کرزی، تبلیغات سیاسی یا اعترافی دیرهنگام؟
آیا رییس جمهوری که با حمایت و نفوذ مستقیم امریکا و در اوج گمنامی وارد جمع بزرگان و چهره های شاخص و سپس ارگ ریاست جمهوری شد و با زیرکی تمام توانست در طول 12 سال چهره ای مردم دوست و مستقل از خود بنمایاند؛ چه خوابی برای ارگ دیده است؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۵/۷/۴ کد خبر: 121562 منبع: پرینت

درحالیکه در تمام طول 12 سال و اندی از حکومت حامد کرزی بر جان و مال و ناموس مردم ملکی و نیز سیطره ی وی بر تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و عزت و آرمان های افغانستانی، سخنی از کارشکنی ها، بدعهدی ها و تحلیل مناسبات امریکا و کشورمان به زبان نیامد؛ اینک زمزمه هایی به گوش می رسد.

رییس جمهور پیشین کشورمان، در سخنرانی های پیاپی و زمان بندی شده ای که با مطبوعات و رسانه های غربی داشته و دارد مواضع جدیدی اختیار کرده و دایما لب به گله و شکایت از امریکا و متحدانش در قالب ناتو بر زبان می آورد که جای درنگ دارد.

نظر به عملکرد و رویکرد نه چندان سیاه و نه کاملا سفید یا به عبارتی خاکستری کرزی در دوران ریاستش بر ارگ ریاست جمهوری بویژه در دوره ی آخر که سیاستی کاملا منفعل و سرسپرده ی اوامر ابر قدرت غرب را از خود به نمایش گذاشت؛ می توان مواضع ضد امریکایی کنونی وی را از یک منظر...

از یک منظر تبلیغات سیاسی برای زنده نگاه داشتن شخصیت و وجهه ی سیاسی خود در عرصه ی سیاست نامطمئن افغانستان برشمرد که به عبارت دیگر نردبانی برای حضور دوباره ی وی در چارچوب قدرت بشمار می رود. انتقادات تند و تیز وی از دولت ضعیف وحدت ملی نیز مصداقی بر این مدعا است.

از منظر دیگر می توان این هشدارها و خط قرمزهای حامد کرزی برای ابر قدرت غرب را اعترافی دیرهنگام یا اذعان به قصوری ناوقت دانست که راه را از چاه برای روسای جمهور و اجرایی و دست اندرکاران دولت وحدت ملی بازمی نمایاند؛ تا شاید وی را در قالب یک منجی و آیینه ی عبرت بنمایاند.

در هر حال بر کسی پوشیده نیست که ثبات شخصیتی و بینش سیاسی کرزی نسبت به اشرف غنی و عبدالله در جایگاه بهتری قرار دارد بنابراین نه مواضع 12 ساله ی وی در دوران حکومتش و نه مواضع دو ساله ی اخیر هیچ یک بر مبنای غلیان هیجانات کاذب نبوده و در دل خود اهداف معینی دارد.

باید منتظر ماند و دید آیا رییس جمهوری که با حمایت و نفوذ مستقیم امریکا و در اوج گمنامی وارد جمع بزرگان و چهره های شاخص و سپس ارگ ریاست جمهوری افغانستان شد و با زیرکی تمام توانست در طول 12 سال چهره ای مردم دوست، متاثر از آلام ملت و مستقل از احزاب و جریان های سیاسی از خود بنمایاند؛ چه خوابی برای ارگ دیده است؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی یا عصاب خود را ازدست داده است ویااینکه مردم ما همه مرده اند او میگوید طالبان افغان اندوقتی جایی رابگیرند باید کسی مخالفت نکند این خودش طرفداری اشکار از دشمن فرزندان ما که در سنگر درمقابل دوستان کرزی جان میدهند است
دهن این.... سیاسی را باید ببندندورنه افغانستان بطرف خانه جنگی های خواهد رفت که یک وجب ان همارام نخواهد ماند صبر مردم را امتحان نکنید

>>>   اصلي برنامه هم چنين است كه بايد انگيزه وافزار ادامه جنگ پيداشود ، زيرا كسانيكه دراين سرزمين لم زده اند خفه من وشما نشده اند ، اين مزدوران وفادار وظيفه خود را به فرمان باداران خود درست وصادقانه انجام ميدهند ، واي به حالي اين ملت بيچاره كه هرروز قرباني ميدهند . بايد دقيق وضعيت را به محاكمه گرفت وراه بيرون رفت رااز اين مصيبت ها پيداكرد ورنه يكي پشت ديگر برنامه هاي درحال تطبيق است كه فردايش پشيماني سودي ندارد.

>>>   کرزی کیست؟
کرزی یعنی همان ملاعمری که در طول حکومت طالبان هیچکس چهره آنرا ندیده بود تازمانیکه بطور مخفی بعد از گذشت دوسال خبر فوت آنرا اعلان کردند ، درحالیکه ملاعمری نبوده ، بلکه ملا محمد عمر یعنی همین حامد کرزی میباشد که امروز هویت اصلی خویش را برملا ساخته است .

>>>   همه میدانند که طالبان پشتون وافغان هستن اما رهبر آن و مقامات دولتی دربرابر گفته های کرزی خاموشی اختیار کرده و این یک نوع توحین به نیروهای امنیتی کشور حساب می شود

>>>   در اصل مردم در مقابل دیوانگی های کرزی بی تفاوت شده اند، مردم به این نتیجه رسیده ان که در مقابل یک دیوانه قرار گرفته اند، لذا خاموشی را اختیار کرده اند.

>>>   كرزي پدر فاشيزم افغان ملتي است

>>>   تا زمانیکه خود شان برادران خود را شریک نکند آنها از کجا پس به راه پیدا خواهد کرد؟

>>>   تا زمانيكه در قدرت بود جنگ عليه طالبان مشروعيت داشت و در باز نشسته گي اش ني، دولت افغانستان را اين مداري رهبر ميكرد، از نظر من بهتر است تا نيروهاي امنيتي و دفاعي كشور با شنيدن اين مصاحبه صلاح خويش را بر زمين گذاشته و به قشله هاي خويش بر گردن، زيرا ريختن خون شان براي دفاع از شرف، عزت و امنيت مردم نزد اين آقا و ياران ارگ نشين شان بي مفهوم است.
تعريف مشخص از دشمن و دوست سرنوشت جنگ را در ميدان نبرد تعين ميكند، به گفته رئيس جمهور باز نشسته نيروهاي مسلح ما اكنون فاقد اين تعريف اند.

>>>   تاريخ افغانستان هرگز به پيش نميرود و صلح در افغانستان امكان پذير نيست ،
با داشتن چنين جلادان نا فهم كه يكي خود را متفكر دوم جهان ميگويد در حاليكه با موافقتنامه كه با جلاد حكميتار امضأ ميكند ثابت ميكند كه او متفكر ني بلكه جلاد دوم است
اينها سوگند خوردند كه افغانستان را برباد ميكند در غير يك رئيس جهمور كشور منحيث مسول مردم گوشش براي ارامي ميكند نه اينكه كسيكه هنوز اسمش از لست سياه جنايت پاك نشده او را دعوت به صلح كند ايا مسؤليت اين همه را به عهده خواهد گرفتن اينها ؟
از اينها نه كشته شده و نه كشته ميشود ،اينها نماينده هاي چلستان استند كه ميخواهند افعانستان را بدست پاكستان دو دسته محترماته تقديم كند .

>>>   فکاهی جدید کرزی در رابطه به انتخابات آمریکا

>>>   می گویند ما افغانیم و شما نیز افغان باشید.
بعدش می گویند که طالب افغان است و حق دارد که جنگ کند و آدم بُکُشد.
به این ترتیب، منی که طالب نیستم و از طالب متنفرم، پس افغان نیز نیستم و از افغانیت نیز حق دارم که متنفر باشم.
سُچ و پوست کَنده!

>>>   خواب های کرزی خواب شیطانی و رسیدن به قدرت دوباره اش بکاخ ریاست جمهوری است در حالیکه اگر کرزی خان خود را دوباره کاندید ریاست جمهور نماید جز شرمندگی با اوردن رای کمتر از همه چیزی دیگری را بدست اورده نمیتواند زیرا کاری خوبی را بمردم انجام نداده که مردم دوباره انرا پسند کنند وحمایت نمایند چند تن محدوداشخاصی که در زمان قدرت ان چور انداخته بودند وصاحب ملیون ها دالر خود را ساختند یک تعداد انگشت شمار نا چیز اند مانند عبیدالله بارکزی که دور و بر کرزی میگردد و کوش هایش را پیش پایش میگذارد .

>>>   هيچ صيقل نكو نخواهد كرد
آهنى را كه بد گهر باشد
حامد كرزى شمشير را از رو بسته و علناً از باند تروريستى طالبان دفاع مى كند !
حامد كرزى به استناد همين مصاحبه مى تواند به عنوان خائين ملى محاكمه شود !
او علناً باند تروريستى طالبان و حكومت قانونى افغانستان را در يك ترازو مى نهد و شأن حقوقى همسان براى تسلط و حاكميت قائل مى شود .
حالا
اين سوال مطرح مى شود ؛ كه آيا با اين تفكر مى شود در يك سرزمين با هم زندگى كرد ؟

>>>   كسانيكه أنبار هاى اسلحه سنگر عزت و شرف ( پنجشير ) را خالى كردند تا براى خود قصر و بارگاه بسازند و از فروش انها ميز ايتاليايى و ظروف فرانسوى خريدند و بر فساد و خيانت شان فخر مى فروشند، امروز بايد شرم كنند .
ما در شرايط فعلى در همه اى زمينه ها بايد امادگى داشته باشيم ،
در خيابان ؛
در ميديا ؛
در رسانه ها؛
و همه جا ....
حتى اگر ضرورت شد شهر كابل بايد به سنگر تبديل شود .

>>>   كرزي بايد محاكمه شود.
دلايل و شواهد محكم و فراواني براي محاكمه كردن حامد كرزي وجود دارد.
كافيست صادقانه درب قانون و عدالت را باز كنيد. حس وطن دوستي و وفاداري به ميهن و مردم مظلوم را در وجود تان جاري نماييد.
كرزي سر دسته دزدان، مهندس ترور و فساد و رهبر تروريستان و خائنان ملي و جنايت كاران حرفه يي در كشور است.
خيانت و جنايت اين خايين ملي بايد در تناب دار خاتمه يابد؛ ولي حد اقل جزا براي وي در سلول زندان افكندنش براي هميشه است...

>>>   ای مردم کرزی رابا سنگ بکشیداو ملاعمراست نوکرامریکاه بود به بادارش وفا نکرد برشمامردم هم نمیکند شمارا ،فرزندان شما را ونخبه گان شما رادر طول ۱۳ سال حکومت خود توسط برادران طالب خود کشت حال هم در کنار همان ها بامعاش دولتی ایستاده است درفرصت معین شمارا هم به برادران طالب خود میفروشد هرچه عاجل این غده سرطانی را نابود نماید باسنگ وچوب بدترین جناور است ورنه شما رانابود میکند

>>>   جاسوس خارجي وجدان ندارد، اگر كرزي از مردم ميبود، و بزور ملت بقدرت ميرسيد هيچ وقتي تهاجم خارجي را به هيچ حالت قبول نميكرد، مانند مسعود، شهادت را قبول كرد و تهاجم نه، اين شخص حالا درك نموده كه قدرتهاي بزرگ ايجنت هاي خود را براي يك مدت استفاده نموده و آخر در زباله ميآندازند، همان طوري كه با رضاء شاه، نجيب، صدام، قذافي، ... عمل كردند، و در ضمن در دوران خدمت شان ده ها قضيه و اسكندل جرمي، جنسي، حقوقي عليه شان نيز ترتيب مينمايند، كه در صورت ضرورت در آينده از اين إسناد عليه شان استفاده نمايند، كرزي از چلاندن يك رستوران افغاني در امريكا به رياست دولت بخواست و زور امريكا در افغانستان رسيد، و حالا مريض شده و از شدت تب به ازيان گوئي شروع نموده، وگر نه اگر افغان ميبود، از همان روز اول كه امريكا عليه منافع ملي ما اقدام كرده بود بايد ملت را در جريان ميگذاشت، حالا بسيار دير است، نه نزد امريكا و نه نزد ملت برا ئت حاصل ميتواني، و اين را هم ميداني كه شايد قدرت در آينده بدست حزب اسلامي برسد، و در انصورت داكتر غيرت بهير دوران حبس خويش را در بگرام همرايت محاسبه نمايد، هههههه، منتظر باش.

>>>   گفتگوی تازه شیطان بزرگ با بخش فارسی بی بی سی
کرزی یا عصاب خود را ازدست داده است ویااینکه مردم ما همه مرده اند او میگوید طالبان افغان اندوقتی جایی رابگیرند باید کسی مخالفت نکند این خودش طرفداری اشکار از دشمن فرزندان ما که در سنگر درمقابل دوستان کرزی جان میدهند است
دهن این روسپی سیاسی را باید ببندندورنه افغانستان بطرف خانه جنگی های خواهد رفت که یک وجب ان همارام نخواهد ماند صبر مردم را امتحان نکنید

>>>   حدود صد سال قبل وقت ملا امام مسجد پل خشتی انگلیس برآمد گفتند نمازهای خود را از سر بخوانید. حالا بعد ۱۴ سال حکمروایی این دلقک چه باید کرد.

>>>   کرزی سخنی به بدی نگفته است. از واقعی ترین گفته هایی کرزی همین است که می گوید: من و طالبان افغانیم. طالبان افغان هستند، کسی نباید انکار کند. طالب برای قدرت می جنگد و در این جامعه طرفداران فراوان دارد. طالبان باید این حق را داشته باشند که در قلمرو نفوذ شان حکومت دلخواه خودشان را پایه گذاری کنند. هواداران تفکر طالب به کشتن خلاص نمی شود آنهارا باید به رسمیت شناخت!

>>>   كرزي بسيار نژاد پرست بود از موقعيت كه پيش امده بود استفاد كرده نتانيست فرصت ها را از دست داد در طول تاريخ اينقدر به افغانستان كمك نشده بود كرزي ميخواست تمام اقوام غيري پشتون را كنار بزند و عقب مانده نگاه كند سر زمين هاي حاصيلخيز را هم به پشتون ها بدهد مثال در خوست و پكتيا كه ولايت هاي بسيار و كوچك جمعيت بسيار كم است دانشگاه هاي جوركرد و دانشكده طب و انجينيري ٣٠٠ كيلو متر سرك را در پكتيا قير كرد كه چهار هزار كيلو متر مساحت داره ٣٠٠هزاره جمعيت داره غور كه ٣٧هزار كيلو متر مربع مساحت داره بالآي يك ميليون جمعيت داره نه دانشگاه جور كرد نه سرك قير كرد چون باشنده هايش تاجك و هزاره است به مردم هزاره و تاجك و ازبك فهماند كه سران پشتون غير از پشتون كسي دگر را قبول ندارند قلابي كاري در انتخابات اخر كرزي سازماني دهي كرد و غني را به قدرت رساند مردم هزاره فعلن خوب فهميده كه به پشتون نه بايد اعتماد كند در تمام مناطق هزاره جات تيم غني با ان همه تبليغات وپرداخت پول فقط كمتر از چهار در صد ري اورد انرا هم با تقلب ان هم نتيجه كار كرد هاي كرزي بود هزاره ها و تاجك ها و ازبك ها دانست كه اتحادي ما از خوردن هم ضروري تر است در ولايت بلخ بسيار كوشش كرد بين هزاره ها و تاجك ها نفاق افگني كند همچنين در باميان

>>>   دقیقن خودش پدر انتحاری شفتل غنی هم مادرش اتمر هم بمب انتحاری امرخیل هم گوسفند انتحاری بقیه ... های انتحاری هستند

>>>   ؛میدان هوایی کابل را بنامش کردند ؛در این وطن همین رقم آدمها دارای حیثیت ومقام اند ؛ بنیاد کشور ما با ظلم ونیر نگ گذاشته شده است ؛در این آشفته دیار صداقت و استعداد خریدار ندارد ؛

>>>   یکبار تاریخ متالعه کن من میدانم که تو مکتب نرفتی که از تاریخ معلومات داشته باشی اینجا گناه تو نیست خیر است من برایت توسعه میکنم یک بار در باری تاریخ افغانستان در انترنت(سرچ) کن کشوری را که شما امروز افغانستان مینامید 5 هزار سال قدامت تاریخی دارد قبلأ این کشور بنام های خراسان ، اریانا، باختر، یاد میشد که ما مردم یا به قول خود شما فارسی زبان ها حکومت میکردیم ،
و من از تاریخ 200 ساله شما نیز اگاه هستم از کجا امدید اصل نسب شما چیست و در این دوصد سال چی کارهایکه کردید چی خاک فروشی های که کردید چی....فروشی هایکه کردید چی برادر کشی هایکه کردید از زره زره اش اگاهی دارم.
و....

>>>   دیگر چه بگویند مفسد ترین حکومت جهان برایش لقب دادند بارها بارها شش شش ماه برایش وقت تعیین کردند تا حکومتش را اصلاح کند درهرجلسه که حرف از ادامهذ کمک ها بود برایش شرط حکومت داری خوب را گذاشتند همه اینها به معنی نارضلئیتی از کرزی بود
ر

>>>   بهترین صلح آنست که حکومت برای ازبین بردن فساد و برای شکست اشرار با حزب دموکراتیک خلق افغانستان صلح کند افراد آن حزب با انگیزه درمقابل پاکستانی ها می جنگند آن مردم اینقدر عاشق چوکی وپول حرام نیستند آنها تا حدودی انصاف دارند میدانند سطح اقتصاد کشور تا کجاست یعنی هریک نمیخواهد زمانیکه یک ریاست رابدست آورد پیشنهاد موتری را داشته باشد که برتر از موتر های وزرای امریکا باشد او کوشش تمیکند که هرچه بیشتر به نفع شخصی خود کار کند ، هر مدیریت که برای شان داده شود چندین فرد دیگر بحیث مشاور ضرورت ندارد وجدان آن ها تا اندازه بیدار است کوشش نمیکنند زمین هـــای حکومت را غصب کنند آنها به ساختن بلند منزل ومارکیت دل نبسته اند فقط معاش بخور ونمیر عادت آنهاست وبـه آن قانع میشوند وده ها دلیل دیگر بنا برای انتظام حکومت وتقویه دفاع کشور صلح با آنها نسبت به همه بهتر ومثمر تر است
گیلگمش

>>>   《پروان باستان در سراشیبی سقوط بدست بیگانگان》
نواسه های نادر غدار به شیوه تازه و معاصر، سرزمین مقاومت پروان و کاپیسا را یکبار دیگر اشغال می‌کنند !
به بهانه بازگشت و اسکان مهاجرین، تازه مقام ستون پنجم پاکستان(سران ارگنشین)فرمانی را صادر نموده اند که بر مبنای آن حدود <۱۷۰۰۰۰> صدو و هفتاد هزار جریب زمین صالح زراعت، حق مسلم و قانونی مردم پروان را(ظاهرا به مهاجرین) درواقع به پشتونهای ناقلی آنسوی سرحد توزیع می نمایند ؛
این، در حالیست که صدهاهزار خانواده مهاجر و بیجا شده پروانی از ۱۶ سال بدینسو از بی سرپناهی و آوارگی هنوز رنج می‌برند و دربدر و بی خانمان در ولایات همجوار، بخصوص کابل زندگی مشقتباری را تحمل می‌کنند ؛
خاین ملی و شیاد بزرگ پیشین کشور، آقای "کرزی" با هزار نیرنگ و فریب، وقتکشی کرده با تشویق و تحریک چندتا از وابستگان معلوم الحال خود در پروان نگذاشت تا دهها هزار خانواده بی سرپناه پروانی در نقاط مناسب آن ولایت، از جمله منطقه ای {باریک آب} جابجا شوند و صاحب لااقل یک سرپناه ؛
درحالیکه فورم بازگشت از مهاجرت و بی سرپناهی از طرف سازمان ملل متحد دردست شان بوده به هر در و دروازه مقامات ذیصلاح دق الباب کردند، صدایشان ناشنیده ماند ؛
پ،ن : در سر دوازده ولایت پروان چنین نگاشته اند :
《به پروان باستان، این سرزمین مقاومت و شیرمردان طاغوت شکن خوش آمدید !》
دیده شود که آیا مردم مقاوم و آزاده پروان شجاعت حفظ خانه خود را(که حیثیت ناموس شان را دارد) دارند یا خیر ! ؟
یا اینکه مهاجرینی که به وطن برمیگردند، آیا قبلا در افغانستان جای پایی در کدام ولایتی داشتند یا خیر ؟
اگر داشتند، چرا در زادگاه و ولایت خود شان اسکان نمی شوند ؟
من از مردم طاغوت شکن پروان توقع دارم که به چندتا معامله گر معلوم الحال و چهره های شناخته شده آن ولایت مردخیز "نه" بگویند !
که همواره سرنوشت مردم خود را به معامله گرفته، درواقع مانع اصلی خیزشهای حق طلبانه مردم شده اند ؛
شاید ازمیان مردم این ولایت افراد باغرور و باشخصیت دیگری پیدا شود که از حق مسلم مردم خود، با حمایت مردم و در کنار مردم دفاع مشروع کند ؛
که بدون شک هست !
بامید همبستگی و پیروزی مردم عزیز پروان

>>>   هیلاری کلنتون وزیر خارجه سابق امریکا بخاطر ارسال ایملی شخصی که در آن از پرداخت دائمی پول سازمان جاسوسی امریکا به احمد ولی کرزی برادر حامد کرزی و یک دستیار دیگر حامد کرزی یاد شده به شکل جدی به مشکل مواجه است۰
این وطنفروشی های اشخاصی چون کرزی ها در خون شان از زمان شاه شجاع بابای شان و دیگر بابا هایشان باقی مانده۰
در پهلوی چور و چپاول پول بیت المال کشور خانواده کرزی از چه طریقی دیگری میلیونر ها شدند؟
حشمت خلیل کرزی که شیر نگهداشته بود، و برادر او این حکمت خلیل کرزی بازوی سیاسی غنی کوچی است این همه ملیون دالر هایشان را از کدام سازمان جاسوسی دریافت کردند؟
این.... ها را بشناسید۰

>>>   کرزی سالها قبل در زمان سلطنتش خطاب به مردم افغانستان واضح و علنی اعلام داشت که ما شیر استیم . این ما بودیم که مطلبش را نفهمیدیم و تعبیر های مختلف از آن کردیم ولی تعداداندکی به مطلب رسیدند و فعلآ از مزایاو زرق و برق دربار شیران لذت می برند . وقتی گفت ما شیر استیم هدفش از ما (افغانها)نبود بل ما(سلطه داران یا سلاطین)بود،یعنی که در سلطنت ما شیران هرکه میخواهدزنده بماند باید به قانون جنگل تن دردهد و مانند روباتمام شکاررابه ما شیران واگذار شود ورنه مانند(گرگ داستان)سرش را از دست میدهد.یعنی که ازحق و حقوق در قلمرو شیران خبری نیست !!!!!

>>>   بتناسب جنایات وخیانت هایکه کرزی در حق مردم افغانستان کرده است حذف نام آن از میدان هوای وبه محاکمه کشاندن آن حد اقل کاری است که باید انجام شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است