هواپیماهای بلجیم غیر نظامیان را بمباران کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۵/۷/۳۰ کد خبر: 122807 منبع: پرینت

وزارت دفاع روسیه اطلاعات کشتار غیرنظامیان سوری در جریان بمباران جنگنده های اف 16 نیروی هوایی بلجیم را منتشر کرد در حالیکه این کشور پیش از این منکر انجام چنین اقدامی شده بود.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد: دو جت جنگنده اف 16متعلق به بلجیم که 18 اکتبر منطقه حسجکه در حومه حلب را بمباران کردند، با پرواز از فرودگاهی در اردن دو بار نیز از یک فروند هواپیمای آمریکایی سوختگیری کرده بودند.

خبرگزاری ایتارتاس روز پنجشنبه به نقل از سخنان کوناشنکوف در جمع خبرنگاران نوشت: ساعت 13 و 34 دقیقه 18 اکتبر به وقت مسکو، ایستگاه رادار پرواز دو فروند هواپیمای ایتلاف آمریکایی از فرودگاه السلطی اردن را ثبت کرد.

وی ادامه داد: هواپیماهای بلجیم ساعت 14 و 52 دقیقه بر فراز منطقه دیرالزور سوریه از هواپیمای آمریکایی «کا.اس- 135» سوختگیری کرده و سپس پرواز خود را به سمت شمال غرب ادامه دادند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: ساعت 15 و 35 دقیقه جنگنده های بلجیم روستای کردنشین حسجکه در استان حلب را بمباران کردند که بر اثر آن شش غیرنظامی کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند.

وی ادامه داد: ساعت 16 و 19 دقیقه نیز جت های بلجیم با سوختگیری دوباره از هواپیمای آمریکایی «کا.اس- 135» به گشت هوایی بر فراز شهر عزاز در شمال استان حلب پرداختند و سپس به جنوب شرقی عراق روانه شدند.

روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که دو فروند جنگنده بلجیم منطقه حسجکه در استان حلب را بمباران کردند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این رابطه خاطرنشان کرد: اطلاعات راداری ثبت شده نشان می دهد در حمله هوایی دو فروند هواپیمای اف 16 بلجیم عضو ایتلاف آمریکایی ضد دولت سوریه، 6 شهروند غیرنظامی نزدیک حلب در شمال سوریه، کشته شده اند.

به گفته وی مسکو در باره بمباران منطقه مسکونی حسجکه در حومه شهر حلب سوریه توسط هواپیماهای ایتلاف به فرماندهی آمریکا،از واشنگتن توضیح خواسته است.
.
دیدیه ریندرس وزیر خارجه بلجیم در بیانیه ای اعلام کرد: سفیر روسیه در بروکسل به وزارت خارجه احضار و از وی در باره ادعای بمباران سوریه توسط جنگنده های بلجیم توضیح خواسته شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است