طالبان در زمستان به پاکستان می روند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۵/۸/۲ کد خبر: 122923 منبع: پرینت

جنگ در تابستان و صلح در زمستان یعنی چه؟ چندین سال است که در تابستان طالبان جنگ را شدت می بخشند و در زمستان راه مذاکره را در پیش می گیرند.

این بازی موسومی و فصلی بر میگردد به این عقیده که در ایام زمستان نمی توانند در هر نقطه افغانستان بخاطر سردی هوا جنگ را ادامه دهند و بخاطر دیدن فامیل های خود به پاکستان می روند بنام مذاکره دولت افغانستان را در زمستان اغفال می نمایند.

این چه معنی دارد که در زمستان صلح می کنیم و در تابستان می جنگیم؟ به باور من این مذاکرات فریب و ضیای وقت بیش نیست ما می دانیم که طالبان با حمایت مالی کشورهای غربی و همکاری پاکستان در افغانستان می‌جنگند و خارجی‌ها نیز برای تامین منافع خود در افغانستان حضور دارند نه بخاطر گل روی ما.

به عقیده من عدم انسجام ملی و نبود آگاهی سیاسی سبب افزایش ناامنی‌ها در افغانستان شده است درحالیکه رهبران کشور نیز سرگرم تلاش برای کسب قدرت، انجام تفرقه میان اقوام و درگیر مسایل قومی و مذهبی هستند که هیچ یک از این خواسته‌ها به نفع مردم افغانستان نبوده و نیست.

ما زمانی با این جنگ ویرانگر خاتمه داده می توانیم که با قدرت طلبی ها تعصبات قومی و زبانی برای همیشه وداع کنیم و منحیث ملت واحد بخاطر آینده درخشان کشور خود گام برداریم.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بیشتر طالبان در زیر ریش کوتاه کرزی پنهان میشوند. و استانکزی طالبان را در امنیت ضدملی مخفی میکند

>>>   کوچی ها در زمستان دوباره به خانه و کاشانه خود یعنی پاکستان برمیگردند ودر بهار به تخریب افغانستان به کمک اتمر و غنی برمیگردند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است