شمال افغانستان سرزمین موعود داعش
جنگ امریکا و کشورهای منطقه علیه داعش در موصل و خبر فرار رهبران و جنگجویان داعش از آن، افکار را به سمت هشدار جنرال دوستم می برد: جابه جایی 30 هزار داعشی به شمال افغانستان 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۵/۷/۳۰ کد خبر: 122816 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، از ابتدای ناامنی های شمال کشور، دولت سیاست بی تفاوتی را در پیش گرفت و زمانی که بحران به نهایت خود رسید مجبور به اعزام جنرال دوستم برای رهبری این جنگ شد اما ارگ بدون بیان موضع روشن خود نسبت به چنین تهدیدی، سرگرم پرداختن به موضوعات بی اهمیت است.

جنرال دوستم که پس از حاشیه های بسیار به شمال کشور رفت به مانند سال گذشته به بیان سخنانی جنجالی پرداخت که بدون توضیحات بیشتر، خبر از تبانی های جنگی می داد و هرچند چنین گفته های سروصدای رسانه ای بسیاری به همراه داشت اما در میدان جنگ به موفقیت چندانی نرسید.

شمال همچنان در تهدید است و طالبان در سنگری پشت دروازه های قندوز و فاریاب به دنبال فرصت هستند اما هر حرکت حاشیه ای معاون اول ریاست جمهوری در فضای مجازی به سرعت همه گیر می شود.

به تازگی، وزارت دفاع از وجود تعداد بشماری از تروریستان غیر از طالبان از لشکر طیبه، لشکر جنگوی، القاعده، چچنی ها، ازبک ها، اویغورها و تعداد زیادی پنجابی در جنگ علیه دولت افغانستان خبر داده است.

این نشان از کشیده شدن آتش جنگ خاورمیانه به داخل افغانستان و تغییر نحوه درگیری و جغرافیایی به خصوص اهداف جنگی دارد که می تواند افغانستان را در مقابله با نیروهای قرار دهد که توانسته اند نابودی را برای کشورهای سوریه و عراق به بار آورند.

از سوی دیگر جنگ همه جانبه موصل که به همکاری امریکا و کشورهای منطقه علیه داعش صورت گرفته است و خبر فرار رهبران و جنگجویان داعش از آن در حالی که در محاصره شدید به سر می برند، افکار را به سمت هشدار جنرال دوستم می برد: جابه جایی 30 هزار داعشی به شمال افغانستان!

تجربه افغانستان از حضور تروریستان نشان داد که با وجود رهبران دست نشانده، سرزمینی است باب طبع تروریستان از پنهان شدن گرفته تا به آشوب کشیدن و حال می تواند بهترین انتخاب برای داعش رانده شده از عراق و سوریه باشد.

با وجود چنین خطری، مقامات افغانستان باید به روشنی مسائل منطقه ای و پیرامون خود را بررسی کنند زیرا کشور، تجربه سیاه طالبان را به سختی پشت سر گذاشته و جهان به چشم، داعشِ منفورتر و تاریک تر از طالب را دیده است که با وجود چنین حامیان قدرتمندی به دنبال سرزمینی برای بقا هستند.

هر چند که بررسی اوضاع دقیق منطقه کاری بسیار مشکل است اما تاثیرات جنگ های خاورمیانه افغانستان را نیز درگیر کرده و با وجود مقاماتی که همواره به دنبال مصلحت خواست های خود به جای ارده ملت هستند، هراس جنگی بزرگ را بر دل فرد فرد افغانستان می اندازد.

همچنان که جنرال دوستم گفته است که حرف های کلان من به دلیل راستگویی هیچ گاه به درستی به مردم و جهان نرسیده است، شاید هنوز هم هراس واقعی از هشدار دوستم را نه مقامات درک کرده اند و نه مردم!

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ﻣﻦ ﺷﺨﺼﺎ ﺣﺮﻓﻬﺎﻱ ﺟﻨﺮاﻝ ﺻﺎﺣﺐ ﺭا ﺻﺪ ﻓﻴﺼﺪ ﻭاﻗﻴﻌﺖ ﻣﻴﺪاﻧﻢ اﻳﻦ ﺟﻨﺮاﻝ ﻛﻬﻨﻪ ﻛﺎر اﺯ ﻫﻤﻪ ﭘﻼﻧﻬﺎﻱ ﺷﻮﻡ اﻣﺮﻳﻜﺎ و ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﻛﻪ ﺗﻮﺳﻄ ﻏﻨﻲ, اﺳﺘﺎﻧﻜﺰﻱ, و اﺗﻤﺮ ﺑﻪ ﭘﻴﺶ ﺑﺮﺩﻩ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﺁﮔﺎﻩ ﺷﺪﻩ و ﻫﺸﺪاﺭ ﻫﺎﻱ ﺳﺮﭘﻮﺷﻴﺪﻩ ﻣﻴﺪﻫﻴﺪ و ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﮔﭗ ﻧﮕﺮاﻥ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻫﻢ اﻳﻨﺴﺖ ﻛﻪ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﻋﺒﺪاﻟﻠﻪ و ﻋﻂﺎ ﺭا ﻛﻪ ﺑﺮاﻱ ﺷﺎﻥ ﻛﻤﻲ ﺧﺎﺭ ﭼﺸﻢ ﺑﻮﺩ ﺧﺮﻳﺪ ﻛﻪ ﺳﻔﺮ اﻳﺸﺎﻥ ﺩاﻝ ﺑﺮ ﺗﺎﻳﻴﺪ اﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﺩاﺭﺩ ﺧﻼﺻﻪ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻃﻮﺭﻳﺴﺖ ﻛﻪ ﻛﺸﻮﺭ ﻫﺎﻱ ﺁﺳﻴﺎﻱ ﻣﻴﺎﻧﻪ و ﺭﻭﺳﻴﻪ و ﭼﻴﻦ ﺑﺎﻳﺪ ﺁﺳﻴﺐ ﺑﺒﻴﻨﻨﺪ.
ﻭﻃﻨﺪﻭﺳﺖ

>>>   یک شخص بیسواد ودر ضمن آدمکش خود دوستم گلم جم از همگی تروریستها کرده خترناکتراست وباید نام دوستم وافرادش در لیست سیاه سازمان ملل متحد میبود دوستم از امریکا و غرب پول و دالر میگیرد واگر نه خود دوستم و افرادش از داعش و طالب و القاعده کرده بسیار خترناک است باید دوستم محاکمه شود چون آدم کشته بیحساب و اگر دستگیر و به محاکمه کشانده نشود به این کار خود ادامه خواهد داد چون دوستم گلم جم فقط دین و ایمانش پول است فراموش نکرده ام که در زمان حکومت داکترنجیب اله این شخص بیوجدان متری جنگ میکرد و مناطقی راهم که در جنگ میگرفت اموالش را غارت وبه نانوس مردم دست درازی میکردند از لحاظ قانونی باید برعلیه این شخص اعلام جهاد شود در همه تحولاتی که در افغانستان رخ داده دوستم دست به آدمکشی وچپاول زده وامیدوارم که یکروزی به جزای عمال ننگینش برسد.
صفا

>>>   این پروژه مخرب و نابودکنند بهمکاری رئیس امنیت ملی و ارگ پیاده میشود. افغانستان تخریب و نابود میشود غنی و کرزی در ارگ عیش و استراحت میکنند. داعش در شمال انتقال داده میشود. دولت غنی در جریان همه نقشه است و افغانستان را فروخته اند.

>>>   دو نقطه مركزي:
------------
تيم اشرف غني با حزب اسلامي به گفته خودشان صلح كرده اند و حالا ميخواهند با طالبان جنايت كار صلح كنند البته بدون آگاهي و مشوره با ديگر اقوام دركشور... و سفرآقاي عبدالله بي برنامه هم به همين منظور بوده است...

صلح بخاطر چي و آيا واقعا اين صلح به معني واقعي آن صلح است كه مردم ما دو و نيم قرن در انتظارش هستند؟

اين صلح فقط بخاطر اتحاد ميان گروهاي پراگنده افغان ها( پشتون ها) طراحي و برنامه ريزي شده است.. اين صلح نيست بلكه در سياست به آن "ملاطفت به زير دستان و يا باج دادن" ميگويند. يعني تيم اشرف غني/اتمر/كرزي در صدد همبستگي ميان -افغان ها- بخاطر انتخابات 2018 و دوباره به قدرت رسيدن برادران بزرگ اند ! به عبارت ساده تر، كمپاين انتخابات 2018 توسط ( طالبان، حزب اسلامي، افغان ملت و تكنوكراتها) آغاز شده است.

پس پرسش مركزي اين است كه مردم اُزبيك، هزاره، تاجيك و ديگر اقوام افغانستان چي برنامه دارند؟

>>>   کاشکی یکطرفه شوه دیگر از جنگ وخونریزی خسته
شدیم طالب بگیره یاداعش بگیره یاکرزی بگیره فرقی
نمیکند فقط امنیت شوه مردم غریب هر کاری کنند
صدایشانرا کسی نمیشنود داعش هم اوغان است طالب
هم پشتون است وفعلاهم ریس جمهور پشتون است به لحاظ خدا جنگ را بس کنید همه مردم افغانستان
کم کم دیوانه میشوند از دست جنگ و خانه ویرانی
وآدمکشی بیپایان از خودتان فرزندان و نزدیکانتان در
جنگها کشته ومعلول ومعیوب نمیشود که درد مردم را
احساس کنیداما بدانید که اه وناله مردم آخرگریبانتان را میگیردپس از جنگ وادمکشی دست بکشید وپیش خداوند توبه کنید تا گناهانتان را ببخشد..معلم

>>>   پروسه پروسه داعش سازی است . جنرال تا توان دارد مانع شود چون تنها مانده دیگر ان باگرفتن پول عرب وعجم ایمان وجدان شان را زیرپاکردند .
احمد ی

>>>   من میدانم که جنرال صاحب یک شخصیت خوب است میتواند که به زودترین وقت فاریاب را درفضار ارام و امنیت برقرارنماید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است