حکومت حق دادن مصونیت قضایی به حکمتیار را ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۵/۷/۳ کد خبر: 121518 منبع: پرینت

آیا دولت و حکومتی حق این دارد که مصونیت قضایی را به فرد یا تروریستانی بدهد که جان مردم زیادی را گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper) ریحانه آزاد عضو مجلس نمایندگان گفت: دولت باید برای وضعیت امنیتی کشور استراتژی درستی را در نظر بگیرد تا دیگر شاهد قربانی شدن سربازان وطن همچون افرادی که در نبرد شب قبل در ارزگان شهید شدند نباشیم.

وی افزود: حکومت بی کفایت ترین حکومت نمی تواند ولایات مهم را حفظ کند و مسوول این جنایت که قومندان امنیه این ولایت است باید بازخواست شود.

آزاد گفت: آیا دولت و یا حکومتی می تواند بدون در نظر گرفتن قانون به تروریستی که جان صدها تن را گرفته مصونیت قضایی اعطا کند؟ بی شک که چنین حقی برای حکومت و دولتی وجود ندارد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اين يك پرنسيپ قبول شده حقوق بين الدول، اسناد قبول شده سازمانهاي جهاني منجمله سازمان حقوق بشر و هكذا پرنسيپ قانون أساسي افغانستان و متون صريح قانون جزاي نافذه افغانستان است كه هيچ فرمان عفو عمومي وَيَا عفو خصوصي ويا فرمان مصؤنيت شخصي مانع ارئه دعوي حق العبد و احاله شكايت به محاكم و مصؤنيت قضائي شده نمي تواند
اگر دولت با صدور فرمان شخصي را عفو و مصؤنيت ميدهد اين عفو و مصؤنيت فقط و فقط شامل حق دولت (حق الله) شده به هيچ وجه من الوجوه حق تعاقب دعوي أفراد را در زمينه اخلال نمي تواند ، يعني فقط يك قلم راكت پراني كه جان شصت هزارنفر را گرفت ورثه اين شصت هزار شهيد حق داد خواهي و دعوي در محاكم را دارند و هيچ نوع مصؤنيت مانع داير شدن دعوي در محضر محاكم حقوقي و شرعي نميگردد
(كابلي)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است