نظری: آمریکا به دنبال چین و روسیه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۸    ۱۳۹۵/۸/۲ کد خبر: 122929 منبع: پرینت

حضور آمریکایی ها و عدم کنترل تروریست ها در افغانستان، نگاه آگاهان سیاسی را از ادامه حضور آنها در افغانستان با تردید مواجه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، داکتر لطیف نظری، استاد دانشگاه، در خصوص دلیل حضور آمریکا در افغانستان گفت: چون افغانستان از یک طرف با کشوری مانند چین همسایه است و توسعه اقتصادی در کنار توسعه نظامی چین امروزه هژمونی بین المللی آمریکا را به چالش طلبیده و آمریکایی ها مجبور شده اند که حتی تمرکز خود را به خاورمیانه و آسیاپسفیک معطوف بدارند تابتوانند چین را بیشتر کنترل کنند.

وی افزود: همچنین تحولات خاورمیانه بخصوص روسیه به عنوان یک کشور تاثیرگذار بر حوزه آسیای میانه و قفقاز شمالی در برابر آمریکایی ها بار دیگر زورآزمایی می کند.

داکتر نظری گفت: وضعیت آمریکایی ها و نگاه آمریکایی ها به کل منطقه کاملاً واضح است. در این میان مشکل ما این است که نتوانستیم میان استقلال ملی و همکاری های بین المللی توازن را بوجود آوریم. اگر ما می توانستیم این نقطه را بوجود آوریم امروزه شرایط ما کاملاً فرق می کرد و متفاوت می بود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چين وروسيه افغانستان نيست بخدا قسم است كه درظرف يك شبانه روز ازروي زمين امريكا گم كنند
٠م ى

>>>   تروریزم واژه ایکه تنها مردم عادی کشورهای بزرگ جهان انرا متنفر اندولی دولتهای بزرگ انرا خیلی قدر نموده وموجودیت این پدیده راخیلی گرامی میدارند
عامی مولد وتمویل کننده گان شان هم همی قدرت های بزرگ اندورنه چطور بزرگ ترین ارتش های جهان در کشور ها از نابودی این پدیده ناکام اند مزخرف غیر قابل باور ویک تمسخر طفلانه
درکشور من تروریزم نظام را اداره میکند چرخبال های غیبی تمویل شان میکند ادم های شان باز پرس نمی شوند

>>>   نمیدانم منظور جناب استاد از {ما } که است؟اگر منظورشان از کلمه ای ما دولت منتصب واستیرادی باشد مگر این که استاد در جریان انتخابات ومهره چینی ها ودست ندازی ها وبعدا تلفیق وترمیم وتوریدحکومت نبودند؟ ودخلات مستقیم سفیر انگلیس در معماری اعضای کمیسین غیر مستقل را مشاهده نکردند؟ ولی شاید هم مقصد استاد از کلمه ای ما ملت باشد ومیدانند که اداره ای کشورشان نه دردست ملت بلکه در کنترول بیرونی ها است
پرو بال ما شکستند ودر قفس گشودند
چه رها چه بسته مرغی که پرش شکسته باشد
ویا اینکه استاد همه موضوعات را میدانند وعمدا از اظهار وبیان واقعیت های کشور طرفه میروندواگر چنین باشد گناه بزرگی را مستحق میگردند
تبنگ چی

>>>   این موضوع که امریکائی ها به خاطر جلو کیری از نفوذ چین وروسیه امضائ این معاهده شرمناک را به کمک نوکر های وطن فروش خود تحمیل نموده و فقط میخواهد این منطقه را نارام نکه دارد تا کشور های چین که کلید اقتصاد جهانی را و وروسیه که کلید سیاست مردم دوستی را در دست دارد نتوانند این کشور را تحت نفوس خود در آورد وازین را به دیگر کشورهای منطقه ارتباط پیدا کرده جلو یکه تازی های و خود سری های امریکا را در منطقه بگیرد. چون امریکا تا حال نتوانسته این اهداف خودرا از طریق کمک های عوام فریبانه به مردم افغانستان بدست بیاورد بنا" دست به نفاق اندازی قومی میزند که متاسافانه به کمک یک تعداد انسانهای فاشست وقبیله گرا که از نعمت دانش انسانی واسلامی و برخوردار نیستند وصرف زور وزر را می شناسند به دالر و وعده های گرفتن قدرت دولتی فریب امریکایی هارا خورده واهداف آنهارا با بد بخت ساختن و قربانی دادن این وطن انجام میدهند خداوند هدایت شان ناکام شان کرده و طن داران فریب خرده را هدایت کند.

>>>   در آینده نزدیک، یک رزمایش نظامی مشترک بین چین و ایران و تاجیکستان و روسیه در آسیای میانه برگزار خواهد شد.این رزمایش با هدف تهدید داعش و کم کردن نفوذ منطقه ای آمریکا برگزار خواهد شد.
م.ر
عضو ستاد مشترک فرماندهی ارتش ج. ا. ایران

>>>   اﻣﺮﻳﻜﺎ ﻫﻴﭽﮕﺎﻩ ﺧﻮﺩ ﺭا ﺑﺎ ﺭﻭﺳﻴﻪ ﺷﺎﺥ ﺑﻪ ﺷﺎﺥ ﻧﻤﻴﻜﻨﺪ ﭼﻮﻥ ﻣﻴﺪاﻧﺪ ﺭﻭﺳﻴﻪ ﻋﺮاﻕ , اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ, ﻟﻴﺒﻲ, ﺳﻮﺭﻳﻪ و... ﻧﻴﺴﺖ و ﻓﻘﻄ ﻣﻴﺘﻮاﻧﺪ اﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻣﺰﺩﻭﺭاﻥ ﺧﻮﺩ ﻳﻌﻨﻲ ﺩاﻋﺶ ﻭﺿﻌﻴﺖ اﻣﻨﻴﺘﻲ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﺭا ﺑﻪ ﺁﺷﻮﺏ ﺑﻜﺸﺪ ﺩﻳﮕﺮ ﻛﺎﺭﻱ اﺯ ﺩﺳﺘﺶ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻪ ﺭﻭﺳﻴﻪ اﺗﻤﻲ ﺣﺘﺎ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺷﺪﻥ ﺧﻂﺮ ﻧﺎكاك اﺳﺖ و اﻣﺮﻳﻜﺎ اﻳﻨﺮا ﺧﻮﺏ ﺩﺭﻙ ﻛﺮﺩﻩ.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است