حزب اسلامی خواهان نظامی مشروع است
منافع مشروع مردم افغانستان که شامل کشوری آباد، مبارزه با تروریزم و مبارزه با مواد مخدر و ایجاد یک نظام مردم سالار است، همواره خواست حزب اسلامی بوده است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۵    ۱۳۹۵/۷/۱ کد خبر: 121464 منبع: پرینت

امید می رود که امضای توافقنامه دولت و حزب اسلامی سر آغاز صلحی سراسری در کشور باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper) محمد کریم امین نماینده حزب اسلامی در امضای توافقنامه در حالی این سخنان را می گوید که توافقنامه میان دولت و گلبدین امضا شد. وی افزود: علیرغم تمامی مشکلات و فراز و نشیب هایی که بر سر راه این مذاکرات وجود داشت اما باز هم ملت افغانستان توانستند به یک اجماع ملی برسند.

کریم امین در خصوص هدف حزب اسلامی گفت: حزب اسلامی از آغاز شروع این مذاکرات نه تنها خواهان رسیدن به یک توافق از طریق حزب بلکه رسیدن به صلحی سراسری و دایمی است و مذاکراتی ک حزب اسلامی در یک دهه اخیر آغاز کرده است بر برنامه ای استوار بود و حضور نیروهای خارجی در کشور، دولت و حزب اسلامی را بر معادله بازنده بازنده قرار داده بود.

او افزود: طرح حزب اسلامی به اینگونه بود که با بتوانیم دو طرف معادله را به برنده برنده تبدیل کنیم و هم مردم افغانستان و هم کشورهای ذیربط به منافع خود برسند.

امین گفت: منافع مشروع مردم افغانستان که شامل کشوری آباد، مبارزه با تروریزم و مبارزه با مواد مخدر و ایجاد یک نظام مردم سالار است، همواره خواست حزب اسلامی بوده است.

وی خواست مذاکرات این حزب را همواره متوجه جناح های داخلی می خواند و می گوید: حزب اسلامی همیشه خواهان مذاکرات بین الافغانی بوده است و از احزاب دیگری که درگیر جنگ هستند می خواهد تا به روند مذاکرات و صلح بپیوندند چرا که تنها راه مشروع، مراجعه به آرای مردم است.

نماینده گلبدین افزود: حزب اسلامی هیچگاه تقاضای مفاد گروهی نکرده و تنها به اعاده قسمتی از حقوقی دو طرف مذاکره کننده شامل آزاد سازی زندانیان، برداشتن تعزیرات، برگشت مهاجرین و... بسنده کرده است که اینها همه جز اعاده حقوق دو طرف مذاکره کننده ای که از یک گفتمان نظامی به یک گفتمان سیاسی گذر کرده اند می باشد.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکمتیار می اید که نظام را مشورع کند
هاهاها

>>>   جالب است که این بفکر نظام مشروع است

>>>   این گلوی جلاد توسط حامیانش مردم را پاره پاره کرد، حالا به اشاره همان بادار خود صلح می کند . اگر امریکا می خواست گلوی جلاد را مانند بن لادن از غار موش می کشید . بازی های استخباراتی است که مهره های را به روز مبدا حفظ می کنند و در موقع ضرورت از ان استفاده می شود . خیلی موضوعات پیچیده است نمیشه که همه ی انرا نوشت

>>>   کسی هزاران مادر را به سوگ نشانده .
هزاران طفل را یتیم کرده وهزار بدبختی را در روی زمین به بار آورده .در کدام ماده قانون اساسی است که باید باوی صلح شود .این حق طلب بعد از مدت دست گدایی را دراز کرده تا از فرصت استفاده برند وباز ام کارکرد های پلید شان را دوباره طرح ونقاشی کنند.

>>>   قصاب كابل! Butcher of Kabul
دو پسر خاله ام عتيق جان و آغا شرين جان و يك پسر كاكايم محمد فاضل جان را راكت هاي حكمتيار به قتل رسانده است و هزاران مردم بي گناه ديگر نيز همينگونه در كابل توسط راكت هاي حزب اسلامي به قتل رسيده است.. اگر رهبران معامله گر و جبون ما سكوت كرده اند، مردم سكوت نخواهد كرد..،!!
مردم انتقام خود را از راكتيار ميگيرند!!

>>>   گلبدین حکمتیار : "شورای نظار (قهرمان ملی و مردم تاجک) تا به حال دشمن درجه یک و بزرگ ما است."
با همه شریک سازید!

>>>   باید بدانیم که آوردن گلبدین این شخص ...، برنامه پس‌پرده امریکاست. در طی ۴۰ سال گذشته این دست پرورده پاکستان، بهترین نوکر سی‌آی‌ای بوده و حال هم امریکا برای پیشبرد سیاست‌های استعماری‌اش نیروی خاین‌تر و مزدورتر از حزب اسلامی نمی‌تواند پیدا کند. امریکا با آغوش گرفتن این حزب جلاد‌ پیشه آخرین استفاده خود را از آنان علیه ملت ما می‌کند... این حزب اگر تا حال ظاهراً غیر قانونی ستم روا می‌داشت بعد از این مثل سایر جنگسالاران قانونی به ستمگری‌هایش ادامه خواهد داد.
هرگونه معامله با راکتیار و سایر جنایتکاران خیانت به مردم ما و زیر پا کردن ابتدایی‌ترین اصول حقوق بشریست. صلح با قربانی کردن عدالت هیچگاهی دست یافتنی نیست. همانگونه که بخشیدن و نصب جنایتکاران و غداران در پست‌های دولتی طی ۱۵ سال گذشته افغانستان را به سلاخ‌خانه و فسادکده بدل ساخت، پیوستن گلبدین خونخوار وطن ما را سوگوارتر و ویران‌تر خواهد کرد.

>>>   گیرم که دولت توافقی و تحمیلی و غیر مشروع فعلی ؛ مصونیت قضایی برای گلبدین حکمتیار بدهد ؛ آیا این سند در قیامت هم معتبر خواهد بود ؟؟؟
آیا خداوند متعال که وعده دردناک برای عذاب مفسدان فی الأرض و جنایتکاران داده هست ؛ با این توافقنامه از عذاب این جنایتکار صرف نظر میکند ؟؟
حکمتیار باید بداند که شاید چند روز باقیمانده عمرش را با این طرفند ها سپری کند اما وجدان هر شهروند این سرزمین تا قیامت او را لعن و نفرین میکند !
حکمتیار باید بداند که عذاب الهی و جهنم ابدی در انتظارش هست ....
و لبئس المصیر!!!

>>>   حقیقت معکوس این اظهار آقای کریم امین است .هدف گلبدین خاصتآ
در ۲۴ سال اخیر انحصار قدرت بوده که برای حصول آن (که آنهم ناکام ماند )افغانستان مخصوصا شهر کابل را خراب کرد و خون بیش از یکصدهزار
بی گناه را ریخت اگر او با این ترفند به قدرت برسد عدالت خدایی زیر سوال
می رود .
حاجی دلدار محزون

>>>   نماینده انجنیر صاحب حکمتیار ( دشمن سیکولار ها ) از دست خادیست بدنام و قاتل ، آقای حنیف اتمر سند برائت حکمتیار صاحب را میګیرد ! شاید در آینده قریب باز جناب حکمتیار صاحب با همکاری جناح های خلق و پرچم یکبار دیګر ائتلاف هماهنګی را براه انداخته و در فکر رسیدن به سلطنت کابل ګردد ! سالیکه نکوست از بهارش پیداست !

>>>   پانزده سال پیش اینرا نمی فهمیدند؟؟؟

>>>   ازين داستان سازي هاي (ملالي) مابانه در طول ٢٩٠ سال در گوش مردم زياد پُف شده. لطفن مردم را احمق فكر نكنيد.
دوران قصه سازي هاي پشاوري را گاو خورد و شير سرايي تان ديگر خريدار ندارد.

>>>   بخیلی نکنید"
حکمتیار صاحب هیچ زمانی اینقدر مورد لطف جهانیان قرار نگرفته بود. به عناوین امروز روزنامه های دنیا در مورد آن مبارک توجه بفرمایید:
واشینگتن پست: "تروریست بین المللی"
گاردین و الجزیره: "قصاب کابل"
وال ستریت ژورنال: "زشت و بدنام"
دیدبان حقوق بشر: "جنایتکار"
ناصح: "اگر سیال بود، خو خات شرمید"

>>>   یک سوال تاریخی ، که میتواند در شرایط امروز افغانستان و پیوستن حکمتیار به پروسیه صلح باشد این است ، چرا حبیب الله خان کلکانی ، که پیمان صلح با نادر را جهت عدم خونریزی پذیرفت و به کابل امد ، توسط نادر غدار به دار آویخته شد ، او که مانند حکمتیار قاتل مردم افغانستان نبود جواب احتمالا این باشد ، چون شهید شاه حبیب الله خان کلکانی از تبار نادر و اشرف غنی نبود .

>>>   دروغگویان درغ گوید عقلان تمیز کند این اگر خواست امتیاز گیری نیست پس چه است
۱ - صدور فرمان ریاست جمهور بنام اعلام دادن نام احزاز به یک جنگسالار قاتل ملت که از زمان شروع حکومت سردار داوود خان تا امروز بدستور ای اس ای پاکستان در این کشور قتل وترور و تخریب را انجام داده پس چه است که امتیاز نیست
۲ - دادن امتیازی که به شهدای راه ازادی واستقلال کشور و معلولین ومعیوبین داده میشود دادن عین امتیاز به قاتلین مردم که در جنگ با دولت کشته ویا معلول ومعیوب گردیده اند به اعضای حزب گلبیدین دادن عین امتیاز اگر خواست شان نبوده و جفا در حق ازادی خواهان و مدافعین کشور نیست پس چیست
۳ - دادن جای در چند منطقه و مصارف ماهوار فامیل گلبیدن ودفتر ان که ممکن در ماه بیشتر از دو صد هزار دالر بالغ باشد از خزانه ملت انهم به قاتل ملت اگر امتیاز نیست پس چیست
۴ - ازادی ترورستان مربوط به حزب اسلامی گلبیدین از زندانهای افغانستان اگر امتیازی گیری نیست پس چیست
۵ - کشیدن نام گلبیدین ودیگر کسان شان که در لست سیاه امریکا درج است از لست سیاه و دادن مصونیت قضایی به انها امتیاز نیست چه است
۶ - نا معلوم بودن زندانیان نفرات دولت در نزد حزب گلبیدین و عدم معلومات دقیق از سلاح ومهمات نظامی که در نزد گلبیدین موجود است و بدولت تسلیم خواهد داد این سوالی است لاینحل و قابل تشویش و همچنان افراد جگی شان که بدولت تسلیم میگردند با سلاح های دست داشته شان هم نامعلوم تشویش مردم را برای اینده بوجود اورده است وغیر امتیازاتی را که پشت پرده شورای صلح قبولدار گردیده و بعدا معلوم خواهند شد این چیزی های است که مردم را نگران کرده است این ها امتیاز شمرده نمیشود ایا بیشتر ازین بیک قاتل ملت ودشمن خاک جاسوس پاکستان که رو به دولت کرده و قدرت توان جنگی بیشتر را ندارد بیشتر ازین امتیازات بوده میتواند .

>>>   ميرويس جليل خبرنگار جوان بى بى سى در كابل بعد از تكميل مصاحبه با گلبدين حكمتيار رهبر حزب اسلامى در چهار آسياب در حاليكه خبرنگار ايتالوى را به همراه داشت ،به تاريخ ٢٩ جولاى ١٩٩٤ بوسيله افراد حكمتيار با شليك بيشتر از ٢٠ گلوله به نواحى سر و سينه وى ، به شهادت ميرسد .
شهادت ميرويس جليل و هزاران هموطن بيگناه سرزمينم به دست حكمتيار جنايتكار را ملت فراموش نخواهد كرد. بگذار كرگسان بالاى لاشه قدرت ، خود را به كورى بزنند!
از همكاران گذشته در هفته نامه كابل تمنا دارم كه اگر خاطره از آن روز و يا گزارش نشر شده در مورد قتل ميرويس جليل را با خود داشته باشند، با همه شريك سازند.

>>>   ... و بوت پاک های ... در شمالی بدانند میرویس جلیل به جرم شمالی وال بودند توسط غولبیدین به شهادت رسید, میرویس جلیل در جریان مصاحبه شکست ننگین غول بیدین را به رخش میکشد و غوبیدین بجای پاسخ تبسم میکند و آه میکشد نامرد کثیف میرویس جلیل شهید را به جرم حق گفتن بشهادت میرساند ...

>>>   نخست سلام !
جواب سوالات ذیل را شخصاً نمیدانم اگر شما میدانید برایم بنویسید .
1. تفاهمنامه صلح امروز با حزب اسلامی حکمتیار در کابل امضا شد در عین روز دو سال قبل قرار داد امنیتی که حضور امریکایی ها را در افغانستان ده سال اجازه داد با امریکا امضا شده بود .
2. قرار داد امنیتی را با امریکا جناب آقای حنیف اتمر مشاور شورای امنیت با سفیر امریکا امضا کرده بود امروز نیز با عین تاریخ از طرف دولت افغانستان امضا کننده جناب آقای اتمر بود تنها عوض سفیر امریکا نماینده حزب اسلامی امضا کرد.
3. هنوز رنگ قلم های که روی کاغذ امضا کرده بودند خشک نشده بود که سفارت انگلستان و سفارت امریکا از این امضای تفاهمنامه پشتیبانی کردند. من در قدم اول امید داشتم نخست افغان های مسلمان مجاهد و جهان اسلام از این تفاهمنامه پشتیبانی خود را اعلان میکردند بعداً سفارت خانه های کشور های غربی .
4. به باور شما امضای این تفاهمنامه با گذشت دو سال از تفاهمنامه با امریکا که عین روز امضا شده بود و باز تفاهمنامه با حزب اسلامی با عین روز تقریباً با همین اشخاص امضا شده بنظر شما یک تصادف است یا تائید حضور ده ساله امریکایی ها در افغانستان توسط حزب اسلامی که قبلاً از خروج شان سخن میگفتند .

>>>   درود وسلام بر ملّت ستمدیده، وتمام شهدای افغانستان.
امروز دراین وقت زیاد و مُدَت چندین سال تلاش و مصرفهای انگفت دالرها وباشهادت چندین انسانهای پاگ ومجاهید ومدافع افغانستان همه وهمه اخیر نتیجه همین است که گلبدین حکمتیار، که خیانت وجنایتش در هرنقاط وولایتهای وخصوصاً کابل افتاب وار روشن هست،و حتّا در زمان اشغال روسها حکمتیار درهیج جاه افغانستان نجنکیده بجز جنگهای داخلی وویرانگری که جز بوی عفونت اراين حزب چیزی بیاد ملّت افغانستان نمانده است.
ولی امروز حکومت اشرف غنی احمد زی و حنیف اتمر احترامانه گلبدین حکمتیار را در حکومت قبیله سالار درارگ میاورد در سرنوشت ۱۰۰ها انسانهای تحصیل کرده.....، وجوان.....، افغانستان شریگ میکند.مسؤنیت قضای دادن به کلبدين حکمت یار بدون راه ملّت افغانستان بدور از صلاحیت رییس جمهور اشرف غنی و......؟ وامضا توافق نامه، خودش یگ خیانت اشکار ونابخشدنی هست.
که یگ ترورجدید وزیرپاه کردن خون کل شهدای افغانستان در گیر مانده حکومت قبیله هست.
زنده باد ازاد اندیشان وعدالت خواهان نابود خائینین.

>>>   هر جیزی را که امریکا بخواهد انجام داده میتواند. گلبدین حکمتیار به درد صلح در کشور نمی خورد ولی به درد جنگ امریکا در آسیای میانه کار آمد است. امریکا خود قلدر و بدماش دنیاست از همه کشور های بدماش و افراد بد ماش حمایت میکند.

>>>   دستهای تو نامرد بشکند که بعد از اینقدر سر و صدای جهاد، اسلام، حقوق شهدا.... با یک پرچمی جنایتکار قول دادی و قراداد بستی و به چشم های شرمنده برای جنیف اتمر تسلیم شدی؟ این کار را با کرزی هم متوانیستید< اینقدر قتل و قتال برای چه؟

>>>   خداوند این صلح را تحق ببخشد دیگر برادران ناراضی هم به پروسه شفاف صلح بپیوندند، صلح کار نیک است واگر نیک و عمل خیر نمی بود رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم با کفار مکه صلح نمیکند ،کسانیکه مخالف با صلح و دوستی اند آنها نیک عمل نیستند.
عبدالله ریحان

>>>   راکت گلبیدین که از کوه چهلستون منطقه بدست این حزب ادم خوار بود اصابت ان بخانه ما عقب سفارت شوروی که در انزمان داخل سفارت شوروی حزب وحدت اسلامی بود با اصابت راکت راکتیار پدر ویک برادر و یک فرزندم را بشهادت رساند و خانه ما را منهدم وتمام داروندار ما به اصابت راکت کور ان ازبین برده شد روزیکه گلبیدین وارد شهر کابل گردد هم مانند من کسانی زیادی است که اقامه دعوی خود را در ارتباط قتل خانواده شان را مطرحه خواهند کردند یکبار پای منهوس این قاتل در داخل افغانستان از پاکستان گردد در انصور نه اشرف غنی ونه سیداحمد گیلانی و نه حامد کرزی مانع این دعوی حق العبدی ما شده میتوانند ون صلاحیت عفو وبخشش چنین کار را دارند .

>>>   بلی مردم چهلستون شاهد صحنه بودند که میرویس جلیل را افراد غولبیدین در سرک متصل باغ چهلستون با فیر دوامدار مرمی کلانشیکوف بشهادت رساندند و میگفتند که دیگر در برابر امیر حزب شان بی احترامی وزبان بازی میکنید جزای بی احترامی ات را دادیم .

>>>   مسعود یادت بخیر
بدخشانی

>>>   اقایی کریم امین به لحاظ خداوند دست از سر مردم بیچاره افغانستان بردارید اعمال غیر انسانی را که حزب اسلامی انجام داده برای هیچ زنده جانی قابل قبول نیست چطور وجدان شما به شما اجازه میدهد که از موقف یک حزب ظالم یک حزب که بالایی مسلمان ظلم میکند و با کفار از طریق فامیل دست دوستی دراز میکند بلحاظ خداوند مردم را ارام بمانید
امیدوارم خطم را بخوانید
قیام

>>>   بهره برداری سیاسی اززنده ها خلاص شد حالا مردم درمرده ها دست انداخته است

>>>   زنده باد مردم آگاه کشور ، درنظرات بالا حتی یک تن هم از راکت یار مزدور پشتیبانی ننموده و همه نظرات واقعیت های خونین چهار دهه پسین میباشد ، که راکت یار در آن نقشی بسیار مخرب داشته است ، این می رساند که مردم ما بخصوص نسل جوان آگاه تر شده اند وخوب را از بد تفکیک میکنند ، بگذار غنی و اتمر معامله کنند و جنایب کاری چون گل بی دین راکت یار و دیگرآدمکشان حزب اسلامی را مصوونیت قضایی بدهند ، ولی از محکمه مردم فرار کرده نمی توانند و می رسد روزی که همه این جواسیس محاکمه و به سزای اعمال شان برسند .

>>>   دلتان بترقد سند مرګ خودتان را به دست خودتان امضا کردید حالی حکمتیار صایب امده حساب تک تک تان را خواهد رسید شما بزدلان توصیه می کنم در خانه هایتان پت شوید تا بار دیګر شما را به خاک و خون نکشد عبدالله تان را که این همه به ان افتخار می کردید امدو به همه چیز ګند زد و خود را شرماند دیګر کی از شما مانده است شما اصلا کدام کله سیاسی ندارید همیشه به حیث نوکران باشید و به همین قناعت کنید عبدالله اګر توانست کمی سرش را بلند کند بچه یتیمی بود که تربیه یک کندهاری پشتون اصل را دیده بود

>>>   ما زمانی که گل بی دین راکت توسط خلقی هایی چون وطنجار و رفیع 80 فیصد شهرکابل را تسلیم شده بود و بعدآ با ایجاد شورای نا هماهنگ هماهنگی مردم کابل را وحشیانه راکت باران و بمبارد مینمودند ، پت نشدیم و مردانه وار در مقابل جنگیدیم تا آنکه شکستی مفتضحانه برای خودش و حزب منفوروآدم کشش دادیم ، حالا خو غولبدین هیچ چیزی ندارد تا آنکه دختران خود را به سفارت های خارجی غرض بهره مندی از چند توته استخوان می فرستد ، باکی از او نداریم .
کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است