سعادت: صلح با طالبان در زمستان نیرنگ است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۹    ۱۳۹۵/۸/۱ کد خبر: 122871 منبع: پرینت

صلح همیشه یاد آور امنیت و جریان یافتن زندگی است اما صلح در اینجا همواره برای تجدید قوا و یافتن فرصت بهتر برای جنگ بوده و است وبس.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید ظهیر سعادت عضو مجلس نمایندگان امروز 1 عقرب در مجلس در خصوص نیاز واقعی مردم به صلح صادقانه گفت: همیشه سر و صدای صلح یا در نزدیکی زمستان شنیده می شود یا زمانی شدت می گیرد که طالبان متحمل تلفات سنگین می شود و این نیرنگی است که سال ها استفاده می شود.

ظهیر یادآور شد که همین شکل صلح با طالبان زمستان سال گذشته انجام گرفت و بهار شاهد آغاز حملات طالبان بودیم و با این سابقه صلح به دولت اعلام می کنیم که اگر راه گفتگو ها باز است باید دروازه حملات نظامی به طالبان هم باز باشد و جنگ بر آنان متوقف نشود بخصوص در ولایت های حساسی مثل: هلمند، فراه، فاریاب ، نیمروز و قندوز.

وی در خصوص اخراج اجباری پناهجویان نیز اظهار کرد: اگر حکومت توافقی کرده در حقیقت اینها مسوولیت شان را به درستی درک نکرده اند و جفای بزرگی در حق کسانیکه با هزار درد و رنج و قبول مشکلات مالی وحتی جانی عزیزان شان متحمل شده اند می کنند.

این نماینده خطاب به سران حکومت و دولت های اروپایی گفت: اگر می خواهید به انجام صلح قدمی برداشته باشید، پذیرش اتباع یک صلح است چرا که با بازگشت آنان هم در نا امنی تاثیر گذار است و هم جفایی است در حق انسانیت.


کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خیزش گران مردمی باید بر علیه طالب طلب ارگ خیزش کنند

در زمانیکه جنرال دوستم مصروف جنگ در غورماچ بودند صد ها نفر مرد و حتا زنان در حمایت از جنرال دوستم تحت نام خیزش های مردمی مسلح شدند. اما شگفت آور اینست که این خیزش گران مردمی در زیر عکس بزرگ دوستم و غنی احمدزی شعار مرگ به طالبان و زنده باد دوستم و غنی سر دادند. این در حالیست که جنگ در شمال از جمله در فاریاب و قندوز مطابق به سناریوی غنی، اتمر و کرزی و کشور های حامی آنها به پیش میرود.
به باور من اگر واقعا در افغانستان خیزش های خود جوش مردمی وجود می داشت حکومت تروریست پروری غنی ، اتمر و کرزی هرگز نمی توانستند از یک طرف غمخوار طالبان باشند و از طرف دیگر غمخوار مردم.
رسالت هر خیزش مردمی اینست که یخ ارگ را بگیرند که یا با تروریست ها باشند و یا با مردم. و به یکبارگی به بازی دوگانه ارگ خاتمه داده خود شان ابتکار عمل را در دست بگیرند و از جان، مال و ناموس خویش دفاع کنند.
مسلح شدن مردم در فاریاب و جوزجان اگر خیزش مردمی هستند باید به جنگ موش و گربه ارگ خاتمه دهند و در برابر جنرال دوستم این پرسش را قرار بدهند که رابطه خود با ارگ را روشن سازد که ارگ با کی است با طالبان و یا خیزش های ضد طالبان؟
اگر این خیزش های محلی بدون آگاهی سیاسی صرف رسالت خویش را در شخصیت پرستی و محل گرایی و تصفیه حسابات قومی و تنظیمی جستجو کنند، به باور من چندان تفاوتی با ملیشه سازی های ۴ دهه اخیر افغانستان ندارد و عواقب آن به همگان معلوم است.

>>>   مردم به مثل گله گوسفند میمانند به هرطرف که راهنمایی شوند حرکت خواهند نمود حتی به طرف ارگ تنها نیاز به یک چوپان هوشیار و توانمند دارند...

>>>   سر نخ از نزد مردم و خیزش های مردمی گم شده .
این چگونه خیزش مردمی است که زیرعکس های (غنی ناتو ) پدر اصلی طالبان شعار مرگ به طالب سر داده میشود ، الیته در تمام ولایات شمال کشور ؟؟؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است