کلمه «مستقل» از عنوان دوایر دولتی حذف می‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۵/۸/۲ کد خبر: 122911 منبع: پرینت

طرح چگونگی کاربرد کلمه «مستقل» در عناوین ریاست‌های عمومی، مورد تصویب کابینه قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، دفتر ریاست عمومی اداره ریاست جمهوری امروز یکشنبه 2 عقرب 95 با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که در جلسه اخیر کابینه چگونگی کاربرد کلمه «مستقل» در عناوین ریاست‌های عمومی و کمیسیون‌ها طبق فیصله فقره 20 مصوبه شماره 39 در سال 94، مطرح شد و تصویب شد تا ازین پس کلمه "مستقل" از دوایر دولتی حذف شود.

محمد سرور دانش، معاون رییس‌جمهور گفت: ایجاد اداره ها و ریاست‌های مستقل به معنی نهادی این اداره ها و عدم مسوولیت و پاسخگویی این نهادها نمی‌باشد.

وی افزود: با درنظرداشت نظریات کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی و قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان؛ کاربرد عنوان «مستقل» در نام سایر اداره ها ایجادشده خلاف اصول بوده و ایجاب می‌نماید که در حد امکان اداره ها تحت نام و عنوان مستقل ایجاد نگردد و کلمه مستقل از نام ریاست‌ها و اداره ها در اسناد تقنینی آنان حذف گردد.

در همین حال کابینه طرح ارایه‌شده معاون دوم ریاست‌جمهوری درباره کاربرد کلمه مستقل در عناوین ریاست‌های عمومی را طبق صراحت قانون اساسی افغانستان مورد تصویب قرار داد.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   معمولآ به اساس تشکیلات اداری وزارت خانه ها، واحد های اداری آن شامل آمریت ها، معاونیت ها و مدیریت ها، ریاست ها و معینیت ها و خود مقام وزارت میباشد.
اما درین جمله هستند اداره هایی که از نگاه وظیفوی و تشکیلات و صلاحیت ها، نه ایجاب تشکیلات یک وزارت را میکنند و نه هم پروسه کار آنها به کدام وزارت خانه مشخصی ارتباط میگیرد. ازین خاطر به آنها صلاحیت تشکیلاتی را تحت نام ریاست های مستقل قایل شده اند، اما این بدان معنی نیست که آنها جواب گو در مقابل هیچ ارگان دیگر نباشند. بلکه آنها باید راپور کار خویش به ارگان های مشخصی که در راس آنها قرار دارند، بدهند.

>>>   اشرفی غنی ترسیده که اگر این ادارات مستقل نام گذاری کنند از چهارچوکات قانون افغانستان خارج هستند درصورت که اینطور نیست یک تعداد ادارات براجراآت خود مستقل هستند به راستی که غنی آدم خود خواه است که غیر از خود کسی دیگرا خوش ندارد
فرهاد برهانی کوه نورد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است