آنکارا همه تجمعات گروهی را ممنوع اعلام کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۵/۷/۲۷ کد خبر: 122641 منبع: پرینت

مقامهای شهر آنکارا پایتخت ترکیه روز دوشنبه همه تجمعات گروهی و تظاهرات را تا پایان نوامبر ممنوع اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر والی آنکارا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: پس از دریافت اطلاعاتی درباره وقوع حملات تروریستی احتمالی، دستور ممنوعیت برگزاری تجمعات گروهی و تظاهرات در آنکارا تا پایان نوامبر صادر شده است.

در این بیانیه آمده است: استانداری آنکارا همه برنامه های گروهی را تا 30 نوامبر ممنوع اعلام کرده است، که این اقدام مطابق با وضعیت فوق العاده ای است که پس از کودتای 15 جولای وضع شده است.

این بیانیه افزود: این تصمیم با هدف تضمین امنیت و نظم عمومی اتخاذ شده است. اطلاعاتی دریافت شده است که سازمان های تروریستی برای انجام اقداماتی در استان ما آماده شده اند.

استانداری آنکارا بدون اشاره به نام این سازمانها، اعلام کرد: سازمان های تروریستی قصد حمله به نشست ها، تجمعات و تظاهرات عمومی را داشته اند.

پایتخت ترکیه بارها طی 12 ماه گذشته هدف حملات تروریستی قرار گرفته است و مقام های ترکیه تروریست های داعش و شبه نظامیان کرد را عامل اصلی این حملات معرفی کرده اند.

10 اکتبر 2015 میلادی بیش از 100 نفر در جریان انفجار انتحاری اعضای داعش در تجمع فعالان صلح حامی کردها که قصد برپایی تظاهرات در آنکارا را داشتند، کشته شدند.

17 فوریه 2016 میلادی نیز حداقل 30 نفر و 13 مارس نیز 37 نفر دیگر در بمبگذاری هایی که ظاهرا توسط شبه نظامیان کرد انجام شده، به قتل رسیدند.

دولت ترکیه به تازگی وضعیت فوق العاده در این کشور را تمدید کرده است.از زمان وقوع کودتای نافرجام نظامی 15 جولای، ترکیه حدود 100 هزار کارمند دولتی از جمله قاضی، دادستان، ماموران پلیس و معلم را تعلیق کرده است. بیش از 40 هزار نفر نیز به اتهام ارتباط با جنبش فتح الله گولن بازداشت شده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است