانستان دو بعدی است. یکی درونی و دیگری بیرونی. فتکورهای بیرونی جنگ تحلیل و بر رسی جدا گانه می طلب. آنچکه برای من اهمیت دارد عوامل و زمینه های داخلی جنگ است؛ چون عوامل داخلی زمینۀ بروز مداخلۀ بیرونی را مساعد می کند. به تعبیر عوام«کِرم چوب از خود چوب» یا گفته اند:«بلندترین قعله ها از درون فتح می شود» بدین جهت فتکورهای بیرونی جنگ وابسته به فکتورهای داخلی است.
سوم: فتکورهای عموی جنگ دریک جامعه عبارت اند از: تکثر تباری، فرهنگی و زبانی، مذهبی، منابع و منافع مالی، فقر اقتصادی، فقر معرفتی و تضاد های ایدیولوژیکی. این فکتورها به صورت بالفعل و بالقوه همین حالا انسان افغانستانی را در میدان های نبرد به جان همه انداخته است. چیزی نیست که انکار شود.
چهارم: باتوجه به آنچه که در شماره های یکم و دوم تذکر دادم گمان می کنم پیوستن حکمتیاربه حکومت افغانستان شاید کمترین تاثیری در استقرار صلح و ثبات در کشور نداشته باشد. از سوی دیگر ایدیولوژی و ادبیات سیاسی حکمتیار ادبیات و ایدیولوژی صلح جویانه نیست. این را از سر هیچ غرض و مرضی نمی گویم؛ به حیث یک شهروند همیشه برنامه ها و گفته های احزاب و سیاسیون افغانستان را دنبال می کنم، سخنرانی ها و نوشته های گلبدالدین حکمتیار را نیز پی هم در زیر نظر داشته ام. ادبیات حکمتیار به لحاظ مذهبی ادبیات نفرت و ستیزه جویی است؛ او به عنوان یک سنی مذهب اخوانی همواره در سخنرانی هایش علیۀ پیروان مذهب شیعه نفرت بیرون داده است. ادبیات او(حکمتیار) به لحاظ تباری، ادبیات جنگ و اضمحلال است. از جایگاه یک پشتون کمتر توانسته است برتری طلبی قومی اش را پنهان کند؛ به تکرار مکرر دیگران را اقلیت ها و غلام و جاسوس اجنبی تلقی کرده است. آمدن چنین آدمی شاید در ظاهر و کوتاه مدت صلح جویانه باشد و برای چند روزی تفنگ داران او سینه ای را نشگافند ولی در دراز مدت آنچه را که بیشتر می کند نفرت و کینه ی قومی و مذهبی است؛ چون از حکمتیار در این سن و سال امید تغییر اندیشه و باور خیال باطل است. بنابراین، گمان می کنم شماری انتظار دارند از دهن مار عسل بخورند-که حاصل نمی شود!

>>>   گلبیدین تو خو پرچمی بوبدی چرا بنام حزب اسلامی حزب را برای فریب مردم جور کردی مگر مردم ترا نمیشناسد. تو همان مار آستین هستی که بنام اسلام مردم رافریب میتی و غلام حلقه بگوش بی دینان هستی. تو بودی که مسلمانان را کشتار دسته جمعی میکردی و بالاخره به حملات انتحاری دست زدی. ما ترا نمیخواهیم تو قاتل این ملت هستی تو منفور هستی تو رانده شده این ملت هستی تو ...هستی تو دو روی هستی تو دشمن ملت و دین هستی
امیری

>>>   گلبیدین نوکر آی اس آی و اجنت سی آی ای مردم بیدفاع کابل را قتل عام کرد. گلبدین باید محاکمه و اعدام شود. گلبیدن در تاریخ و در ذهن مردم اعدام شده است و نعش متفن او در دارتاریخ آویزان است.

>>>   اصلا این حکومت بیغیرت است اگر مجاهدین واقعی درراس کار مببود هیچ وقت حتی موقع برای گپزدن برشان نمیداد ، حالا قبر حکومت را هم میکند یک انتخابات را گپ است باز امریکا دیگر نماینده خاص خودرا مقررمیکند گل بیدین را وقبر همهرا اهسته آهسته میکند .
م ی

>>>   مطمینا سر این حکومت را خواهد خورد چون این آدم با هرکسی معامله کرد طرف خیری ازین آدم ندید.

>>>   گلبیدین بخاطر کسب قدرت با کار مل (کار غل) و جنرال دوستم شورای هماهنگی را ساختند و مردم را قتل کردند اما قدرت را گرفته نتوانستند بالاخره از هم جدا شدند وباز دشمن شدند با استاد عبالعلی مزاری هم پیمان شده اما در خفا با کریم خلیلی پلان خصمانه شانرا بستند واستاد مزاری را بدم تیغ طالبان پاکستان جاسوسان ای اس ای سپردند و ایتلاف شان از هم پاشید با پروفیسور استاد ربانی بعد از سال ها اشتی کرد وبه وظیفه صدراعظمی اش در دولت استارد ربانی وارد شهر کابل شد اما با ورود ان طالبان پیشوی بسوی کابل کردند ونوکران ای اس ای بنام طالبان شهر کابل را اشغال کردند ودر هر جای که با استاد ربانی ریس جمهوروقت یکجار رفتهمان منطقه بعد ازان بدست طالبان افتاد تا اینکه طبق خواست خود گلبدین توسط چرخبال قهرمان مسعود به کشور ایران رفت و بعدان جلو پیشرویطالبان گرفته شد وبسیاری از مناطق از دست رفته دوباره بدست دولت اسلامی افغانستان افتاد تا اینکه بکمک جامعه جهانی پس از شهادت تروراحمدشاه مسعودقهرمان ملی کشور بساط طالبان توسط قوای مقاومت طالبان جاسوسان ای اس ای تعداد زیاد شانکه ملیشای پاکستان بودند کشته شدند وتعداد دیگر شان دوباره به پاکستان فرار کردند نشود کهبازهم پلان ای اس ای در امضای تفاهمنامه دخیل باشد و تکرار زمان حکومت مجاهدین دوباره تحقق پیدا کند .

>>>   اینها اکثرآ مربوط سازمان مآویستی راوا هستند که حزب اسلامی یگانه حزبی بود که ایشان را خنثی وعقیم ساخت
بنآ چیغ وفریاد اینها بنابر عقده های دیرینه است

>>>   پشتون پرست ها کورکورانه پشتون های خود را می پرستند حتی اگر جنایت پیشه و آدم کش باسند

>>>   باقی جنایت کاران بخشیده شوده این هم یکی دیگر

>>>   شما عقل ندارید باز از سالها یک گروه مخالف به صلح حاضر شده شما دوباره تظاهرات میکنید.که دوباره دست به جنگ بزنه.
سلیمان از فراه

>>>   من هم گل بیدین را محکوم میکنم.
ع

>>>   تنها حکمتیار درگیر جنگ نبو ده بلکه همه تنظیم ها ی جها دی بو ده است

>>>   گل بی دین راکت یار منفور ترین چهره تاریخ سیاسی افغانستان ، اجیر ، نوکر ، وطن فروش ، غلام سازمان استخبارات پاکستان ، تیزاب پاش دهه 50 بروی تحصلکرده گان طبقه اناث ، غارتگر و ویرانگر کابل و انسان بد عهد و معامله گر به کابلی می آید که روزی روزگاری میگفت جهاد ما تا خروج قوای اشغالگر ادامه خواهد داشت ، ولی چی شد گل بی دین که حالا با موجودیت هزاران سرباز خارجی از چهل کشور جهاد را فراموش کردی و به دامان بادارنت افتیدی .

>>>   گلبيدين صد در صد اعدام مردمى در چوك كابل شود . كه دل مردم كابل آرام شود.اين كسيف معامله گر وبيدين، خونخوار، نمك هرامزاده ،با تنى،دوستم نجيب گاو ،وغيره....... در وقت جهاد چندين بار در خانه خدا قسم به قران كرد كه ديكر بين مجاهدين جنگ نمينكند باز هم خوان هاى جوانان را ريخت. بالاى اين جوانخوار هيچ اعتبارىنيست . مردم فريب اين جنايتكار. را نخورد.

>>>   گلبدین موقع که از چهار آسیاب فرار کرد به دامان برهان الدین پناه آورد که سبب سقوط کابل شد و همگی فرار کردن به طرف شمال با.پاوقدم نکبت اش صفحات شمال هم سقوط کرد این نکبت قاتلی 60 هزار مردم بیگناه کابل است این روز ها عذاب وجدان دارد

>>>   او گلببدين آهسته آهسته در قبر برو به مشل عمر يك چشمه بي قبر بمان تا كه مردم نفس آرام بكشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است