تیتر روزنامه های اتریش، یکشنبه 14 قوس 95
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۷    ۱۳۹۵/۹/۱۴ کد خبر: 125124 منبع: پرینت

** پرسه:
* انتخابات ریاست جمهوری اتریش: دور چهارم! چه کسی (کاخ ریاست جمهوری) هافبورگ را یتیم میکند؟ (منظور از دست دو حزب اصلی خارج میکند)
* امروز در تکرار دور دوم ریاست جمهوری فدرال، آیا باز هم رای دهندگان پستی نتیجه انتخابات را عوض می کنند؟
این روزنامه می نویسد: یازده ماه مبارزه، چهار دور انتخابات، سه نظر سنجی، پاکتهای معیوب: این انتخابات یک رویداد تاریخی بی سابقه است که اتریش آن را تجربه میکند. نه تنها طولانی ترین مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری است بلکه برای اینکه برای اولین بار یک رییس جمهور می آید که از اردوگاه سوسیال دموکرات SPO یا حزب مردمی ÖVP نیست. هافبورگ برای 70 سال در دست سوسیال دموکراتها و حزب دموکرات مسیحی بوده است. معلوم نیست چه کسی پیروز خواهد شد؟ نوبرت هوفر نامزد حزب آزادی یا الکساندر فان در بلن رییس سابق حزب سبز؟

**وینر زایتونگ:
* یک سوم پایگاه های رأی گیری به مدت 8 ساعت و حتی بیشتر باز خواهند بود.
بسیاری از مقام های انتخاباتی امروز، یکشنبه، یک روز کاری طولانی خواهند داشت. یک سوم از مراکز رای دهی یعنی 3462 از 10292 مرکز رای گیری 8 ساعت باز است. سپس آراء شمارش میشوند. کمتر از یک دهم از حوزه های انتخاباتی تنها تا ساعت 3 بعد از ظهر برای رای دادن در دسترس هستند.

**استاندارد:
چه کسی پیروز می شود؟ الکساندر فان در بلن یا نوبرت هوفر؟
امروز بار دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار میشود. بر اساس اعلام وزارت کشور اولین نتایج انتخابات زودتر از ساعت 17:00 منتشر نخواهد شد. نتیجه نهایی مقدماتی بطور معمول در ساعت 7:30 بعدازظهر در دسترس خواهد بود. با این حال، برگه های رأی پستی در روز یک شنبه شمارش نخواهد شد وشمارش آن در روز دوشنبه آغاز خواهد شد. از آنجا که شمارش برگه های رأی پستی بسیار دقیق خواهد بود بنابراین این باراعلام نتیجه نهایی انتخابات تا قبل روز سه شنبه میسر نیست.

**کوریر:
روزنامه کوریر با انتشار کارتونی از دو کاندیدا که نشان می دهد در حال آب دادن به گلدانی در کاخ ریاست جمهموری هافبورگ هستند نوشت: زمان آن رسیده که کسی در هافبورگ گلدانها را آب دهد.
این انتخابات کارزار انتخاباتی 'پیش از این هرگز' بود. در انتخابات قبلی هرگز تعداد برگه های رأی بیشتر از یک بار برای هر انتخابات صادر نشده بود؛ قبلا هرگز پوسترهای انتخاباتی در این حجم در سطح شهر منتشر نشده بود؛ قبلا هرگز برای مبارزه انتخاباتی یورو در این حد جمع آوری نشده بود؛ قبلا هرگز کاندیداها تا این اندازه مصاحبه های مطبوعاتی انجام نداده بودند و در یک مناظره تا این حد باهم مشاجره نکرده بودند.
روزنامه کوریر افزود: این مبارزه برای رسیدن به هافبورگ در سال 2016 از بسیاری از جهات یک رویداد سیاسی پر از پرونده بود.

** خبرگزاری آپا (APA) :
* هاینتس فیشر رییس جمهوری سابق اتریش: 'این یک انتخاب ایده آل خواهد بود'.
هاینتس فیشر پس از 12 سال به عنوان رییس دولت، دوباره برای اولین بار به عنوان یک شهروند ساده رای داد. او گفت: 'این یک انتخاب ایده آل خواهد بود. رییس جمهور سابق فدرال گفت کاملا خوشبین است. با اطمینان از الکساندر فان در بلن پشیتیبانی کرده و اطمینان دارد فان در بلن در هافبورگ موفق عمل خواهد کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است