تانک های آمریکا برای طالبان در هرات ضبط شد (عکس)
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۵/۸/۲۰ کد خبر: 123995 منبع: پرینت

تانک های آمریکایی که قرار بود به دو تن از فرماندهان طالبان در منطقه مرزی حوزه غرب کشور تحویل داده شود، توسط نیروهای پولیس سرحدی در هرات شناسایی و ضبط گردید.

دو عراده تانک مجهز به وسایل ارتباطی و تجهیزات نظامی، دو روز قبل ساعت 6 صبح، در دو موتر لاری شخصی که راننده های آن موترها قندهاری هستند، بارگیری شده بود، در محدوده بین راه اسلام قلعه تا هرات (تانک تیل مولوی) دستور توقف داده شد و آن موترها بدون توجه به هشدار پولیس سرحدی در حال فرار بودند که توسط پولیس سرحدی بسوی آنان تیر اندازی گردید و آن موترها بناچار متوقف گردید و راننده های آن موترها بازداشت شدند.

این دو موتر لاری شخصی از قندهار با دو عراده تانک تحویلی از آمریکایی ها تا نزدیکی منطقه مرزی ایران، بدون اینکه کسی از آنان پرسان کند رسیده بود. پولیس سرحدی هرات با شجاعت تمام این موتر ها را متوقف نموده و در حال حاضر دو عراده تانک با دو عراده موتر لاری شخصی در قوماندانی هرات نگهداری می شود.

یک منبع از قوماندانی هرات به خبرنگار افتخاری ما در این ولایت ابراز داشت که پس از تحقیق از هردو راننده موترهای لاری، مشخص شده است که قرار بوده یکی از دو عراده تانک به مولوی غلامحیدر مسوول نظامی طالبان در حوزه غرب کشور و تاک دومی به ملا نسیم ولسوال طالبان در غوریان تحویل داده شود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


پولیس سرحدی انتقال و فروش تانک های زرهی آمریکا ایران تانک تیل مولوی هرات قندهار نوار مرزی

پولیس سرحدی انتقال و فروش تانک های زرهی آمریکا ایران تانک تیل مولوی هرات قندهار نوار مرزی

پولیس سرحدی انتقال و فروش تانک های زرهی آمریکا ایران تانک تیل مولوی هرات قندهار نوار مرزی

پولیس سرحدی انتقال و فروش تانک های زرهی آمریکا ایران تانک تیل مولوی هرات قندهار نوار مرزی

پولیس سرحدی انتقال و فروش تانک های زرهی آمریکا ایران تانک تیل مولوی هرات قندهار نوار مرزی

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وطن فروشی در عروق اینها هست

>>>   وزير داخله و دفاع و امنيت ملي را بايد باز داشت نمايند، چطور امكان دارد كه دو عراده نَفَر بر نظامي از كندهار تا هرات در لأري هاي غير نظامي برده ميشود، اما هيچ عكس العمل از طرف اين سه قواي امنيتي انجام نشده است، آيا اين ملك بي در و دروازه و شهر نا پرسان نيست، چيست؟ غني و عبدالله هر دويشان خودشان بايد استعفاء نمايند.

>>>   پولیس هرات جزای خود را خواهد دید این تانک برای نمونه برداری از سوی یک کشور همسایه که بشدت در تولید تسلیحات خود کار و فروش ان سرمایه گذاری میکند خریداری شده بود و پول ان را مقاماتی در وزارت دفاع گرفته اند
دگرمن لالان

>>>   واقعا شرم آور است. من برای کسانیکه هنوز در فکر پوسیده دیروز هستند که گویا انشاالله همه چیز درست میشود و ما ملت یک پارچه اوغان هستیم ..
یا احمقان تاریخ اند ویاهم مریضان روانی .

>>>   ممکن از طرف والی قندهار باشد>؟؟
عجب است وسایل با این بزرگی از قندهار تا هرات می آید هیچکس متوجه اش نمیشود! مردم میگویند چرا ترورست ها مواد انفجاری را میتوانند داخل شهر سازند؟ وقتی در روز روشن از طریق شاهراه عمومی وسایل با این بزرگی انتقال میشوند چند کیلو مواد انفجاری وکمر بندرا چرا نتوانند؟
رئیس جمهور باید اداره ناکام بنام امنیت ملی را کاملا لغو واز نو تشکیل دیگری بسازد

>>>   اوف انسان حیران میمانه که چی کند با ای نظام مزدور که به اشاره دالخور ها می رقصند در اصل ریاست جمهوری افغانستان باید تعویض نام به کاشانه مزدوران گردد چون در این کرسی به جز دو یا سه تن دیگر همه مزدور بودند

>>>   عوامل نفوذی دشمن در درون حکومت بارها دست به چنین اقدامات زده اند مقامات بلند پایه جکومت در این قصیه دست دارد

>>>   شاید این دو عراده زره پوش سرقت شده بوده است . به هر جهت دزد در افغانستان کم نیست

>>>   فکر نمی کنم این تانکها مورد استفاده طالبان قرار داده می شود چون طالبان چنین قدرت در غرب مخصوصا هرات ونیمروز ندارد تا باتانک بجنگد این کار ..... هاست، ایرانی ها دنبال بدست آوردن تجهیزات نظامی امریکایی است چون در اکسر جاها راکت های ساخت ایران تانکها وطیاره های ساخت امریکارا نتوانسته نابود کند انها دنبال این وسایل ساخت امریکاست تا نمونه برداری کند.

>>>   خلص با تفکر قبیلوی و مذهبی هر گز روی آرامش و خوشی را نخواهیم دید.

>>>   درین مسله دست ستر جنرال الحاج نورن اسمعیل خان..... است

>>>   اول ازهمه باید هردو راننده اعدام شود تادرس عبرت برای دیکران باشد .....یاران ابوذر

>>>   .... بر امریکا با این کارهای .... اش

>>>   بعضی از خوانندگان نظر داده اند که این تانکهای نظامی برای نمونه برداری به ایران متقل می شده است. این افراد یا خیلی ساده لوح هستند که چنین نظری را می دهند و یا نسبت به ایران مغرض هستند که حرفهای بی پایه و شایعه را نشر می کنند. ما اگر بخواهیم که برفرض این تانکها را به ایران منتقل کنیم، راه های بهتر و امن تری وجود دارد. نه اینکه سوار بر کامیون های بزرگ و در جاده های اصلی افغانستان به نمایش بگذاریم. این عده از نظر دهنده ها فرض کرده اند که نیروهای امنیتی ایران هم مثل آنها ساده انگار هستند.

>>>   در صورتیکه اقوام غیر پشتون در قبال سرنوشت شان یک مرکزیت واحد را تشکیل ندهند با پراکندگی هرگز راه نجات را نخواهند یافت همین اکنون دوستم در برابر غنی ایستاد است ولی عطای اپرچونیست با غنی وارد مذاکره است پس در اینصورت آیا میتوانیم آینده ای خوب و متفاوتی را انتظار داشته باشیم ؟

>>>   در شمارهء امروز روزنامهء آلمانی بیلد، سخن از حمله بر قنسلگری آلمان در مرکز ولایت بلخ رفته است. در دو ستونی که همراه با تصویر وزیر خارجهء آلمان و جمعی از ماموران منتشر شده است، حتا یک بار هم واژهء ترور و طالب کنارهم نیامده است و به جای آن سخن از مبارزان و جنگجویان طالب رفته است.
مجلهء مشهور شپیگل هم در شمارهء این هفته، مصاحبه یی دارد با فرمانده عمومی نیروهای خارجی در افغانستان آقای نیکلسون. عجیب این که درین مصاحبه هم، از همنوایی نیروهای خارجی با غنی و تعاملات خوب او با طالبان سخن به میان آمده است و واژهء ترور - در پرسش و پاسخ - فقط در کنار نام طرفداران خلافت شام، عراق و خراسان که جلال آباد را مرکز خلافت خراسان خوانده اند، به چشم می آید.
طالبان که وحشیترین گروه تروریستی در دنیای امروز اند و در کارنامه های دهشت آفرین شان زمینسوزی، قومکشی، قتلعام، سر بریدن های کودکان و زنان، ویرانی مکتب ها، شهرها و همه نشانه ها و آثار مدنیت انسان درج است، دردمندانه که هنوز از سوی سران دولت افغانستان و گاه غربی ها تروریست خطاب نمیشوند.

>>>   دوست بزرگوار درود
یک نامه اعتراضی بنویسید و به روزنامه بفرستید. شوربختانه ما خیلی پسمانیم . فاشیست ها در تار و پود نهاد های گوناگون اروپایی و آمریکایی رخنه کرده اند و تغییر ذهنیت میدهند.
پیروز باشید

>>>   سران حکومت و ایجاد کننده هایی طالب برای اهداف مشخص طالب را بیناد گذاشتند و هنوز هم کار طالبان برای تحقق برنامه هایی آنها تمام نشده است .

>>>   عبد الاحد كرزى [پدر حامد كرزى] براى مدت يك سال [١٩٨٤ تا ١٩٨٥] از سوى صبغت الله مجددى به عنوان مسول جبهه ملى نجات افغانستان در شهر كويته تعيين گرديد.
دفتر كويته پس از دفتر پشاور مهمترين دفتر اين حزب جهادى به شمار مى رفت. عبد الاحد كرزى كه يكى از وظايف او رساندن سلاح و مهمات به مجاهدين جبهه نجات در داخل افغانستان به ويژه جبهه قندهار بود، پس از حدود يكسال از اين سمت به دليل عدم مديريت درست ارسال سلاح و مهمات به مجاهدين داخل افغانستان بركنار شد.
”قبل از اخراج عبدالاحد از دفتر كويته اتهام مهمى در مورد وى وجود داشت، افرادى كه اين خانواده [كرزى] را مى شناختند، همچنان پاره از خويشاندان آنها معتقد بودند كه عبد الاحد در واقع اسلحه و مهمات بدست آورده را به فروش رسانده و ازين بابت حدود بيشتر از دو صد هزار دالر بدست آورده بود، مقدارى از آن پول را به پسرانش [قيوم، محمود و احمد ولى] به آمريكا فرستاد.
طبيعتا اين ادعا را برادران كرزى رد مى كنند؛ ولى ناگفته نماند كه پيش از سال ١٩٨٥ برادران كرزى به عنوان پيشخدمت، گارسون وَيَا هم مدير رستورانت در امريكا كار مى كردند؛ اما بعد يك سال آنها صاحب رستورانت شدند.“
منبع: كتاب جوشوا پارتلو، ”پادشاهى خود شان: خانواده كرزى و فاجعهء افغانستان،“ نيوآرك، ٢٠١٦، برگ ١٣٤-١٣٥.

>>>   عجب کشور بی سروپاهی داریم.
ع

>>>   از بودیجی دولت گماشته میشود
به بودیجی طالبان اضافه میشود
کدام دولت و کدام حکومت
کرزی میگوید تمام اش افغان است
اشرف غنی
مصرف شه انداخت میکند
برباد افغانستان

>>>   خدابخیر کند این کشور با این حاکمان فاسد هیچ گاه روی خوشی را نخواهد دید

>>>   شاید دولت افغانستان با ارسال 2 تانک می خواسته از طریق دسگاه های ضبط و صوت داخل تانک ها از موقعیت و ارتباط طالبان و پلان های شان باخبر شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است