وقتی یک نهاد استخباراتی صلح را پیش می برد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۶    ۱۳۹۵/۷/۲۹ کد خبر: 122783 منبع: پرینت

کار استانکزی بعنوان رییس امنیت ملی، جنگ است، نه پیشبرد گفتگوهای صلح، همانطور که وظیفه گیلانی و شورای صلح پیشبرد جنگ نیست.

یکی از معایب کلان حکومت وحدت ملی، خلط و مغالطه نقش ها و مسوولیت ها است؛ طوریکه هیچکس نقش و وظیفه اصلی خود را پیش نمی برد. بعضی ها همه کاره اند و بعضی ها هیچ کاره. صلاحیت ها و مسوولیت ها از نهادهای قانونی و حقوقی سلب و به ساختارهای «من در آوردی» داده می شود.

وقتی رییس یک نهاد کشفی_استخباراتی، بجای جنگ، مسوولیت گفتگوهای صلح را در پیش می گیرد، سرباز بیچاره حق دارد روحیه جنگی نداشته باشد، حق دارد سنگر را ترک کند.

در ساختار حکومت، یک نهاد با طول و عرض بزرگ به نام «شورای صلح» وجود دارد که باید روند گفتگوهای صلح را به پیش ببرد. در موجودیت چنین ساختاری، چه نیاز است تا پیشقراولان جنگی ما بخاطر صلح در تاریکخانه ها به دشمن سفاک و خونخوار تضرع کنند؟

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   استانکزی مامور ادامه جنگ و تجهیز طالبان در افغانستان است. استانکزی جنگ طالبان را در شمال هدایت و انتشار میدهد

>>>   لغمانی ها را به همان فکاهی که شیطان را فریب داده وسیاست هم فریب است مثال داده .
تاسف بحال لغمانی های پشتونتبار که بخاطر این آدم روانی گلو پاره میکنند و سنگ عشق اش را در سینه هایشان می زنند

>>>   احمق هااستند

>>>   همانطوریکه از نام ان هویدا است ریس اامنین ملی و همچنان مشاور شورای امنیت وظایف ان دو پست ذکر شده تامین امنیت کشف و خنثی سازی حملات دشمن و حمله به لانه های ترورستان در داخل خاک کشور نه اینکه در مورد مصالحه و مفاهمه با دشمنان خاک و مردم تا کنون نه ریس امنیت ملی اقای استانکزی و نه مشاور شورای امنیت اقای حنیف اتمر در وظایف اصلی شان ناکام بودهو کدام دستاورد قابل لمس ندارند با ناکامی در وظایف اصلی شان دست درازی بکار ارگان دیگری بخش دولتی که همانا شورای صلح است دست درازی کرده اند ومداخله نموده اند همینمداخلات بی جا وهمین اشخاص ضعیف در کار وظیفوی شاناما خود خوا جا طلب در پست هایکلان دولت بخصوصدستگاه های نظامی باعث گردیده که دشمن نفوذ بیشتر در بخش های از دولت کنند ودهشت ایجاد کنند حنیف اتمر هنوز هم بفکر زمان خادیستی زمان حکومت کمونستی گذشته شان هستند که هرچه دلش خواست همان کند این عمل انها نوع خود سری و خود خواهی و دست انداختن بکار دیگرا است در حالیکه در کار اصلی خودشان ناکام میباشند تنها چیزی که دارند لفاظی و عوام فریبی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است