مرده ها حق زنده ها را می خورند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۵/۷/۲۷ کد خبر: 122654 منبع: پرینت

چندی قبل که این خبر را شنیدم اول تصور کردم شوخی می کنند! چه با مزه فرزندان ملیاردر عالی جناب باید پول برق مقبره پدر را بپردازند! اینجا کدام پارک نیست که شهرداری بپردازد.
از این بترسید که از بودجه وزارت خارجه و شورای صلح مصارف پرداخته نشود!

نواسه های کلکانی و نواسه های نادر خان هم آمادگی بگیرند بخاطر پرداخت بل برق تپه شهر آرا و منار نجات! چه نیاز به برق دارد مقبره این مسکین؟ اصلا بعضی ها در زندگی غصب زمین و مال و دارایی مردم را نمودند و بعد از مرگ هم تعداد متهم به غصب زمین هستند. ولی امروز شاهد آن هستیم بعضی ها بعد از مرگشان هم می خواهند مال بیت المال را نوش جان کنند.

مقبره ربانی مسجد نیست که حال چهار هواخواه وی همچو چهار ملا و آخند که بنام مسجد در اتاق خود AC و بخاری مفت را شب و روز چالان می کرد، مصارف برق مسجد را بهانه گرفته بالای برشنا و... قهر هستند. مردم نمی توانند خانه خود را گرم و سرد نگاه کنند، از پول حلال خود باید مصارف برق مقبره ها و خانه ملا ها را بدهند؟

مسوولین ریاست برشنا با همچو عملکردشان مورد تشویق باید قرار بگیرند! چون نقاب از رخ زاهدان، مجاهدان، وکلا، زورمندان و... برداشتند. بیداری یعنی هر کدام باید حق و حقوق خود را بدون کم و زیاد و طفره رفتن اخذ و بپردازد ولو مرده یا زنده!

ایمل معانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقای ایمل در زنده این رهبران هم به تکلیف بودیم در مرده این هم یک سرباز شهید خانه ش برق ندارد ولی قبر نادر خان ربانی مارشال فهیم ای سی دارد فکر کنید که مرده های اینها هم دزدی میکنند
شغنانی
کابل

>>>   90 فیصد مقروضین محصول برق همین زاهدان هستند مثلا برادر مجاهد خلیلی صاحب استاد بزرگوار وشخصیت جهادی استاد سیاف

>>>   رستاخیز شماره 38
سرمقاله
حامد کرزی باید محاکمه شود
رؤسای جمهور، مأموران نظامی، استخباراتی، دیپلوماسی و گاهی شخصیت‌های سیاسی تأثیرگذار بر اوضاع جهانی؛ پس از یک دوره یا دوره‌های کاری، دست به مکتوب‌سازی خاطرات خویش می‌زنند که بخشی از حقایق پشتِ‌پرده در سیاست‌گذاری‌ها را می‌توان از خاطرات آن‌ها برداشت. این عرف معمول در حوزۀ خاطره‌نویسی، بخشی از لایه‌های پنهان سیاسی را به‌روی ما می‌گشایند تا براساس این لایه‌گشایی‌ها بتوانیم در حوزۀ تخصص سیاسی به ایجاد گفتمانی ثابت در حوزۀ سیاست بین‌الملل برسیم. رابرت‌گیتس، وزیر دفاع پیشین امریکا در کتاب خاطراتش نوشته بود، کرزی در جلسه‌یی خصوصی در سال 2007م به من گفته بود: «کار کردن با ائتلاف شمال، کشور را در معرض خطر قرار داده و این‌که متحدین پوتین –ائتلاف شمال- اکنون، اعضای پارلمان و حتا کودکان را می‌کشند... این‌کارِ طالبان یا القاعده نیست، بلکه کار مردم بد خود ما است؛ حکومت افغانستان برای مهار این وضعیت، نیاز به‌مشوره با امریکایی‌ها دارد.»
این اظهارات، کمکی بود به سوال‌هایی که در بخش قتل‌های زنجیره‌یی در افغانستان در ذهن همگان شکل گرفته بود. هرکسی که در برابر طالبان مقاومت می‌کرد، به ناگاه می‌دیدیم از پیش برداشته می‌شد و لبی برای پرسش در آن مورد باز نمی‌گردید. اگر به‌گذشتۀ آقای کرزی نگاهی بیندازیم، در تحولات اخیر افغانستان قبل از رئیس‌جمهور شدنش، نقشی نداشت؛ پس چگونه ممکن بود شخصی از روی تصادف با چرخ‌بال‌های امریکایی بیاید و یک‌شبه رهبری حکومت افغانستان را به‌عهده بگیرد. سران مقاومت که نسلی بازمانده از یک جنگل طولانی بودند، در فقدان احمدشاه مسعود، هیچ‌نوع فکر استراتژیک سیاسی نداشتند، در عالمی از توهم و خوش‌باوری نتوانستند، ماهیت فکر و برنامه‌های حامدکرزی را از همان نخست شناسایی کنند.
یکی از چهره‌های مرموزی که تا امروز رویکرد مشخص در گفتار و کردار ندارد، در فرصت بسیار کوتاه توانست بخشی از نیروهای فعال در حوزۀ سیاست افغانستان را فلج کند. همین کرزی در نخستین بازی‌های سیاسی‌اش، طوری سران مقاومت را به‌جان هم‌دیگر انداخته بود که شب و روز به‌ خانه‌اش می‌دویدند و اعلام وفاداری می‌کردند. بسیار تلاش کردیم، بگوییم قتل‌های زنجیره‌یی بی‌ارتباط به حمایت‌های غیر مستقیم سیاسیون بر سر اقتدار که قبلاً زیر نام «ستون پنجم» فعال بودند، نیست، اما توهم‌باوران ما نشنیدند و تا امروز نمی‌شنوند. شما به گذشته نگاه کنید، شخصی که به‌لحاظ حقوقی طی قراردادهای معمولِ اجتماعی و حقوقی، رئیس‌جمهور و حافظ منافع مردم است، آشکارا دشمنان مردم افغانستان را برادر می‌خواند، برای‌شان امتیاز می‌دهد و از زندان رهای‌شان می‌کند. مگر برادر خواندن طالبان چیزی جز گرایش‌های قومی می‌تواند باشد؟! چگونه شد که یک گروه کاملاً از هم پاشیده دوباره زنده شدند، دفتر سیاسی در قطر باز کردند، مذاکرات‌شان را آغاز کردند و مشروعیت سیاسی یافتند؟ سوال‌هایی که بی‌ربط به وضعیت نیستند و هیچ عقل سلیمی منکر نقش مهره‌هایی در درون نظام نمی‌تواند باشد.
حالا بگذریم که حامد کرزی در واکنش به خاک‌سپاری حبیب‌الله کلکانی، ملاعمر را نیز شاه افغانستان خواند، درحالی که خود دوسال با مردۀ ملاعمر در سردخانه‌های پاکستان مذاکره کرده بود؛ اظهارات اخیر حامدکرزی در مورد طالبان، به‌لحاظ حقوقی در تناقض با قانون اساسی افغانستان است که می‌تواند او را به محاکمه بکشاند. قانونی اساسی افغانستان در مورد تمامیت ارضی کشور چارچوب حقوقی تعریف‌شده دارد. جنگیدن بدون موجب در برابر نظام، مطابق به قانون، ضدیت با ساختار و ارادۀ عمومی است که جرم پنداشته می‌شود. حالا مشروعیت بخشیدن به‌کسانی که در خانۀ خود می‌جنگند و مردم را به‌خاک و خون می‌کشانند، برخلاف قانون چه، حتا برخلافِ فکر انسانی است. حامدکرزی صریح می‌گوید، چه پروا دارد طالبان افغان هستند اگر حمله کردند و جایی را گرفتند خانۀ خودشان است. ما براساس قانون حتا نمی‌توانیم در خانۀ خود هم جنگ کنیم، کسانی که مطابق به ارادۀ دیگران ساز مخالف با نظام را می‌نوازند و روزانه صدها انسان این سرزمین را سر می‌برند و قانون اساسی را قبول ندارند، براساس کدام تعریف حقوقی افغان و حق‌دار ارضی در این کشور هستند؟
به‌هرانجام ما از مردم افغانستان می‌خواهیم در برابر سرنوشت‌شان بی‌تفاوت نمانند، در برابر چهره‌هایی که از مالیات مردم خرج دسترخوان می‌کنند، از بیت‌المال این کشور ماهانه پول دریافت می‌کنند و آن‌طرف از دشمنان این سرزمین آشکار حمایت می‌کنند؛ ایستاده شوند. رستاخیز، ارگان نشراتی اپوزیسیون سیاسی از نهادهای عدلی و قضایی افغانستان می‌خواهد که از حامیان آشکار دشمنان مردم افغانستان مطابق به قانون، بازپرسی کنند. هم‌چنان ما از موجی که برای تغییر «میدان هوایی حامدکرزی» به «فرودگاه کابل» شکل گرفته است، قاطعانه حمایت و پشتیبانی می‌کنیم!

>>>   نخست بل برق قبر های 50 تا وطن فروش و عیاش و مهاجر را که در گوشه های مختلف این شهر پاک مدفون اند تحویل کنید،بعد در مورد مقبره استاد ربانی شهید که رهبر مقاومت ها ضد اشغال بوده است،حرف میزنیم

>>>   بخاطریکه یک نفرمتعصب قوم انتحار در راس این شرکت قرار گرفته

>>>   سلام علیکم برای تمام خوانندگان محترم!
چرا مرده پرستی چرا قوم پرستی ایا ما مسلمان هستیم؟
نمیدانم از کی یا کدام شخص گله کنیم چون ما افغان ها خود را مسلمان میگویم اما پیرو اسلام عزیز اصلا نیستم کشور اسلامی و مردم مسلمان به نام هستیم. اولا در اسلام عزیز تضات و برتری وجود ندارد چون اسلام دین برادری برابری عدالت است.جناب ها لطفا برایم یک رهبر را بگوید که احداقل 3 ‰ عدالت اسلامی داشته باشد. ثانیا کدام رهبر قومی شما برای مردم خود خدمت کرده که همه ما و شما از راه الله متعال دوری کرده به حرف های شیطان صفتانه انها روان هستیم. اگر خایین است تمام اینها احداقل در همین 30 سال اخیر که ما به چشم سر دیدیم خایین، جانی قاتل، هستند همه فروخته شده خاریجی ها هستند. اگر از عدالت واقعی اسلامی حرف میزنیم پس همه این ها باید محکمه شوند حتی از قبر هایشان بیرون انداخته شوند اما دور از راه اسلام شده همه ما مرده پرست و قوم پرست گردیدیم. شما لطف کنید در کجا قران امده که اگر یک انسان 1 نفر را یا 20 نفر 10000 نفر را قسدا به قتل رسانده الله پاک میبخشد پس قاتل قاتل است اگر یکی را به قتل برسانی یا هزار نفر را برای قاتل قصاص و اتش ابدی تعین شده است.
پس برادران بیاید اول خود را نفس خود را پاک بسازیم بعدا دیگران را. در این مملکت دوزد هم میگوید دوزد صاحب خانه هم میگوید دوزد پس بدان که ذات پاک الله العظیم از ظاهر و باطن ما باخبر است. اولین و مقدسترین جهاد فی نفس است بعدا جهاد فی سبیل الله نه چوروچپاول کردن بیت المال بنام غنیمت شمرده دوران جهاد شرم است به همه رهبران دوز که همه مردم مسلمان ما را به گمراهی کشاندن بنام اسلام ، انشاءالله که ذره ذره حساب خواهی داد از شخص خودم گرفته تا رهبر که بنام جهاد به سوی فساد روان است.
اگر ما خود را به راه قران پاک شریعت واقعی سلامی و عدالت خداوندی برابر کنیم هیچ شیطان داخلی و یا خارجی نخواهد توانست بنام کمونیست، جهادی، طالب دین یا داعش بنام اسلام عزیز یا ازادی های غربی از ما استفاده کنند. هنوز هم در توبه الله العظیم برای همه ما باز است بیاید قبل از مردن خود ایمان خود را تسلیم ابلیس نکنیم بیاید یکدیگر را مانند برادر مسلمان در اغوش گرفته وطن خود اولاد های اینده این وطن را از شرفساد و ابلیس های انسان صفت دور نمایم . بیاید درس تعلیم خود را مطابق علم قران پاک عملی کنیم تا هردو جهان را نصیب خود بسازیم.
هنوز هم وقت است خود را از رهبران، اولاد های شیطان صفت شان که از خون ملت به مقام منزل رسیدن و از دوستان شیطان صفت های انها دوری و نفرت کنیم تا ما را بخاطر منافع شخصی خود غرق گناه نسازد دوری کنیم . با خدا باشیم که خداوند هرگز بنده با ایمان خود را در تاریکی و تنهای رها نمیکند.
حرف ها بسار است اگر از جنایت خیانت فتل و قتال حرف بزنیم هیچ رهبر و قدرت مند را بدون گناه نخواهی دید.
به امید ایمان کامل هدایت براه حق انشاءالله که همه ما مانند یک برادر و خواهر مسلمان بدون تعبیض خوف خطر از یکدیگر زیر یک سقف زندگی کنیم انشاءالله و تعالی.
با احترام.
قیس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است