در گزارش وزیر مالیه در مجلس چه گذشت؟
دو موافقتنامه یکی با اتحادیه اروپا امضا شد که طی آن باید در ظرف دو سال آینده دوصد میلیون یورو را در اختیار ما قرار دهند و تفاهمنامه ای دیگر مبنی بر بازسازی اطراف دریای کابل امضا گردید 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۴    ۱۳۹۵/۸/۱ کد خبر: 122860 منبع: پرینت

کمک هایی هم که در حال حاضر شده است کمک هایی مشروط می باشد، یعنی در مقابل تعهداتی که ما انجام داده ایم این کمک ها انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، امروز شنبه 1 عقرب 1395 در صحن علنی مجلس درخصوص کارهایی که در کنفرانس بروکسل صورت گرفته گفت: به کمک خداوند متعال و سپس شما نماینده های ملت و تلاش های شخص رییس جمهور، در کنفرانس بروکس کشورهای جهان متفق القول همگی بیش از انتظار ما حمایت قاطع خود را به شکل سیاسی ارایه کردند. نتیجه کنفرانس بروکسل این بود که همگی پانزده عشار دو میلیارد دالر برای چهار سال آینده یعنی هر سال، سه و هشت میلیارد دالر به حکومت افغانستان کمک می کنند. ما کمبودهای خود را در قسمت مالی به آنها ارایه کردیم اما خوشبختانه کشورهای جهان بیش از چیزی که ما درخواست کرده بودیم به ما تعهد کردند.

وی افزود: در کنفرانس بروکسل، خانم مبرینی مسوول خارجی اتحادیه صحبت کرد. سپس وزیر خارجه ما و بعد رییس شورای اتحادیه اروپا سخنرانی کرد و رییس جمهور ما پس از آن ایراد سخن کرد و چشم انداز چهار سال آینده ما را تشریح نمود.

حکیمی، در خصوص اشتراک کنندگان در این نشست بیان داشت: در این نشست تمام کشورها فرصت داشتنند که صحبت های خود را انجام دهند، نظریات خود را بدهند و حمایت خود را اعلام کنند. در این نشست بیش از هفتاد کشور اشتراک کرده بودند و سی موسسه بین المللی و موسسات مالی در مجلس حضور داشتند.

وزیر مالیه، در خصوص جلسه های حاشیه ای در کنفرانس بروکسل گفت: جلسه های حاشیه ای از جمله جلسه اقتصادی، نیز در آنجا برگزار شد که بیش از شصت نفر که در موضوعات اقتصادی تخصص داشتند و بیست نهاد اقتصادی در آن شرکت کردند که بر موضوع رشد اقتصادی و کاریابی و اصلاحات مدیریت عامه بحث های تفصیلی داشتیم.

وی اضافه کرد: جلسه ای حاشیه ای در موضوع زنان افغانستان نیز برگزار شد و برای توانمندی اقتصادی زنان و ترویج حقوق زنان بحث های فراوانی گردید.
جلسه حاشیه ی دیگری درخصوص همکاری های منطقه ای برگزار شد که بیشتر از بیست و هفت کشور از منطقه حضور داشتند و پروژه های عملی خود را در افغانستان ارایه کردند.
ضیافتی هم از جانب وزیر خارجه اتحادیه اروپا برگزار شد که بحث اختصاصی آن بر سر صلح بود که چگونه با تروریزم مبارزه شود و کشورهای منطقه برخی اجرایات الزامی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه دو موافقتنامه طی این کنفرانس امضا شد، گفت: دو موافقتنامه یکی با اتحادیه اروپا امضا شد که طی آن باید در ظرف دو سال آینده دوصد میلیون یورو را در اختیار ما قرار دهند و مستقیم از طریق ما و بودجه ملی ما به مصرف برسد و تفاهمنامه ای دیگر مبنی بر بازسازی اطراف دریای کابل امضا گردید.

وزیر مالیه، در مورد تعهداتی که به جامعه جهانی داده بودیم و میزان اجرایی شدن آنها ابراز کرد: ما تعهداتی به جامعه جهانی داده بودیم که تعداد آن به چهل می رسید. از این جمله نوزده تای آن تکمیل شده و شانزده تای آن باقی مانده و باقی در حال کار می باشد. کمک هایی هم که در حال حاضر شده است کمک هایی مشروط می باشد، یعنی در مقابل تعهداتی که ما انجام داده ایم این کمک ها انجام شده است.

حکیمی، در ارتباط با خلاصه آنچه در اعلامیه بروکسل آمده گفت: در اعلامیه بروکسل، به قاطعیت آمده است که نهادسازی و دولت سازی به رهبری افغان ها صورت بگیرد. عدد کمک های مالی که قرار است تا 2020 به ماداده شود، در اعلامیه آمده است و حمایت منطقه ای و بین المللی را برای خاتمه خشونت و تقویت اقتصاد و حمایت از صلح در افغانستان اعلام کرده اند.

وی، در اخیر بیان داشت: همچنین قرار است در فواصل زمانی مشخص جلسه های نظارتی صورت بگیرد و کشورهای دخیل در آن شرکت داشته باشند تا گزارش های کاری ما در آن ارایه شود و از سوی آنها نظرات ارایه گردد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اين فرد در اداره سفارت ما در واشنگتن ناكام بود و در دوره اش برخوردفزيكى بين دو ديپلومات انجام شد. فعلا هم وزارت ماليه را به وزارت پشتونستان و فاشيست ها تبديل كرده.اين فرد خواب رياست جمهورى را از طريق جاسوسى به كشور امريكا ميبيند.
م رحيمى

>>>   وزیر صاحب باورکردی که پاکستان پنجصد ملیون دالر سالانه به افغانستان میدهد؟؟؟؟؟
اگر تو پنجصد دالر از پاکستان گرفتی مه ریش خودراخشک میتراشم ! اینکه میگوئی در چهار سال پانزده ملیارد ؛ که یک ونیم ملیاردش وعده پاکستان یا اسرائیل ماست که یک کلدار هم نخواهی دید.
ر

>>>   اين إكليل حكيمى هم شده گاو پيشانى سفيد خارجى ها در بين گوسفندان وطنى...
سير ميدان وال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است