تأکید سازمان ملل بر نقش مؤثر ایران در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۸۹/۴/۳۰ کد خبر: 12399 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،بان كي مون، دبيركل سازمان ملل متحد روز سه شنبه در حاشيه نشست بين المللي كابل در ديدار با منوچهر متكي ، وزير امور خارجه ايران تأكيد كرد كه اين نهاد به نقش كليدي جمهوري اسلامي ايران در كمك به استقرار صلح و ثبات در افغانستان با توجه به اصل همسايگي و مرز طولاني مشترك، اعتقاد دارد.

گفتنی است که در اين ديدار آخرين تحولات مهم بين‌المللي ، مسايل مهم منطقوي، نقش سازمان ملل و ساير موضوعات مورد علاقه، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

متكي در اين ديدار بر نقش مهم سازمان ملل و دبيركل اين نهاد در تحولات جهاني اشاره كرد و ضرورت حضور سازمان ملل متحد را در كليه عرصه‌ها مورد تاكيد قرار داد.

وي، ضمن ابراز تشكر از همدردي دبيركل سازمان ملل در خصوص عمليات تروريستي اخير در زاهدان اظهار داشت که اعترافات صريح تروريست‌ها به داشتن ارتباط با برخي كشورهاي خارجي موضوع بسيار مهمي است و دولت و ملت ايران انتظار دارند كه اين موضوع را در دستور كار قرار دهند.

متکی در بخشی از سخنانش با انتقاد از سياست‌هاي ‪ ۹‬سال گذشته آمريكا در افغانستان بر رويكرد منطقوي براي كمك به حل اين بحران تاكيد كرد و افزود لازم است همكاري هاي منطقه‌اي به عنوان راهكار مناسب از حمايت جامعه بين‌المللي برخوردار شود.

وی در اين راستا به ابتكار ايران براي تشكيل اجلاس‌هاي منطقواي و همسايگان خصوصا نشست‌هاي سه جانبه ايران، افغانستان با كشورهاي پاكستان و تاجيكستان در سطوح سران و وزراي امور خارجه و ادامه اين شيوه اشاره كرد.

بان كي مون نيز در اين ديدار تأکید کرد ما به نقش كليدي ايران در كمك به صلح و ثبات با توجه به همسايگي و ارتباط ميان دو كشور معتقد هستيم.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است