دستار فضلیت حزب اسلامی بر سر غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۳    ۱۳۹۵/۷/۲ کد خبر: 121488 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهور عصر روز گذشته هیات مذاکره کننده حزب اسلامی و شماری دیگری از اعضای آن حزب را به حضور پذیرفت.

به گزارش ریاست جمهوری، در این دیدار که در ارگ انجام شد و در آن انجنیر محمد خان معاون اول ریاست اجرایی نیز حضور داشت، ابتدا انجنیر محمد امین کریم رییس هیات مذاکره کننده حزب اسلامی ضمن تشکر از رییس جمهور گفت که اراده، حوصله، و استقامت شما در زمینه تامین صلح باعث موفقیت این مذاکرات گردید.

وی افزود: به کمک خداوند(ج) و باور شما به حقانیت صلح، امروز مردم افغانستان و جهان شاهد دستآورد امضای این موافقتنامه صلح می باشند و دروازه های امید به صلح برای سایر مخالفین مسلح نیز گشوده می شود.

انجنیر محمد امین گفت که ما برای حمایت از نظام، دفاع از کشور و خدمت به مردم، آمادۀ هرگونه قربانی هستیم. وی افزود که پس از انفاذ این موافقتنامه صلح، بزودترین فرصت زمینه برگشت انجنیر گلبدین حکمتیار به پایتخت کشور فراهم خواهد شد.

سپس داکتر غیرت بهیر مسوول سیاسی حزب اسلامی، ضمن تبریکی موفقیت مذاکرات صلح به رئیس جمهور و تمام ملت افغانستان، خطاب به رییس جمهور غنی گفت که تاریخ نام شما را بخاطر تلاش های تان در راستای صلح، به خط زرین خواهد نوشت.

داکتر بهیر افزود که پروسه صلح، یک پروسه آسان و ساده نیست، اما به برکت راهنمایی مدبرانه رییس جمهور و رهبر حزب اسلامی، با موفقیت به نتیجه رسید. وی ابراز امیدواری کرد که موافقتنامه مذکور به زودترین فرصت ممکن جنبه عملی پیدا کند.

رییس جمهور غنی پس استماع سخنان آنان، گفت که شکر خداوند متعال را بجا می آورم که پس از سالها مذاکرات بین الافغانی، صلح در کشور موفقانه به نتیجه رسید. وی از شورای عالی صلح بخصوص پیر سید احمد گیلانی و هیات مذاکره کننده حزب اسلامی و تمام شخصیت های که در این روند گام های موثر برداشته اند، تشکری کرد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد که نیت و اراده، اساس پیشرفت را تشکیل می دهد و امروز به حزب اسلامی و ملت افغانستان این مساله ثابت شده باشد که نیت من برای برقراری صلح در کشور محکم است.

رییس جمهور گفت که منفعت انجام موفقانه این مذاکرات این است که مذاکرات بین الافغانی به نتیجه رسید، همه باید در مورد منافع ملی و افغانستان شمول فکر نمایند، شریکان و رقیبان برای امضای این موافقتنامه منتظر بودند، این موافقتنامه بر ضد و ضعیف کردن دیگران نه بلکه بخاطر منافع ملی به امضا رسیده است و از همه مهم اینکه برای مخالفین مسلح پیام واضح صلح را می دهد.

محمد اشرف غنی گفت که منحیث رییس جمهور افغانستان وظیفه اسلامی و ملی من است که برای تامین صلح قانونی و باعزت در کشور تلاش و اقدامات عملی نمایم. وی از آمدن حکمتیار به زودترین فرصت ممکن، ابراز امیدواری کرد.

رییس جمهور گفت: هر حزب که به طور دموکراتیک، صلح آمیز و منسجم داخل صحنه می شود، به هندسه سیاسی تغییر مثبت می آورد.

رییس جمهور غنی افزود: در هفته آینده در رابطه به آمادگی های انتخابات مجلس و شورای ولسوالی ها بحث صورت خواهد گرفت. وی افزود که امضای توافقنامه با حزب اسلامی در زمینه تامین امنیت کشور و انجام انتخابات آینده، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

محمد اشرف غنی یکبار دیگر از تعهد، حوصله و اراده همه در انجام موفقانه مذکرات صلح تشکری کرده گفت که ما به خانواده های شهدا رسیدگی خواهیم کرد و برای تمام جهان نشان خواهیم داد که افغانها در راستای آبادی و پیشرفت کشور خویش مشترکاً تلاش می کنند.

در اخیر این دیدار، هیات مذاکره کنندۀ حزب اسلامی و سایر اعضای آن حزب، دستار فضلیت را بر سر رییس جمهور غنی، بسته کردند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فضیلت در جیب و بغل کسانی پنهان در شفع لنگی بود که سال ها است بخاطر براورده شدن نامشروع اهداف دشمن افغانستان در جنگ وکشمکش با دولت های افغانستان قرار گرفته و بسیار هموطنان ما را کشته اند و بسیار زیاد خاک کشور ما را تخریب کرده اند ایا فضیلت شان همین قتل وکشتار و تخریب کشور بدستان شان بوده و یا در شفع لنگی که اکنون انرا به ریس جمهور دادند بنظر بنده فضیلت در کشتن وبستن و تخریب کشور و همکاری بی کشور بیگانه نیست فضیلت را کسانی دارند و ادعای فضیلت را کرده میتوانند که واقعا از علم و اخلاق انسانی برخوردار باشد ودست شان بخون انسان الوده نباشد .

>>>   گلبدين را كسانى مصونيت قضائى اهدا نموده اند كه در زمان أغاز جنگ داخلى و تحميلى حزب اسلامى و متحدين داخلى وخارجى ان عليه حكومت اسلامى افغانستان ، در غرب موافق عملكرد و سياست هاى غير مردمى و ميهنى اين حزب بودند و براى موفقيت و توجيه جنايات اين حزب ( جهادى) لابى گرى مى كردند.
گلبدين اگر جنايت مرتكب شده عليه مردم بيگناه افغانستان مرتكب شده است و تنها مردم و قربانيان اين جنايات حق و صلاحيت بخشش او را دارند.
اگر از نظر سياسى هم كه به اين مسله برخورد كنيم ، اين حكومت به ويژه ارگ نماينده مردم افغانستان نبوده بلكه در يك انتخابات غير شفاف و تقلبى توسط قدرت هاى جهانى بر مردم افغانستان تحميل شده است ، پس چيگونه ميتواند از نام مردم به قول رسانه هاى جهانى يك تروريست جهانى و شناخته شده و قصاب كابل را مصونيت قضائى دهد؟
صرف نظر از اين مصونيت قضائى غير عادلانه و جفا كارانه، گلبدين هيچگاه مصونيت كامل مانند يك انسان عادى و بيگناه نخواهد داشت. او چون هيچگاه وجدان نداشته بناً نمى تواند گفت از عذاب وجدان رنج خواهد برد اما به صورت قطع ميتوان گفت كه كابل به زندانى براى او تبديل خواهد شد. او هيچگاه ارامش روحى نخواهد داشت و هر لحظه در هرجا نبود امنيت را احساس خواهد كرد چون قربانيان راكت هاى كور و بى هدف او بر سر خانه هاى كاهگلى كابل ، او را نبخشيده اند و حس انتقام جويى هزاران قربانى هنوز فوران ميكند .

خون نا حق دست از دامان قاتل برنداشت
ديده باشى لكه هاى دامن قصاب را

>>>   اعتراف باداران امریکایی غولبدین راکتیار: «گلبدین ساخته و پرداخته سی.آی.ای است»

>>>   تفاهمنامه صلح با شخص يا حزب؟
اگر رژيم پشتونيزم بخواهد مردم را فريب دهند كور خوانده اند، در صورت كه در يك و نيم دهه گذشته همه اعضاى جنايتكار حزب اسلامى در پُست هاى كليدى شامل دولت بود از فاروق ورك دُزد با مكاتب خيالى اش تا سباوون، جمعه، كريم خرم، ارغنديوال، خان محمد و.... پس صلح با كى؟

>>>   استادگی و شهامت سیلی غفاری در مقابل گلبیدین راکتیار قاتل آن هم در داخل شهر در بلندگو بدون ترس صدا بلند کرد که خون انسان های بی گناه را نمی بخشیم نسبت به سران ترسو حزب جمعیت قابل قدر است دلیلش هم گلبیدین راکتیار دشمن سرسخت و قسم خورده تاجیکان و حزب جمعیت که سالها علیه جمعیتی ها جنگید هزاران جوان تاجیک را کشت امروز سران جمعتی در فکر قصرسازی و ثروت خود استن و از آمدن گلبیدین راکتیار جنایتکار حمایت میکنند ولی یک زن بر ضد گلبیدین قاتل استادگی کرده وای بر حال تاجیکان که سرنوشت شان بدست چنین بزرگان ترسو و مادیات پرست افتاده.

>>>   همان داستان «مارادونا و قدوس» یاد تان است؟
حالا همان قصه است، حکمتیار را رها کنید،

>>>   حکمت یار را می آورند. به او دفتر سیاسی، مسکن مفشن، چند هزار نیرو مسلح، ماهانه چند صد هزار دالر امریکایی، لقب امیر جهاد و دیگر امتیازات که از دیدن و شنیدن آنها چشم و گوش هر فرد درد دیدۀ افغانستان کر و کور خواهد شد، خواهند داد. او بجای اینکه بعد از آمدن به کابل، با دست های بسته به سوی دادگاه برود، با استقبال چند هزار هواردارش مواجه خواهد شد که سال ها بی صبرانه انتظار دیدن چشم های سرخ اش که گویای ریزاندن خون هزارها انسان این مملکت است، را داشتند. در حالیکه قد کابل هنوزهم از درد هزار ها راکت فیر شده توسط او خم شده است، اما اوهر روزه از جاده های این شهر با ده ها خود رو ضد گلوله عبور خواهد کرد. او به قوت بسیار بزرگ مخرب کننده مبدل خواهد شد که مستقیم و غیر مستقیم بار دیگر صدها انسان این مملکت را به خاک و خون خواهد کشانید. حکمت یار، مانع بزرگ سد ِ راه برگزاری انتخابات بدون تقلب و تخلف وهزار ها پروسه ملی دیگر خواهد شد. بسیاری از به اصطلاح شعرا و نویسنده گان ، برایش مداحی و قصیده سرایی خواهند کرد و با نادیده گرفتن اتفاقات خونین در گذشته، خود را به دامن او خواهند انداخت. مساجد و منابر با استناد از دستورات او، شاهد فتوا های سفت و سختی خواهند بود و...

>>>   هر روز به صد ها انسان این سر زمین چه از طرف مخالفین معلوم و چه از طرف مخالفین نامعلوم که این تفنگسالاران غیر مسئول اند به شهادت می رسند. بیائید که کمی بر مردم خود رحم کنیم و از نابودی نجات شان دهیم. شما در کابل و جاهای ارام نشسته اید ولی مرد را هر روز مرگ تهدید می کند. صلح خواه باشید با احتیاط تا مرد شود که تعدادی به طرف صلح رجوع کنند و از کشتار انسان کاسته شود.
سپاهی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است