60 درصد پناهجویان در بلغاریا افغانستانی هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۵    ۱۳۹۵/۹/۱۱ کد خبر: 124993 منبع: پرینت

آمارهای وزارت داخله و ادارأ امور مهاجران بلغاریا نشان می‌دهد که هم اکنون بیش از ۵۵۰۰ تن از مهاجران در اردوگاه‌های این کشور در انتظار رفتن به کشورهای ثروتمند اروپایی هستند و بسیاری از آنان شهروندان افغانستان می باشند.

به گزارش طلوع، بربنیاد این آمارها در 60 درصد پناهجویان افغانستانی و حدود ۴۰ درصد این پناهجویان شهروندان سوریه و عراق‌ هستند.

این در حالی است که هفتۀ گذشته شماری از پناهجویان افغانستانی در این اردوگاه مدعی شدند که پس از یک تظاهرات، پولیس به این اردوگاه یورش برده و به دلیل لت و کوب، چند نفر آنها مجروح شدند.

در کل حدود ۱۳ هزار پناهجو هنوز در بلغارستان، فقیرترین کشور اتحادیۀ اروپا به امید رسیدن به دیگر کشورهای اتحادیۀ اروپا حضور دارند.

دولت بلغاریا برای جلوگیری از ورود بیشتر پناهجویان، حصاری را در مرز این کشور با ترکیه ایجاد کرده و اداره مرزی را نیز تقویت کرده است.

دولت بلغاریا گفته است معترضان جوان را از کشور اخراج خواهد کرد، اما مقام‌های افغانستانی می‌گویند بازگشت مهاجران باید داوطلبانه باشد.

بویکو بوریسوف، نخست وزیر بلغارستان گفته است که هزار پناهجو که در اعتراض‌های اخیر و در زد و خورد با پولیس شرکت داشتند، به جای دیگری منتقل خواهند شد.

وی افزود، افرادی که در «شورش» علیه پولیس دست داشتند، محاکمه و از بلغارستان اخراج خواهند شد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است