سه حادثه که مرد و نامرد سه قوم معلوم شد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۸    ۱۳۹۵/۷/۳ کد خبر: 121526 منبع: پرینت

1-در مساله توتاپ از والی تا جوالی و از داکتر تا گدایی گر و از معاون رییس جمهور تا آخوند تکیه خانه و پودری پل سوخته بر حرف بی منطق توتاپ ایستادند هرکی مخالفت می کرد فاشیست بود و دشمن وحدت ملی!

2-در مورد کلکانی اکثریت تاجک ها مرده یک راهزن را توجیه می کردند، بجز تعداد محدود مرد ها که نزد شان قوم و جغرافیا مطرح نبود، بطور قطع مخالفت کردند!

3-در مورد آمدن گلبدین اکثریت برادران پشتون که دیروز سر سخت بر خلاف جسد بی جان کلکانی بودند و خیلی شدید هر کدام به نحو مخالفت خود را یا زشت و یا آرام بیان کردند! امروز هرکسی بخاطر تطبیق قانون حرف بزند مخالف صلح می خوانند!

کلکانی متهم به قتل نبود، ولی گلبدین بخاطر از قوم پشتون است و متهم به قتل70 هزار بیگناه کابلی دهل و سرنی و اتن انداختن به وی یعنی چی!

در این کشور انسانیت و افغانیت رخت بسته، مسلمانی را در طاق بلند بگذارید! تا اینکه انسان و افغان باشند هزاره در مساله توتاپ افغان نشد هزاره ماند!
از طرف تا اینکه انسان و افغان باشند در مساله کلکانی تاجک ماند!

حال اکثرا داعی اسلام، داعی افغانیت، داعی انسانیت، داعی رهبریت بدون قید و شرط این کشور پشتون والی را بر انسانیت، افغانیت و مسلمانی ترجیح می دهند!
هر کسی طرفدار بخشش قاتل مردم بنام صلح باشد شریک جرم و طرفدار جنگ دایمی در کشور است!

گلبدین مسکین گم بود ولی در این مقطع آمریکا بخاطر منافع سیاسی و استراتیژیک شان بالای این ملت مسکین یک قاتل را تحمیل می کند، تا در آینده از وجودش بخاطر رهبری داعش استفاده کند!

حال امتحان جهاد عبدالله بخاطر راه حق و راه خدا است! اگر مسعود شهید و حتی همان مارشال مسکین حیات می بود مطمئن باشید تا پای جان در این مورد مشخص به آمریکا سر خم نمی کرد! و تصمیم ملی، انسانی و افغانی متفکر غنی است! طبق گفته های دوست مان رامین احمدیار مردم بخاطر به غنی رای دادند که وی در گروه های راستی و چپی نبود عدالت را تامین و باعث صلح در کشور خواهد شد!
که آیا در کنار مردم مظلوم و در کنار حرف حق و حرف رب العزت قرار می گیرند و یا در کنار حرف آمریکا!

کسیکه به خدا ایمان دارد باید گرسنگی و محرومیت و... را تحمل کرده در صدد تحقق حرف حق باشد نه حرف ناحق ولو تمام مردم دنیا و فرعون زمان (سفارت امریکا در کابل) ناراض هم شود!

هزار بار صلح می کنیم طبق قانون!
آیا قانون را بخاطر یک فرد بشکنیم؟
دلیل نیامدن صلح دایمی در کشور بی ایمانی مردم و رهبران فروخته شده است!

جانم فدای راه حق و راه خدا و راه رسول!
ایمل معانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی به کرزی!
والله چه کنیم؟داکتر عبدالله و دار و دسته اش میخواهند قدرت را از ما بگیرند و خواهان تدویر لویه جرگه و صدر اعظم شدن است. مرده بچه سقاو را از زیر قبر کشیده از سر دفن کردند.ما چه کنیم؟
کرزی:
تو باش ،مه گلبدین را به جانشان میارم که جزای شانه بته.

>>>   برادر محترم! از روز اول جنگ تا حال کی بود که هزارها نفر بیگناه را به قتل نرساند کدام رهبر ما و شما واقعآ به راه خدا جهاد کرد اینها همان مردمی است که در سر مردم میخ میکوبید حالی شهید است و کسی که به ننک و ناموش مردم تجاور کرد حالی به نام شهید یاد میشود و یا هم اگر زنده است دعوای جهاد را میکند و رهبر ما و شما است به هر اندازه که ما و شما رهبر داشتیم همیشان به نوبه خود بالای ما و شما ظلم کردن و ما و شما بی پدر شدیم بی برادر شدیم یکی از اینها تا حال این درد را احساس نکرده. فقط از خداوند برایشان جهنم هم در این دنیا و هم در آخرت خواهانیم.
حسیب واحدی

>>>   اوپاکستانی نمی آیه

>>>   در مسئله کلکانی نیزاز جوالی تا گدایی گر و از داکتر تا پودری های زیر پول سوخته از تاجیک ها ایستادند پس معیار اول دراین کشورقومتی است و بس

>>>   در جامعی که شخصیت پرستی باشد جزایش از این بتر سزای قورت او جوش
چاردیوار

>>>   ایمل معانی جانی، جهالت و نادانی از کلمه کلمه ای نوشته أت می بارد، برادرانه خدمت عرض می کنم،اول چهار کلمه درست نوشتن را یاد بگیر بعد به اقوام دیگر توهین و افترا ببند.

>>>   تا زمانی که مردم افغانستان فاقد سواد سیاسی و شعور ملی باقی بمانند، تا وقتی که وطن فروشان بر اریکهٔ قدرت تکیه زده اند، و تا روزی که عدالت و اصول قربانی معاملات سیاسی شود وضع به همین منوال خواهد بود تا اینکه یا تجزیه و یا جنگ راه دیگری را در برابر مردم قرار دهد.
گلداد کابلی

>>>   لایک حسیب حبیبی حرف قشنگی زدی
افرین ایمل جان خیلی قشنگ گفتی
هر ادمکش هر ظالمی وطن فروش در قوم خود کرده ایم قهرمان در حالیکه دستش بخون هزاران بی گناه قوم دیگر الوده است
من مامایم در حزب گلبدین حکمتیار بود چند سال پیش خودش ترورش کرد الان خانواده مامایم در کمپ های المان اواره هستن گلبدین دشمن اصلی این ملت است فرقی ندارد تاجیک باشی یا پشتون این روباه پیر حتا زمان ریاست جمهوری سردار محمد داوود خان هم مخالف بود و فراری
و اینم بگم پشتونها هیچ وقت غیلجایی را پشتون نمیدانند خب اشرف غنی هم غیلجایی هست و گلبدین را هم میخواهد بر سر قدرت کنند
هیچ پشتون درانی از اشرف غنی راضی نیست
حتا بخاطر اینکه افغانستان به عقب بر نگردد و یا غنی نتواند دست از پاه دراز تر کند عبدالله عبدالله را مردم قندهار قدرت دادن تا
اشرف غنی با پسر عمویش ملاعمر دست به یکی نکند و باعث سقوط این نظام نشود
امیر نورزایی هرات باستان

>>>   اگر نگاهی به تاریخ ۲۵۰ ساله پشتونیزم و پشتون گرایی بیندازیم می بینیم که در طول تاریخ پشتونها همیشه کوشش کردند که دیگر اقوام را با خود در تحرکات نظامی و سیاسی همراه کنند اما همان که مدعایشان پوره شد آنوقت بمانند برده به سایر اقوام رفتار کردند البته این را نباید فراموش کرد که مردم عام پشتون نیز در طول سالیان به اشکال مختلف توسط برخی سران این قوم استحاله فکری و فرهنگی شده اند و زیر دست قرار گرفته اند تا این به اصطلاح سران بتوانند به راحتی اهداف تمامیت خواه خود را به اجرا بگذارند.

>>>   سلام به همه افغانهای جهان..
من سید قاسمم از ایران ..
راستش چند وقتی میشود من ایران آمده ام وباید بگویم من باسعی وتلاش ذیاد دوران مکتبم را گذراندم تا در رشته انجینری برق غزنی کامیاب شوم اما تارفتم جنگ و انتحار زیادتر شد واز سوی دیگر موضوع اقتصادی خودم بود خلاصه این شد که راهی ایران شدم واز ایران وتوحین ایرانیان اصلا خوشم نمیاید وازسوی دیگر هم روز به روز اوضاع اقتصادی وامنیتی وطنم بدتر میشود
منم بخدا حیران ماندم که چه کار کنم دوستانم میگویند بیاتا ترکبه برویم .
من از شما دوستان هموطن میخواهم تا بانظر درست وصادقتان کمکم کنید

>>>   در افغانستان از اسلام،قوم و زبان منحیث یک ابزار سیاسی استفاده می کنند آنهایکه خود را تکه دار اسلام ،تکه دار
تکه دار قوم و زبان قلمداد می کنند در حقیقت نه به قوم خود و نه به دین و مذهب خود وفادار نیستند و خدمتی را هم درین راستا انجام نداده اند. رهبران سیاسی پشتون ها که با تمام توان به اکثریت سازی،هویت سازی ، سرکوبی سایر افوام و هژمونیستی تلاش می ورزند به مردم پشتون ما په کرده اند ؟آیا این فوم عقب مانده را از زیر غژدی بیرون ساخته و متمدن نموده اند،ایا ساحات جنگی ایشان را به ساحه صلح تبدیل کرده اند؟ ایا مکاتب و مدرسه های شانرا فعال ساخته اند؟ آیا شرم اور نیست که درتمام ولایت
پکتیا یک پرستار زن برای اجرای خدمات زایما زنان وجود دارد؟ ما شاهد بودیم که در جنگهای داخلی کلبدین برادران پشتون را ،خلیلی برادران هزاره را،مسعود برادران تاجیک را و دوستم برادران اوزبیک را به نام گرفتن حقوق شان به جنگ سوق ندادند و هزاران هموطن را به نام قوم شهید نساختند؟همگی شان خار یک باغ اند.باید بدون استثناء محاکمه و اعدام شوند تا این ملت مظلوم از شر شان نجات یابند.خدارا هزاران بار شکر گذارم که حضرت محمدمصطفی(ص) را در قرآن شریف خاتمالانبیاء گفته است وگرنه هرکدام دعوای پیامبری می کردند.درست به خاطرم است که حکمتیار در یک بیانیه خود گفته بود :(.....) اینست تعصب ایشان و مسلمانی اش !خداوند خیر را پیش کند خدامی داند که چه جنایت های دیگر رانصیب این ملت خواهد کرد؟
تیمور بیگ - کابل

>>>   من با حرف های شما موافقم هما در قسمت جناب حبیب الله خادم دین رسول الله مخالفم زیرا شخصیت مستقل زمان خود بود وابستگی سیاسی نامشروع نداشت یک عیار و جوان مرد تاریخ خود بود وقتیکی قدرت سیاسی را کسب نمود تمام فامیل های مربوط به دوره امانیه را به شکل لازم نگاه داشت هما وقتی که نادر به کمک انگلیس ها وارد کابل شد هر انچه که دار ندار مردم و حکومت بود چور کردند در داخل ارگ حطا یک چار پای نبود که نادر شب را سپری نماید حال شما خود قضاوت کنید که چپاول گر کی بود ووطن پرست کی بود

>>>   قاتل تاجکها قهرمان ملی قاتل پشتون قاتل مردم کابل خاین تاجک خادم دین رسول الله قاتل پشتون ملاعمرتروریست و اجنت پاکستان، قاتل و وطنفروش تاجکها شهید صلح و قاتل و طنفروش پشتون خاین و راکتیار. کمونست تاجک چپی و مخالف اما کمونست پشتون خلقی اجنت روس .... خلاصه اګر یک ادم بی وجدان قاتل غاصب وطنفروش تاجک باشد قهرمان ملی شهید صلح و وطنپرست اما قاتل و غاصب پشتون خاین و اجنت بیګانه است. برای توجیه خیانت به قهرمانی باید تاجک بود.....

>>>   به ایمل معانی
تومردم را بی ایمان خطاب کرده ای مگر خودت که از عبدالله که حکومت موازی اعلان میکرد ودرکوه ها تصمیم داشت بالا شود که ناچار حکومت وحشت ملی ازطرف بادارشان برای دو سال موقتا ساخته شد که سبب این همه عبدالله ودارودسته اش بود تو اورا مجاهد وانسان خوب و راهرو راه حق گفته ای یک کمی فکرکن که خودت ایمان داری؟

>>>   نویسنده محترم در نوشته خویش تاکید شان برحق زیاد است که یک گپ خوب است ولی از چند بیچاره یاد اور شده اگر انها زنده میبود اینطور نمیشد وجلو تمام مطالم امریکا میگرفت.این حقیت را ذکر نکرده که برای اشغال افغانستان میلون ها دالر در شمال از امریکا گرفت وقتیکه خاک افغانستان توسط امریکایی ها بمباردمان میشد استاد ربانی شهید نه گفته( که غتی غتی بمونه را وارتوی) قرارداد توسط فهیم قانونی وعبداله به امریکایی نه شده بود که امریکایی ها بیدون اجازه دولت میتواند که افغانها دستگیر وزندانی کند همین عبداله بود که به امریکایی هااجازه رسمی روی یک سند داده بود که کود مخابراتی بیدون پرداخت محصول قانوی استعمال کند مقصد این اگر حقیقت نوشته میشود باید همه جانبه باشد حقیت هیچگا مخفی نمیشود. با احترام
ححح

>>>   دلیل نیامدن صلح دایمی در کشور بی ایمانی رهبران فروخته شده کشور است !!!
مردم را ناحق دشنام ندهید آغاجان !!!!

>>>   به قوم گرایی و تعصب چزی جور نمیشود جرات حق گفتن را باید داشته باشیم .

>>>   بیان جقیقت و قبول آن در جامعه ای مثل افغانستان خیلی مشکل است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است