انتخاب بازیکنان مسابقات گلف در بنگلادش
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۳۹۵/۸/۱۶ کد خبر: 123721 منبع: پرینت

رقابت های گزینشی گلف در کابل پایان یافت. گزینش شدگان برای حضور در رقابت های بین المللی گلف بازان آماتور در بنگلادش در تمرینات ده روزه در همین کشور آماده می شوند.

محبوب شاه قاضی زاده معاون کمیسیون گلف افغانستان در برنامه محور در مورد برنامه های ورزشکاران گفت: با توجه به پیشرفت فدراسیون گلف، سازمان جهانی یک کمپ تمرینی ده روزه برای برگزیدگان در نظر گرفته است.

قاضی زاده در مورد معیار انتخاب این ده نفر برگزیده گفـت: این تعداد از میان سی نفر اعضای تیم ملی گلف انتخاب شده اند که شامل پنج گلف باز برتر و یک مربی هستند و چهار نفر از میان بانوان این رشته انتخاب خواهند شد.

معاون کمیسیون گلف بازان برای توسعه این ورزش به سایر ولایت ها گفت: این ورزش اکنون در سه ولایت فعال است و می توانیم در هر دو سال یک ولایت را تحت پوشش قرار دهیم. از سال 2009 که آغاز فعالیت این فدراسیون بوده سه سال در مرکز کار کردیم، طی دو سال نمایندگی در هرات ایجاد شده و دو سال دیگر برای پایه گذاری این ورزش در بامیان کار شده است و تلاش می کنیم حرکت بعدی فدراسیون به سمت نمایندگی گرفتن به یکی از ولایت های شمال کشور باشد.

وی در خصوص ترویج این بازیها در کشور افزود: یکی از برنامه هایی که می توان برای شناساندن این ورزش بدست گرفت، ایجاد میدان گلف در شهر هاست که هم فضایی برای بازی است و هم فضای سبز شهر تامین شده است که این پیشنهاد با استقبال شهردار هرات مواجه شد و صد جیریب زمین را به این منظور اختصاص داد و وزارت مالیه هم بودجه این برنامه را شامل هزینه های انکشافی دولت ساخته است.

قاضی زاده در خصوص هزینه های سفر گفت: کمپ تمرینات در بنگلادش هست و سازمان جهانی هزینه های مربی و سفر را می پردازد و هزینه بلیت را سازمان تربیت بدنی به عهده گرفته است.

وی افزود: سازمان جهانی وعده داده است که در صورت کسب امتیاز مطلوب در این مسابقات کمپ های دیگری برای بازیهای سال 20017 برای تیم ملی افغانستان مهیا خواهد ساخت.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است