مسوولان قندوز باید محاکمه شوند
همین حالا هم طالبان در پشت دروازه های قندوز هستند. رهبران ما باید عملیات تصفیه ای را آغاز نموده شهر را پاکسازی کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۵/۷/۲۸ کد خبر: 122717 منبع: پرینت

تشدید و گسترش ناامنی ها همچنان به مثابه یکی از دغدغه ها و کش و قوس ها میان مرم افغانستان محسوب می شود. هرچند حکومت نزدیک به پنج میلیارد دالر یعنی نیمی از بودجه حکومت روی تامین امنیت هزینه می کند اما نتیجه چندانی به دنبال نداشته است. در حال حاضر پنج ولایت افغانستان در تهدید شدید قرار دارد. قندوز هم چندین بار سقوط کرد و طالبان در بخش هایی از این ولایت مستقر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، فاطمه عزیز، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «تحول» گفت: خواست مردم قندوز از حکومت این است که کسانی را که در قندوز غفلت وظیفه ای کردند و در اثر همین غفلت وظیفه ای قندوز به خاک و خون کشانده شد، مردم آن بی خانمان شدند و امروز آواره و بیچاره در کوچه ها و پس کوچه های ولایت های دیگر می گردند، به محکمه بکشانند و به مردم معرفی کنند.

وی افزود: این بار اول آنها نیست که مردم را به این روز کشانده اند. سال گذشته هم مردم را به این وضع رساندند و دیدیم که قندوز برای چند روز به دست مخالفان بود. حکومت هم در این میان با وجود وعده هایی که برای تاامین امنیت و جلوگیری ازسقوط دوباره داده بود، کمیسیونی تشکیل داد که هیچ نتیجه ای نداشت و در واقع مردم را به دنبال نخود سیاه روان کرد. درست این بار هم برای اینکه فقط خشم مردم را آرام کنند و به چشم مردم خاک بپاشند، به مردم وعده می دهند که ما این افراد مجرم را به میز محاکمه می کشانیم.

بانو عزیز با انتقاد از جنرال علی مراد گفت: در این میان جنرال علی مراد می گوید مسایلی در موضوع قندوز وجود دارد که آن را افشا خواهم کرد. چه وقت می خواهد آن را افشا کند؟ حالا که مردم دربدر و آواره شده اند؟ حالا که مردم کشته و زخمی شدند؟ حالا که مردم دار و ندار و هست و بود خود را از دست داده اند؟ چرا از آغاز و قبل از این جنگ آن را افشا نکرده است؟ بیا مرد باش و حالا آن رازها را افشا کن!

وی اضافه کرد: علاوه براینکه این رازهای سرپوشیده و مخفی باید افشا شود، این حکومت باید به اندازه حداقل اندکی مسوولیت های خود را درک کند. رهبران حکومت قسم خورده اند که قانون را رعایت می کنند. یکی از موارد مهم و اساسی قانون اساسی تامین امنیت شهروندان افغانستان است که بر عکس براثر بی کفایتی و بی قانونی همین رهبران، مردم ما دربدر و بی خانمان شدند.

نماینده مجلس، از حکومت می خواهد هرچه زودتر تدبیری برای اوضاع قندوز بیندیشد و افزود: همین حالا هم طالبان در پشت دروازه های قندوز هستند. رهبران ما باید عملیات تصفیه ای را آغاز کنند و شهر را پاکسازی کنند چرا که مردم نمی توانند با این اوضاع حتی برای یک ساعت با اطمینان خاطر در شهر بمانند و زندگی کنند.

وی، خطاب به حکومت و رییس جمهور گفت: مسایل قومی و تنظیمی و مذهبی را کنار بگذار. ما مردم این مسایل را نمی خواهیم. ما فقط می خواهیم کسانی که به این وطن متعهد هستند، کسانی که به این وطن صادق هستند مسوولان شهرقندوز و دیگر شهرهای افغانستان گماشته شوند. کسانی نباشند که بعد از اینکه مردم دربدر شدند رازها را افشا کنند. متاسفانه ما هر روز در رسانه ها صدای خود را بلند می کنیم. از سال قبل تابحال یکسره فریاد می زنیم اما هیچ کس صدای ما را نمی شنود.

وی ادامه داد: متاسفانه رهبران ما که در امن و امان بسر می برند و مردم قندوز را که آواره و بیچاره کرده اند و آواره کرده اند، حتی با آنها همدردی هم نمی کند. حتی نمی گوید قندوزی عزیز که آواره شده ای من در کنار تو هستم. در حالیکه مسوول بدبختی مردم همین حکومت است. حالا حتی مسوولیت کار خود را هم به گردن نمی گیرد.

عزیز، با بیان اینکه اوضاع قندوز در حال حاضر چنان مشوش است که مردم حاضر نیستند که خانه های خود برگردند و آنجا را دوباره از نو آباد کنند، افزود: آنها می ترسند که دوباره دشمن بر آنها حمله کند و شهر دوباره سقوط کند. با این حکومتی که داریم و با این مسوولانی که در شهر وجود دارد چنین چیزی ناممکن هم نیست. در حال حاضر طالبان تعداد اندکی دارند و ضعیف شده اند، اگر حکومت اراده کند می تواند آنها را براحتی تصفیه کند. اما اگر بخواهد شانس به آنها دهد و عملیات را به تعویق اندازد، آنها دوباره خود را اکمال می کنند و با آمادگی دوباره جنگ را شروع می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خواهر فاطمه عزیز:
نخست سلام واحترام برای شما وکارکنان محترم افغان پیپر وخواننده گان عزیز تقدیم باد!
بعدأ خدمت شما به عرض برسانم که طی دو دوره وکالت و یک دورهٔ نامشروع هنوز هم درک نکرده اید که لگام اصلی دولت بدست کیست وچرا داد وفریادهای شما ـ صاحب نظران ورزیدهٔ کشور ـ ژورنالستان ـ کارکشته های سابق و خلاصه تمام مردم رنج کشیدهٔ افغانستان ، بخصوص مردم مظلوم شمال وبه ویژه کهندژ باستان نتیجه نمی دهد وهیچ کسی نه تنها پرسان نمی کند بلکه عملأ در تقویهٔ تروریستان سهم بارز داشته و درانتقال هوائی شان کمک همه جانبه می نمایند۰ در رأس این حلقهٔ خطرناک و وطنفروش کسی بنام حنیف اتمر قرار دارد که رهبری ستون پنجم را به عهده داشته وبخاطر ویرانی سمت شمال کمر همت بسته ومثلث اتمر ـ غنی و کرزی عامل نا امنی شمال وتقویهٔ تروریستان طالب ودارو دستهٔ مهرهٔ آی اس آی آقای حکمتیار خائین و وطنفروش و دیگر تروریستان و وحشیان داخلی وخارجی میباشند ۰ درقضایای بزرگ وسرنوشت ساز کشور نه داکتر عبدالله رولی دارد ونه دوستم و محقق وخلیلی! اعتراف داکترعبدالله ، دوستم ، ظاهرقدیر ، درمجموع پارلمان کشور ودیگرشخصیت های ذیربط انگشت صحه برین حقیقت گذاشته وهمه شکایت ازشورای امنیت وشخص اتمردارند چه رسد به وزیر و معین و رئیس و والی ولایت وقوماندان امنیه وشهردار وسرباز!!!
کسیکه جایگاه اش در قانون اساسی کشور وجودندارد ، کشور را رهبری نموده وهم باتروریست است هم با دولت؟؟؟ شماخودتان منحیث وکیل اجازهٔ دخول به دفتر اتمر راندارید وجرأت بیان حقیقت را راجع به این خائین ملی نه شمادارید ونه پارلمان!
چرا در پارلمان بودجهٔ گزاف این ارگان تروریست پرور را تأئید نمودید؟ تجربه نشان داده که هزار بار وزیر ، والی ، قوماندان امنیه وغیره مهره های زیر دست را تعویض کنید نتیجهٔ ملموس بدست نمی آورید وهنوز هم دشمن و آقای اتمر وباندش تقویه میشوند وگراف نا امنی بیشتر میشود ، من از شما ودیگر کسانی که بالای زیر دستان انتقاد میکنند وسبب چاقی دستگاه ترور واختناق میگردند یک سوال دارم :
آیا یکی از معاونان آقای اتمر به اسم ملا حکیم نورزی (تخلص اصلی اش بنام گوندی یعنی حکیم گوندی) را میشناسید؟ این شخص یک فاشیست و آدم کش حرفوی در زمان حفیظ الله امین ، معاون دوم سروری ورئیس دفترحفیظ الله امین بود که دستش بخون هزاران بیگناه فارسی زبان ، ازبک وهزاره وایماق وترکمن رنگین است۰ فکرمیکنم همینقدر روشنی کافی است و شما خود تحقیق کنید که این جانی را کی ـ ازکجا وچرا به کابل آوردند وهدف این پروژه چیست؟ شما شاید شخص ورزیده ـ پاک ودلسوز تر از آقای علومی در وزارت داخله پیدا نکنید ، اما او با تاپهٔ بیکاره وناموفق مجبور به استعفأ شد ـ زیرا وزیر بی صلاحیت هیچ کاری کرده نمیتوانست ـ نمیتواند و نخواهد توانست!!!
بازهم احساس شما قابل قدر است وفقط مشوره ام به شما اینست که مهره های اصلی وواریانت های مربوطهٔ نا امنی را پیدا نموده وافشأ کنید
با تجدید احترام
فقیری ازباشنده گان ومهاجران درد دیدهٔ کهندژباستان

>>>   خانم عزیز شما خود دیدیددر سقوط سال قبل وسقوط قسمت زیاد شهر قندوز بدست ملیشای پاکستان بنام طالبان مسولین بی کفایت و کمک رسان به طالبان در نا امن کرده و سقوط قندوز قبل از بررسی هیت حقیقت یاب از جانب ریس جمهور تقدیر وتحسین گردیدند پس دیگر چه امیدی ازین ریاست جمهور را شما دارید تصمیم ریس جمهور در دستان حنیف اتمر نهفته است هرانچه اتمر خواست همان عملی میگردد شما منحیث وکلیل مردم اگر دستان به یخن حنیف اتمر برسد که نمیرسد کار را بجای خواهدند رساند اگر قدرت دارید اتمر را در شورای ملی بخواهید وادای حق مردم را از ان بخواهید.

>>>   مردان و زنان افغانستان بجای سلاح برداشتن بر ضد طالبان باید قبل از همه علیه مشر و لابیست های آنها مثل حامد کرزی، غنی احمدزی نظریه پرداز طالبانیزم، حنیف اتمر مشاور ارشد پروژه طالبان و داعش، معصوم استانکزی مربی طالبان و ده ها مشر و کشر معلوم الحال تروریزم قیام و رستاخیز بزرگ برپا کنند. این زنان شجاع جوزجانی متاسفانه بدون شکست دادن مشران و مربیان آنها در ارگ کابل طالبان را شکست داده نخواند توانست. نه ایشان می توانند و نه جنرال دوستم.
جنگ با تروریزم طالبانی بمعنای جنگ با تروریزم قومی است.
تا این طرز فکر تغییر نکند، تروریزم هرگز شکست نخواهد خورد.

>>>   طالبان راعمدا نمی خواهند که گم بشود

>>>   چشم وکیله ضاحب امرت فورا انجام میشود
خدا کند که خودت واسطه نشوی.
بیجا شده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است