دانشجوی هزاره قربانی تازه شاهراه مرگ شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۵    ۱۳۹۵/۸/۱ کد خبر: 122865 منبع: پرینت

بازهم به جرم هزاره بودن یکی از پنچ نفر محصلین دانشگاه غور را که چندی پیش توسط ددمنشان مزدور در شاهراه مرگ (غور -لعل) دستگیر و به گروگان گرفته بودند دو شب قبل به فجیع ترین شکل و غیر انسانی ترین وجه به رگبار بستند و خانواده ای را به برای همیشه به سوگ نشاندند و مادری را از دیدن فرزندش محروم کردند.

نامش رحیم، تازه از 12 فارغ شده بود و با افتخار به دانشگاه راه یافته بود.
اولین بار که دیدمش اول همین سال بود گویی این اولین و آخرین دیدار و ملاقات ما بود؛ او علاقمند فیزیک بود و به همین دلیل در صنف فیزیک ثبت نام کرد.

در همین چند لحظه که با او بودم به اندازه ی زیادی باهم صمیمی شدیم. اما دست تقدیر او را برای همیشه از ما و خانواده اش جدا کرد و آسمانی اش ساخت.

عبدالجلیل جنبش




این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقای یوسفزی:؟؟؟
زین همرهان سست عناصر دلم گرفت
شير خدا و رستم دستانم آرزوست
جانم ملول گشت ز فرعون و ظلم او
آن نور روي موسي عمرانم آرزوست
زين خلق پرشکايت گريان شدم ملول
آن هاي هوي و نعره مستانم آرزوست
گوياترم ز بلبل اما ز رشک عام
مهرست بر دهانم و افغانم آرزوست

>>>   کسانی که انسان های بیگناه را هدف قرار میدهند انسان نیستند . واقعا خبر درد ناکی بود . تسلیت عرض می نمایم و خداوند به خانواده و عزیزانش صبر بدهد.
حبیب الله یوسف زی

>>>   این جنایت توسط منافقان کور دل یعنی طالب وداعش انجام گرفته،همانهای که در شعار از اسلام حرف میزنند اما در عمل تمام اعمالشان ضد انسانیت واسلام هستند که همان نشان منافقان است ،خداوند به عزت قرآن این منافقان را نابود کند.

>>>   سلام علیکم برای تمام خوانندگان محترم!
از این قاتیلین ملت هیچ گله نیست ایا میدانید که کسان هستند قتل پیشه شان شده اینها بخاطر که اولاد هایشان بنام این ان قبول شوند بالای ملیت خود هم رحم نمیکنند.. هرکی باشد اخر نزد الله مهربان جواب خواهد داد. این ها مافیای دین، قوم هستند بخاطر بقایشان از هیچ حیله و نیرنگ دریغ نمیکنند
نمیدانم از کی یا کدام شخص گله کنیم چون ما افغان ها خود را مسلمان میگویم اما پیرو اسلام عزیز اصلا نیستم کشور اسلامی و مردم مسلمان به نام هستیم. اولا در اسلام عزیز تضات و برتری وجود ندارد چون اسلام دین برادری برابری عدالت است.جناب ها لطفا برایم یک رهبر را بگوید که احداقل 30 ‰ عدالت اسلامی داشته باشد. ثانیا کدام رهبر قومی شما برای مردم خود خدمت کرده که همه ما و شما از راه الله متعال دوری کرده به حرف های شیطان صفتانه انها روان هستیم. اگر خایین است تمام اینها احداقل در همین 30 سال اخیر که ما به چشم سر دیدیم خایین، جانی قاتل، هستند ههمرخته شده خاریجی ها هستند. اگر از عدالت واقعی اسلامی حرف میزنیم پس همه این ها باید محکمه شوند حتی از قبر هایشان بیرون انداخته شوند اما دور از راه اسلام شده همه ما قوم پرست گردیدیم. شما لطف کنید در کجا قران امده که اگر یک انسان 1 نفر را یا 20 نفر 10000 نفر را قسدا به قتل رسانده الله پاک میبخشد پس قاتل قاتل است اگر یکی را به قتل برسانی یا هزار نفر را برای قاتل قساس و اتش ابدی تعین شده است.
پس برادران بیاید اول خود را نفس خود را پاک بسازیم بعدا دیگران را. در این مملکت دوزد هم میگوید دوزد صاحب خانه هم میگوید دوزد پس بدان که ذات پاک الله العظم از ظاهر و باطن ما باخبر است. اولین و مقدسترین جهاد فی نفس است بعدا جهاد فی سبیل الله نه چوروچپاول کردن بیت المال بنام غنیمت شمرده دوران جهاد شرم است به همه رهبران دوز که همه مردم مسلمان ما را به گمراهی کشاندن بنام اسلام ، انشاءالله که ذره ذره حساب خواهی داد از شخص خودم گرفته تا رهبر که بنام جهاد به سوی فساد روان است.
اگر ما خود را به راه قران پاک شریعت واقعی سلامی و عدالت خداوندی برابر کنیم هیچ شیطان داخلی و یا خارجی بنام کمونیست، جهادی، طالب دین یا داعش بنام اسلام عزیز یا ازادی های غربی از ما استفاده کنند. هنوز هم در توبه الله العظم برای همه ما باز است بیاید قبل از مردن خود ایمان خود را تسلیم ابلیس نکنیم بیاید یکدیگر را مانند برادر مسلمان در اغوش گرفته وطن خود اولاد های اینده این وطن را از شرفساد و ابلیس های انسان صفت دور نمایم . بیاید درس تعلیم خود را مطابق علم قران پاک عملی کنیم تا هردو جهان را نصیب خود بسازیم.
هنوز هم وقت است خود را از رهبران، دوستان شیطان صفت مارا بخاطر منافع شخصی خود غرق گناه میسازد
دوری کنیم با خدا باشیم که خداوند هرگز بنده با ایمان خود را در تاریکی و تنهای رها نمیکند.
حرف ها بسار است اگر از جنایت خیانت فتل و قتال حرف بزنیم هیچ رهبر و قدرت مند را بدون گناه نخواهی دید.
به امید ایمان کامل هدایت براه حق انشاءالله که همه ما مانند یک برادر و خواهر مسلمان بدون تعبیض خوف خطر از یکدیگر زیر یک سقف زندگی کنیم انشاءالله و تعالی.
با احترام.
قیس
از ساید افغان پپر خواهش میکنم که از فتنه اندازی شیاطین جلوگیری کنند تا باعث نفاق نگردیم

>>>   بلی این فطنه از دوران قاتلان بافی است
خود فرخته های وهابی شیطان است بدتر از گرگها

>>>   هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها، ترکمن ها، و غیره باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتواند برضد تمامیت خواهی پشتون ایستادگی کنند۰

>>>   برادر ما قیس حقایق را نوشته اگر بان عمل کنیم یقینا" خودرا از ین فراعنه جدا کنیم ان شاالله خداوند بداد ما خواهد رسید .

>>>   هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها، ترکمن ها، و غیره باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتواند برضد تمامیت خواهی پشتون ایستادگی کنند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است