هشتصد میلیون دالر برای میثاق شهروندی
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۴    ۱۳۹۵/۷/۴ کد خبر: 121573 منبع: پرینت

مراسم افتتاح برنامه میثاق شهروندی امروز یکشنبه 4 میزان 1395 در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالباقی پوپل سرپرست اداره ارگان های محل گفت: این برنامه شهرها را به ولسوالی ها و قریه جات وصل خواهد نمود و در نتیجه شهرهای ما پر از مراکز صنعتی و تجارتی خواهد شد. علاوه بر این سرمایه گذاری های کوچک در محله ها توسط بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با وجود مشکلات امنیتی در دو سال گذشته بیش از هشتصد میلیون دالر توسط افراد در خانه های شان، تاجران ملکی در مارکت ها و مصرف بودجه شهرداری ها در شهرها سرمایه گذاری شده است.

پوپل گفت: خدمات شهری ارزنده ای در این برنامه انجام شده است و کل این برنامه برای بهبود خدمات شهری می باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا؟
چرا قرار تيل وزرات دفاع كه فى ليتر تيل ٦٣ افغانى بود زير نام اينكه فسادى صورت گرفته است از طرف غنى لغو گرديد و دوباره آنرا از منبع واحد به ٨٣ افغانى با پسر کاکایش۱ ش قرارداد نموده است؟
چرا گزارش ديشب تلويزيون طلوع در مورد اين قرارداد طور كامل پخش نشد، طلوع چه مقصدى در ارئه گزارش نيمه تمام در اين ماجرا داشت؟
کنشکا محجوب

>>>   برنامه میاق شهروندی در حالی اعلام شد که رییس جمهور غنی نه به واژه شهروند آشنایی دارد و نه به حقوق شهروند باور دارد. چندی قبل رییس جمهور گفته بود که او یک نفر دهاتی است معنای شهروند را نمی داند، او طرفدار واژه تابعیت و مطیع بودن است.
اما او تنها نیست، بسیاری درس آموختگان مکتب پشتونیزم از واژه شهروند می ترسند. زیرا شهروند یکی از میاق های اساسی حقوق بشر و دموکراتیک در فلسفه انسان محور است. آنها ترس دارند که شهروندان از زیر تابعیت قرون وسطایی بر آمده حقوق مدنی و برادری و برابری تقاضا خواهند کرد.
جالب اینست اخیرا بچه گلبدین هم ادعا کرده که شهروند یک واژه بیگانه فارسی ایرانیست. به نظر پسر شیرخوار حکمتیار شهروند بمعنای شهر نشین است و شامل مردم دهات نمی شود. به باور او باید همه خود را تبعه یاد کنند. وقتی پسر قرن بیست و یکم حکمتیار که در کمپ شمشتو در خاک سست پشاور بزرگ شده اینطور می اندیشد، پدر او که خون همه مردم را ریختاند شاید از حقوق شهروندان و میاق شهروندی نفرت دارد

>>>   من به اين ياروى دو پا، از زمان وردش به كشور باورش نميكردم. چون ميدانستم ، پكر فاشيستى دارد!!

>>>   با سی دی سی های دزد و بی سواد تطبیق این برنامه در مملکتی چون افغانستان ناممکن است. زیرا این برنامه در ممالکی چون هند و نیپال نیز مشکلات زیاد داشت و دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است