فرصت طلبی آلمان از ضعف افغانستان
فرقی نمی کند که در کشورت و در میان جنگ جان می سپاری و یا در آن سوی آبها در جستجوی امید هستی زیرا قربانی می شوی روزی برای سیاست و روزی دیگر برای دالر 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۵    ۱۳۹۵/۷/۱۷ کد خبر: 122179 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آلمان که با بحران مهاجران دست به گریبان است و دیگر به مهاجران با نگاهی امنیتی و مالی می نگرد تا بشردوستانه، ادامه کمک ها را مشروط به بازگرداندن مهاجران به افغانستان دانسته است.

بزرگترین ضعف دولت وحدت ملی که چشم انتظاری برای کمک ها است، اهرمی شدبر این دولت تا در شرایط ناامنی های گسترده و نداشتن برنامه ای برای پذیرش، خواستار بازگشت مهاجران شود.

در این میان هزاران تن از مهاجرانی که در کشور آلمان به سر می برند، قربانی فرصت طلبی این کشور و زیاده خواهی افغانستان می شوند.

حال که سند " برگرداندن مهاجران افغانستانی" میان دولت و اتحادیه اروپا به امضا رسیده است، باید منتظر بحرانی انسانی باشیم که نه تنها دولت در زمان موج مهاجرت که جهان را منقلب کرد، بی تفاوت بود بلکه اکنون به هر مهاجر اخراج شده به عنوان دلارهای می نگرد برای خزانه دولت یا جیب های منتظر!

از سوی دیگر کشور با سیل عظیمی از بی جاشدگانی روبه رو است که با آمدن فصل سرما نه سرپناه دارند و غذایی برای خوردن و همچنان که طالبان به مرکز قندوز نفوذ کرده اند، مردم این ولایت بدون آب و غذا در حبس خانه هایشان به سر می برند.

بر اساس آمار حکومت، روزانه 5000 مهاجر از مرزهای پاکستان وارد کشور می شوند و با فرارسیدن زمستان نیاز به سرپناه و کمک های غذایی دارند که اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

معامله دولت بر سر مهاجران نشان می دهد که تفاوتی میان مردمی که در محاصره جان می دهد و مهاجری که در مرزها و آب ها می میرد، نیست و چه در افغانستان و چه هر کشور برای سیاست قربانی خواهند شد.

هر چند که نهادهای حقوق بشر ابراز کرده اند که نباید شرطی در قبال کمک ها به افغانستان لحاظ شود اما حکومت چنان از کاهش کمک ها به وحشت افتاده بود که قبل از مصلحت اندیشی، خواستار بازگشت مهاجران شدند.

حکومت می توانست همچنان که بحران مهاجران افغانستانی در کشورهای اروپایی را عزت مندانه حفظ کند، به کمک های مالی نیز دست یابد زیرا جامعه جهانی با دانستن واقعیت افغانستان بهتر از دولتمردان، هیچ گاه اقدام به قطع کمک ها نمی کرد.

بی اهمیت بودن سرنوشت مردم برای حکومت همان سکوتی است در قبال مهاجرت میلیونی مردم به اروپا و اکنون معامله بر سر همان مردم برای رسیدن به دالرهای بیشتر.

و سرنوشت مهاجران در بازگشت چه خواهد شد، سوالی است که نه تنها برای دولت از اهمیت خالی است بلکه در انتظار کمک های هستند تا بر فسادی دیگر رونق بخشند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر یک گدایگر در خانه شما بیاید و شما او را بگویید که از خانه من بیرون شو ،آیا این فرصت طلبی صاحب خانه از ضعف گدایگر است؟

>>>   سران غیر پشتون باید بدانند که دیگر سیاست بازی طفلانه نیست. حریف شان دنیای از توطعه بر پشتش دارد ، با ارده و جسارت برای پیاده کردن اهدافش آستین بر زده است. هر کی در خط قبیله حرکت کند نورچشم این حلقه است چه طالب ، چه مجاهد ، چه کمونست یا داعش. چه در لست سیاه است یا لست سفید. این به اصطلاح سران بی کفایت و بی خبر ما هستند که به مرز بندی های سیاسی و منطقوی گیر مانده اند. اینها دیگر خنثی شده اند. اینها فقط سر و کله شان را فقط به رخ همدیگر کشیده میتوانند و شیر خانه اند. ولی باید بدانند که جریان قبیله چنان بیرحم است که کاروان نیستی و مرگ را بر در خانه هر کدام شان می آورد. کاری که امروز با حمایت گران شما در کندز ، بغلان و شمالی در جریان است در حق شما نیز خواهد شد. این تگرگ سرخ و خونین بر بام ازبیک و هزاره و تاجیک خواهد بارید و سیلش همه را میبرد. دیگر خواب تان استقبال مرگ است.

>>>   سلام به همه كدايكر كه مارا سا خت همين دولت مردان ما افغان اين قدر بهعزت نبودن كه بخاطر يك لقمه نان كشور خودرا ترك كنند اين مهاجرت ها همه بخا طر جنك وبي امنتي است اين همه به تو جعي دولت است تمام دار ندار اين سرزمين بغارت برده ميشود مردم مجبور ميشوند ازوطن فرار ميكنند جند دوزدان مردم را كروكان كرفته اند بالاى ايشان حكومت ميكنند خارجي ها از غم ما اينجا نيامده هر كدامش مقا صد جداكانه دارند يك وقت بياد دارم افغانها بدون ويزه به المان رفت داشتند تاوقتيكه اين دوزدان در قدرت باشند همين بدبختي ادامه دارد .
با احترام خادم وطن

>>>   لطفا تاجیکها بجای دیگر اقوام نظر ندهند
شما هر وقت منافع تان بخطر افتاد دم از برادری با دیگر اقوام میزنید و هر وقت منافع تا تامین شد نه هزاره وجود دارد نه ازبک.

>>>   تاجیکهای عزیز
یادمان نرفته در جنبش روشنایی چقدر از هزاره ها حمایت کردید.
وچگونه عبدالله را فقط نماینده خود میخوانید نه اینکه به همکاری هزاره ها وازبکها رای اورد.

>>>   تاجیکها
ما یادمان نرفته در تاربخ چطور به هزاره ها بارها وبارها خیانت کردید واز پشت خنجر زدید .

>>>   تاجیکها
چه شده داد از برادری ومنافع مشترک میزنید!!!
مطمئن باشید با رفتار گذشته تان از بین شما وپشتون ها .
پشتونها را انتخاب میکنیم همان طور شما همیشه این کار را کرده اید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است