شروع و پایان ازبک ها با دوستم است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۰    ۱۳۹۵/۷/۲۶ کد خبر: 122634 منبع: پرینت

همه چیز ازبک ها با دوستم شروع شد و با دوستم پایان خواهد یافت.

گزارش ها و عکس‌ها نشان می‌دهد که جنرال دوستم زنده است و آسیبی ندیده. این خبر مخصوصا برای ازبیک‌های افغانستان خبر خوشی است.

اما خبر بدی هم هست که یک واقعیت را باز می‌گوید و آن این است:
جنرال دوستم در شصت و چهار سالگی بسیار شکسته‌ و ناتوان‌ می‌نماید‌؛ مانند شیر ِ پیری که دیگر چالاکی دویدن ندارد و اگر غرشی هم می‌کند بیشتر نشان از یک حسرت واپسین دارد تا از قدرتی واقعی. نشانه‌ها می‌گویند که این جنرال نام‌دار به زودی به آسایش‌گاه خواهد رفت. هرچند در یک دهه‌ی گذشته نیز بیشتر در کنج ِ رخوت و عشرت بود.

حال که عمر مفید و موثر جنرال به سر می‌آید، ازبیک‌ها برای او جانشین برجسته‌یی ندارند. علت‌اش هم این است که خود دوستم هرگز اجازه نداد که ازبیک‌ها سر هیچ‌کس دیگری سرمایه‌گذاری کنند.

همه چیز از دوستم شروع می‌شود و به دوستم ختم می‌شود. این همان هنجار معیوب در سیستم رهبری در افغانستان است. کمتر رهبری را در این ملک بتوان یافت که بپذیرد که بعد از خودش هم مردم به رهبران توانا نیاز دارند.

سخیداد هاتف


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درصورت ختم رهبری ازبک ها به دوستم :
ازبک ها میتوانند ازتاجک ها رهبرقرض بگیرند بخاطریکه تاجک ها کثیرالرهبرهستند

>>>   فاتحه ............

>>>   لیست رهبران آینده سه قوم تاجک هزاره ازبک.
1 رهبران آینده تاجک امرالله صالح ،عطامحمد نور.
2 رهبر آینده هزاره رهبر جنبش روشانی یعنی احمد بهزاد.
3 رهبر آینده اربکها پسرجنرال دوستم
این گزینه ها به مراتب از رهبران فعلی بادرایت است تاجکها باید بداند که امرالله صالح بهترین رهبر آینده خواهد شد امرالله میتواند تمام قوم تاجک را زیر یک سقف جمع نماید همچنان احمدبهزاد رهبر بااستعداد هزاره دردهای مردمش را به خوبی حیس کرده میتواند .پسر جنرال دوستم معلوم نیست که رهبری ازبکها را حمل میتواند یاخیر در مورد پشتونها چیزی نمیگویم چون آنها همه رهبر و ملا متولد میشود چون تحصیل،درایت،وشایستگی معیار نیست اینها بزور نفوس رهبر میشود چون ملاعمر.ببخشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است