منتظر جنگ علنی نیابتی آمریکا و روسیه در افغانستان باشید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۵/۷/۲۵ کد خبر: 122512 منبع: پرینت

تعداد 7 هزار 500 داعشی در حال انتقال به شمال افغانستان هستند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رییس جمهور که به صفحات شمال سفر کرده و رهبری جنگ علیه مخالفان مسلح را عهده دار شده است، گفت که این عناصر داعش از اتباع کشورهای «چچن»، «ازبکستان» و «تاجیکستان» هستند که قبلا در سوریه و عراق در حال جنگ بودند و اینک به افغانستان منتقل شده اند تا با کمک مسوولان حکومتی افغانستان به آسیای میانه بروند و آنجا را نیز نا امن کنند.

این یک طرح آمریکایی است که برای مقابله با روسیه در حال انجام است و افغانستان در این میان قربانی سیاست پشت پرده آمریکا در منطقه می گردد و از این پس در کنار جنگ نیابتی پاکستان و هندوستان، واسطه جنگ نیابتی آمریکا و روسیه نیز بصورت علنی در کشور خود خواهیم بود.

جنرال دوستم با تایید این مطلب که افراد حکومتی در ایجاد و تقویت این جنگ بزرگ نیابتی سهیم و دخیل هستند گفت: حلقه هایی از داخل و خارج کشور تلاش می کنند تا این افراد وابسته به داعش تا اول ماه حمل سال 1396 به مرزهای شمالی افغانستان منتقل شوند.
وی افزود: تعدادی از عناصر داعش که قرار است به افغانستان منتقل شوند، در حال حاضر در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و لیبی در صفوف تروریست ها سرگرم فعالیت هستند و تعدادی دیگر با کمک پاکستان به افغانستان منتقل شده اند.

علاوه بر جنرال دوستم، عطامحمد نور والی بلخ نیز اذعان داشت که دست هایی از داخل و خارج در تلاش ناامن کردن شمال افغانستان هستند و افراد بانفوذ حکومتی در این جریان دخالت مستقیم دارند.

تا کنون چندین بار از طریق رسانه ها اعلام شده است که افراد ناشناس و مشکوک توسط چرخبال های خارجی در مناطق ناامن و تحت کنترل مخالفان دولت در شمال افغانستان جابجا می شوند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقای جنرال دوستم هم شکایت داره هم همایت داره
از غنی داری شکایت میکنی
پس چرا داری حمایت میکنی
جاغوری

>>>   بسوی جاغوری بوری که بوری
زملک بیکسی بوری که بوری

>>>   امریکا .استخبارات پاکستان به همکاری مستقیم ستون پنجم در داخل کشور توازن قوا را بین دولت وطالبان بر قرار ساختند . بشکل که سقوط قندوز بدست طالبان . چور وچپاول وقتل وغارت مردم و بدست اوردن تجهیزات لازم بشمول وسایط زیاد زرهی .توپ وتانک های دولتی که البته دستوری وبدون مقاومت برایشان رها ساخته شد
اکمال وتجهیز لازم طالبان در هلمند . تسلیمی یک کندک ۲۵۰ نفری با تجهیزات مکمل به طالبان وغیره مناطق کشور سلاح ووسایط زیاد که بدست طالبن افتیده تا مدت زیادی میتوانند بادولت بجنگند و امریکا را هم خاطر جمع ساختند.
حالا وزارت دفاع بخاطریکه خودرا تبرئه نموده باشد سروصدا راه انداخته است در حالیکه همه مسئولین در جبهات ازین تسلیمی ها خبر دارند . وزمانیکه میخواهند دشمن را تعقیب نمایند فورا ستون پنجم امر توقف عملیات را میدهند. ثانیا خود طالبان درجبهات توسط طیارات ناشناس اکمال میگردد . مردم همه چیز را میدانند .فقط کسیکه نمیداند مسئولین دولت است .

>>>   آقای دوستم:
بیاکه ازی وطن بوری که بوری
به ملک ترکیه بوری که بوری.
ع

>>>   والا شاعر های بوری بوری زیاد شد

>>>   از جناب محترم معاون صاحب اول ریاست جمهئر اسلامی افغانستان ستر جنرال عبد الرشید دوستم یک دنیا اضحار سپاس می کنیم که من حیث یک افغان واقعی در خدمت ملت است اگر مثل وی شخص دوم موجود باشد افغانستان به طرف رفعا وازادی می رود.

>>>   ازکد(4) سوال میکنم که دزدهم میگه که دزدآمدوصاحب خانه هم میگویدکه دزدآمد.دوستم هم ازحلقات داخل دولت وخارجی هاحرف میزندودیگردستان که تبصره مینمایند.
نمیدانم که دوستم درحکومت فعلی چه کاره است اگرمعاون اول ریس جمهورباشد پس منحیث نفردوم مملکت چر چهره های ستون پنجم رابه شمول خارجی ها افشآنمیکندواگر زورش نمیرسدحداقل استعفاخو داده میتواند.

>>>   این شاعران "بوری" "بوری" را متوجه باشید که :اول جهت تحقیر یک قوم خاص ولهجه های گو یش شان چنین شعر های طنزی میسرا یند .دوم اینکه این شاعرا ن همان ستون
پنجمی ها اند که میخواهند در بین هزاره
وتاجیک و اوز بیک تفرقه اندازی کنند .حا لا که جنرال در شمال جهت سر کوبی طالبان وباداران شان کمر همت بسته است
این گونه بیا نات صورت میدهند و ان هم به نام جاغوری .سیم اینکه امریکای ها و روسها اینقدر هم بی سیاست نیستند که از خاطر افغا نستان باهم بجنگند .وهر گاه
چنین امری به واقع گردد مطمئین باشید که افغانستان را تجزیه خواهند کرد ویک
کشور جدیدی به نام "پشتون خواه " در منطقه تولد میشود کهحامی ان صد در صد انگلیس و عربستان سعودی خواهد بود .
صفدر پور

>>>   «منابع دیپلماتیک دولت روسیه خواهان حضور ناظران خویش درانتخابات امریکا شد »
لطفآ به پاسخ جالب دولت امریکا درزمینه توجه کنید :
[ " وزارت امور خارجه آمریکا از اعزام حضور ناظران روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را گرچه بازی تبلیغاتی میداند اما استقبال میکند ، ولی ایالات خود این اختیار را دارند که به درخواست روسیه « نه ویا آری» بگویند ، که درحقیقت همین اکنون چندین ایالات به این درخواست ازجمله اوکلاهما، تگزاس و لوئیزیانا .....جواب « نه » گفتند ....!!!!؟؟؟ ]
ونیزوزارت خارجه امریکا علاوه نمود : امریکا چیزی برای پنهانکاری ندارد و به سیستم انتخاباتی خود اطمینان دارد.
بلاخره جواب قطعی هم معلوم نشد..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است