پناهجویان افغانستانی در سویدن افسردگی گرفته اند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۹    ۱۳۹۵/۷/۲۷ کد خبر: 122643 منبع: پرینت

بیشتر پناهجویان افغانستانی که به تازگی وارد سویدن شدند به بیماری افسردگی مبتلا شده‌اند.

حمید هامی سفیر افغانستان در سویدن با انتشار بخشی از گفتگوی هامی با رادیو سویدن اعلام کرد: دلیل افسردگی پناهجویان افغانستانی انتظار بیش از حدشان برای تعیین سرنوشت‌شان است.
در جریان بازدید از مراکز اقامت مهاجرین تازه وارد متوجه پدیده افسردگی پناهجویان افغانستانی شده است.

وی از اداره مهاجرت سویدن خواسته است که به بررسی درخواست‌های پناهجویان افغانستانی سرعت بخشد.

از دو سال گذشته بدین سو هزاران پناهجوی افغانستانی در سویدن درخواست پناهندگی دادند که شمار اندک آنها موفق به دریافت اقامت شده‌اند.

براساس گزارش‌ها، تعیین تکلیف روند پناهندگی افغانستانی ها در سویدن دو تا سه سال است اما این مدت برای پناهجویان کشورهای دیگر مانند سوریه و عراق بسیار کم است.
تاکنون چندین پناهجوی افغانستانی در سویدن خودکشی کردند.

هامی با اشاره به توافقنامه امضا شده مبنی بر بازگشت افغانستانی‌هایی که درخواست اقامت‌شان در سه مرحله پذیرفته نمى‌شود، از اداره مهاجرت سوئد خواست که پرونده‌های پناهجویان افغانستانی با نگاه بشردوستانه بررسی کنند.

سفیر افغانستان در سویدن اظهار داشت: بسیارى افغانستانی ها در سال 2015 میلادی با توجه به قوانین سویدن، این کشور را براى اقامت انتخاب کردند و زمین، باغ، خانه، مغازه و دارایى‌هاى خود را هزینه رسیدن به سویدن کردند.

براساس قوانین جدید سویدن، دولت این کشور اعطای اقامت دائم برای پناهجویان را متوقف کرده و پناهندگی موقت را نیز به دلایل اسناد و شواهد کافی مشروط کرد.

وی تأکید کرد که وضعیت امنیتی در افغانستان به ویژه در چندین ولایت خوب نیست و افغانستانی ها به دلایل ناامنی و نبود کار افغانستان را ترک کرده‌اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مردم در افغانستان نان ندارند که بخورند و سرپناه ندارند که زندگی کنند. این جناب ها نان و خانه مفت در اختیار شان قرار گرفته است و دیگر پروبلم ندارند، افسرده شدند.
مرد ها چاروالی و بطری نو بزنید و زن ها غیبت یکدیگر را کنید، پروبلم افسردگی تان رفع میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است