بايد در برابر همديگر خود بردباري داشته باشيم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۶    ۱۳۹۵/۷/۳ کد خبر: 121523 منبع: پرینت

بیایید شمشیر های کین خواهی، نفرت در برابر هم ديگر و عداوت را در غلاف بگذاریم و در تاق های بلند به فراموشی بگذاریم، تا نسل های پسین ما در صلح و پیشرفت و برادری باهم به سر ببرند.

ما به تغییر قالب های ذهنی، به ترسیم نقشه ای مشروح و دقیق برای در پیش گرفتن روشی نو و تازه در اندیشیدن و نگاه مان به آینده ي روشن و پویا نیازمند هستیم.

نگهبانی از حقوق فرد فرد جامعه، آمادگی شرکت در گفتگویی سازنده در هر زمان، اشاعه ی دیدگاه های متوازن و متناسب؛ این ها هستند کلید هایی که هریک از ما برای راه یابی به زندگی بهتری که همگی در پی آنیم در دست داریم.

آرمان ما باید جهانی سرشار از صلح، همکاری و سازگاری در فراسوی مرزهای نژادی و تباری و زبانی باشد و برای تحقق این آرزو ها تلاش پیگیر و مستمر را باید انجام دهیم تا این آرزوها روزی در کشور ما فرصت به کرسی نشستن را پیدا نماید.

جهانی ورای تبعیض و بی عدالتی که در آن هر فردی حق و فرصت آن را داشته باشد که به دور از ترس، فارغ از پیش داوری، در امان از ظلم و عدم مدارا از هرنوعی که باشد رشد و شکوفایی بیابد.

چنین آرمانی مشترک و هم سو می سزد که منتهای تلاش خود را برای آن به کار بریم. این گفته ای یکی از اندیشمندان و سیاست مدار انگلیسی را به یاد داشته باشیم که؛ " بدی غلبه خواهد کرد، اگر مردان و زنان نیک از پای بنشینند."

هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب گفتي، خداوند همه ما را هدايت فرمايد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است