آمادگی دولت آلمان برای اخراج پناهجویان هموطن
قرار است یک جمع پنجاه نفری پناهجویان این کشور که درخواست پناهندگی شان مورد پذیرش آلمان قرار نگرفته، در پروازی بگونه اجباری به افغانستان بازگشت داده شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۴    ۱۳۹۵/۹/۱۴ کد خبر: 125114 منبع: پرینت

قرار است اخراج گروهی پنجاه نفره از پناهجویان افغانستانی که درخواست پناهندگی شان در آلمان رد شده، در روز های بعدی آغاز گردد.

به گزارش های از اشپیگل آنلاین و ان تی فو: وزارت داخله آلمان مصمم است که فرستادن اولین گروه پناهجویان افغانستانی به کشورشان را در ماه دسامبر سال جاری آغاز کند.

به نقل از یک گزارش مجله "اشپیگل" قرار است یک جمع پنجاه نفری پناهجویان این کشور که درخواست پناهندگی شان مورد پذیرش آلمان قرار نگرفته، در پروازی بگونه اجباری به افغانستان بازگشت داده شوند.

در ماه اکتبر سال جاری تفاهمنامه ای میان دولت افغانستان و آلمان درخصوص بازگشت پناهجویان افغانستانی که پرونده های شان رد می گردد، به امضا رسیده بود.
انگلا مرکل صدراعظم و رهبر حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان به عنوان یکی از چهره های حامی پناهجویان مطرح است.

به تازگی مجله "ولت" به نقل از پیتر تاوبر سکرتر جنرال حزب مرکل نوشته که او از بازگشت دادن پناهجویان افغانستانی به زادگاه شان حمایت کرده است.
پیتر تاوبر در این خصوص گفت: «در افغانستان مناطقی وجود دارد که در آن می توان در امن زندگی کرد. کسانیکه بر بنیاد قانون نمی توانند در آلمان به عنوان پناهنده قبول شوند، باید به این مناطق فرستاده شوند. این کار به نظر من قانونی می باشد.»

از سویی هم تاوبر فرستادن پناهجویانی که در معرض بیماری های دوامدار قرار دارند را رد کرده است. او گفت: «کسانیکه بیماری حیات آنان را تهدید می کند، البته اخراج نخواهند شد.»

اما توماس شتروبل معاون این حزب از احتمال سوء استفاده از این امکان، نگرانی خود را مطرح کرده است.
به نظر شتروبلن باید روی جوانب این قضیه گفتگوهای بیشتری صورت گیرد.

این در حالی است که سازمان حامی پناهجویان برنامه اخراج پناهجویان افغانستانی به کشورشان را به شدت انتقاد کرده است. این سازمان، امنیت در افغانستان را بحرانی توصیف کرده و گفته که "وضعیت سیاسی و اقتصادی در اوج آشفتگی خود قرار دارد.


خروج پناهجویان افغانستان از آلمان

خروج پناهجویان افغانستان از آلمان

خروج پناهجویان افغانستان از آلمان



منجم زاده برلین

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جریان مهاجرت ها درین اواخر بر اثر وضعیت نابسامان حاکم در کشورها، تهدید تروریسم یا هم مشکلات اقتصادی صورت میگیرد. بنا مردم در کشور شان از امنیت فیزیکی و روانی برخودار نیستند و احساس امن نمی کنند بنا بخاطر دوام زندگی خود دست به مهاجرت میزنند.
پناه جویان افغان را ما میتوانیم به دو بخش تقسیم کنیم :
1- پناه جویان که ازوضعیت بیثبات افغانستان رنج برده اند و دولت هم تاحال نتوانسته پاسخ گویی نیاز های شان باشد دست به مهاجرت زده اند.
2-پناه جویان ای که با وجود داشتن یک زندگی نسبتاً مناسب در افغانستان ، چون رویایی یک زندگی خیالی را در سر داشته اند، گویا که اروپا کلید همه خوش بختی در زندگی شان است مهاجرت را پذیرفته اند .
-تعداد اگر برگشت داده میشوند دولت باید احساس مسوولیت کنند امکانات را برای آنها فراهم بسازد چون دولت افغانستان چنین درخواست را از آلمان پذیرفته بود.
تظاهرات را که مهاجرین افغان در آلمان راه اندازی کردند اگر همین مهاجرین که برگشت داده میشوند ، برای چند روزی در دروازه ارگ دوباره راه اندازی کنند بینیجه نخواهد ماند البته به کمک و همکاری همه مردم و جامعه مدنی افغانستان تا که اشرف غنی بیشرف غنی معرفی شود .
احمدی^

>>>   سازمانهای بین المللی و کشورهای دیگر باید کمک کنند در داخل خود افغانستان مسکن بصورت انبوه ساخته شود تا آوارگان دارای خانه شوند تا دیگر راهی کشورهای دیگر نشوند و مزاحم کشورهای دیگر نشوند و همچنین باید زیر ساخت ها در افغانستان بازسازی شود تا مردم افغانستان بتونند در کشور خود زندگانی کنند البته متاسفانه تفکر مردم ما پایین است با فرار کاری درست نمیشود باید سختی ها را تحمل کنیم و بجای فرار مملکت خویش را آباد سازیم تا کی میخواهیم فرار کنیم و سربار دیگران باشیم تا کی میخواهیم وراه کشورهای دیگر باشیم اگر ما فکر و عقل داشتیم میتوانستیم جاپان را الگوی خود کنیم که در زمان جنگ جهانی همه جاش ویران شد اما امروز پیشرفته ترین و مدرن ترین کشور جهان .
شیرخان - کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است