میثاق شهروندی برنامه ای برای اعتماد
تحقق اولویت های حکومت وحدت ملی کاهش فقر، رفع معضل بیکاری، توسعه زیربناهای روستایی، تقویت نقش زنان و جوانان و تقویت نقش مردم در این برنامه فراگیر متصور است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۳۹۵/۷/۴ کد خبر: 121558 منبع: پرینت

مراسم افتتاح برنامه ملی میثاق شهروندی، امروز یکشنبه، 4 میزان 1395 در کابل برگزار شد. به گفته آغازگر این برنامه برنامه میثاق شهروندی، فرصت و فصلی جدید برای همکاری شهر و روستا و فرصتی جدید برای کاریابی و توسعه برای سراسر کشور می باشد. این برنامه فرصت هایی تازه را برای کار و بازسازی، فراهم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر عبدالله ، رییس اجرایی در این مراسم ایراد سخن کرده و گفت: جای خوشی است که امروز شاهد آغاز بکار یک قدم از تعهدات حکومت وحدت ملی که دو سال قبل فقط یک عنوان بود هستیم و در حقیقت، این تحقق قرار داد بین دولت و ملت در عرصه رسانیدن خدمات در راستای اولویت هایی که از طرف حکومت وحدت ملی اعلام شده است و به مستحق ترین و آسیب پذیرترین قشر جامعه ما چه در ده و چه در شهر خدمت می رساند.

وی افزود: این یک رکورد محسوب می شود که ظرف شش ماه یک حکومت بتواند برنامه ای را به این وسعت انجام دهد که تمام ولایت های افغانستان را در بگیرد. در حال حاضر بیشترین کار بین خود وزارت ها صورت گرفته از و جانب همکارهای بین المللی حمایت های تکنیکی انجام شده است و تمویل آن هم در صندوق بازسازی افغانستان با چهارصد میلیون دالر امضا شده است. بنابراین این یک نوید خوب برای مردم افغانستان است. اما یک نمونه بسیار خوب از همکاری متقابل هم هست. اگر مردم کمکاری کنند این برنامه موفق نمی شود. اگر مردم در تامین شفافیت کار و پیشبرد پروژه کمک نکنند این برنامه موفق نمی شود. اگر اعضای حکومت کمکاری کنند هم این برنامه موفق نمی شود. پس همه باید در همکاری هم قرار بگیرند. اساس این برنامه همکاری بین مردم و حکومت است و اعتمادی را که ما می خواهیم میان حکومت و مردم بوجود آید از دورترین نقاط بوجود خواهد آمد.

عبدالله، در خصوص اهداف این برنامه بیان داشت: تحقق اولویت های حکومت وحدت ملی کاهش فقر، رفع معضل بیکاری، توسعه زیربناهای روستایی، تقویت نقش زنان و جوانان و تقویت نقش مردم در این برنامه فراگیر متصور است.

وی افزود: خدماتی مانند آب آشامیدنی صحیح، ترانسپورت، صحت، معارف، برق، بهبود خدمات آبیاری در بخش آبیاری از اهداف این برنامه به شمار می رود البته اهداف زیاد دیگری هم دارد. این برنامه به شهروند اعتماد بنفس می دهد و این اعتماد را می دهد که بتواند بگوید من مالک ده خود، مالک قریه و شهر خود و مالک مملکت خود هستم.

رییس اجرایی، از ارگان هایی که در این برنامه همکاری کرده اند چنین نام برد: وزارت هایی که در ترتیب این برنامه همکاری کرده اند وزارت مالیه در بخش تمویل و سایر هماهنگی ها، وزارت انکشاف دهات، وزارت تعلیم و تربیه، وزارت معارف، وزارت زراعت، اداره ارگان های محل، وزارت فواید عامه، در ترتیب و هماهنگی آن کار کرده اند. تمام این ادارات باید در هماهنگی هم کار کنند تا این پروژه به موفقیت برسد. همه مردم بدانند که این پروژه فقط مال شما است و موفقیت آن هم به دست شما است.

داکتر عبدالله، در خصوص اقدامات برای نشست بروکسل گفت: در این روزها هر کاری که انجام می شود از آن انتقاد می شود و گفته می شود این کارها فقط برای نشست بروکسل است. در این شکی نیست که نشست بروکسل نزدیک است و برای آن آمادگی های زیادی باید انجام می شود، اما نشست بروکسل فقط قدمی است برای انجام کارها. چه خوب است که نشست بروکسل آغازی باشد برای انجام کارها و جذب کمک هایی حتی بالاتر از انتظار مردم برای کشور. کنفرانس بروکسل نشستی بسیار مهم برای افغانستان است. ماباید این نشست را به نفع مردم افغانستان پیش ببریم و مردم افغانستان از این متسفیض شوند.

وی افزود: حکومت وحدت ملی بدون دستاورد نمی باشد اما بدون کم و کاستی ها هم نیست. عزم و اراده آن نشان می دهد که در راستای انجام تعهدات با مردم افغانستان است و برای خدمت برای مردم افغانستان کار می کند و در اینجا فرقی میان ده، شهر، شمال، جنوب، شرق و غرب و مرکز افغانستان نیست.

عبدالله در اخیر گفت: مردم افغانستان هم در حالیکه آرزوی برقراری صلح عادلانه و پایدار را دارند از حق و حقوق خود آگاه هستند و خوشحال هستیم برنامه های حکومت وحدت ملی از جمله این برنامه، تحقق حق مردم در جایی که ضرورت دارد بخوبی پیش بینی شده است.


کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکمتیار در کاپیسا جابر جا شده است دو روز قبل غنی در یک پرواز مخفیانه با چند دلقک خود از شمالی به دیدار ایشان رفت جوانان شمالی اگر بیدار نشوند و جلو این همه برنامه های خان قبیله را نگیرند آینده تاریک تر از دوران سقاوی را تجربه خواهند کرد

>>>   وقتی دولت فساد را در برنامه های کوچک نمیتواند ازبین ببرد در برنامه یی به این بزرگی چطور آنرا کنترول خواهد کرد. برنامهً خوبیست برای جیب های خالی خویشاوندان مقامات. خواهید دید!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است