آمریکایی ها باعث فساد در کشور شده اند
یکی از فرماندهان در ولایت بغلان با من تماس گرفته بود و گریان می کرد که چند روز است سلاح ما تمام شده و برای سربازان نان نداریم. از نیروهای خاص بخواهید که به آنجا بیایند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۱    ۱۳۹۵/۹/۱۵ کد خبر: 125128 منبع: پرینت

چند روزی مانده به پایان سال جاری میلادی اما فرمانده ماموریت حمایت قاطع به خبرنگاران در پنتاگون می گوید که چالش های عمده پیش روی دولت افغانستان در سال آینده وجود دارد. ما در انتظار بهبود در ساحات رهبری و فساد اداری هستیم. این مواردی است که منجر به استقامت ضعیف سربازان در میدان های جنگ می شود. بنابراین بخاطر برخی ناکارایی ها و وجود فساد در بخش تدارکات سربازان در پاسگاه های دوردست، مهمات، آب و غذای کافی که برای پیشبرد جنگ نیاز دارند دریافت نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان گفت: فساد در تمام ارگان های نظامی و همچنین در ارگان های ملکی به اوج خود رسیده است. یکی از دلایل بزرگ ناامنی، هم همین فساد می باشد. چندی قبل یکی از فرماندهان در ولایت بغلان با من تماس گرفته بود و گریان می کرد که چند روز است سلاح ما تمام شده و برای سربازان نان نداریم. از نیروهای خاص بخواهید که به آنجا بیایند.

وی افزود: این موضوع بدین معنا است که در هر جا خاینین وجود دارد. خاینانی که وطن و مردم خود را به دشمنان می فروشند. عدم مجازات و مکافات آنها باعث شده که نوعی دلسردی میان صفوف نیروهای امنیتی بوجود بیاید چراکه کسانی که واقعا صادقانه به این وطن خدمت می کنند هیچگونه تقدیری نمی شوند اما کسانی که به این وطن خیانت می کنند، کرسی های بلند و پست های مهم به آنها داده می شود. به وزارت دفاع پیشنهاد می دهیم که به قوانین افغانستان عمل کنند چرا که قوانین افغانستان بهترین قانون است و مجازات و مکافات کاملاً در آن واضح است.

هاشمی، تطبیق قانون را راهی برای مبارزه با فساد در کشور دانسته و گفت: مبارزه با فساد یکی از موارد اصلی حکومت داری خوب است اما وقتی که حکومت وحدت ملی روی کار آمد تمام آن شعارهایی را که داده بود از یاد برد و حرف هایی را که در کنفرانس بروکسل زده بود به باد فراموشی سپرد. امروز تعیینات چه در اردوی ملی ما، چه در پولیس ملی، چه در امنیت ملی ما است بر اساس همان زد و بندهایی انجام می شود که در گذشته انجام می شد و هیچ تغییر مثبتی به وجود نیامده است.

نماینده مجلس، در مورد صحبت های نیکلسون ابراز کرد: وقتی که نیکلسون این حرف ها را می زند در صورتی حرفش درست می باشد که خود در فساد نقشی نداشته باشد اما وی باید بداند که خودش نیز در فساد مسوول درجه یک است. چراکه ما با آنها پیمان امنیتی را امضا کردیم اما آنها به پیمان عمل نکرده و تجهیزاتی را که مطابق پیمان باید به ما می رساند به ما نرساند.

وی، با بیان اینکه فساد تا بدانجا در کشور ما رواج دارد که پسته ها در ولایت ارزگان فروخته شد، افزود: حالا هم پرونده این جریان در دادگاه عالی موجود است اما دادگاه عالی تصمیم نهایی برای آن نگرفته است. کسی که این پسته ها را فروخته و ارزگان را به دست دشمن سپرده است، برای رییس جمهور کاملاً معلوم و مشخص است. در حالیکه کسی که اولین نفر باید قانون را تطبیق کند رییس جمهور افغانستان است.

هاشمی ادامه داد: به خاطر این عدم تطبیق قانون ها و به خاطر این سهل انگاری ها و بی خیالی ها، به صورتی بسیار دردآور ما همیشه فرزندان خود را از دست می دهیم. شهرهای ما پی در پی سقوط می کنند و بی نظمی های زیادی را ایجاد می کنند. در حالیکه هر خاینی که در راس مملکت است، باید مجازات شوند، باید کسی که این پسته را فروخته، مجازات شود و مطابق قانون اعدام شود چراکه به خاطر اینکار ما جان بسیاری از هموطنان خود را از دست دادیم. آنها می گویند که ما پایگاه های آنها را از بین می بریم.

وی، در اخیر خطاب به فرماندهان آمریکایی گفت: پیمان امنیتی که ما با آمریکا امضا کردیم، آمریکا به آن عمل نمی کند. این خود نیز فسادی است که افغانستان را به قهقرا می برد. این کار نیز باعث می شود که نیروهای امنیتی ما بدون تجهیزات باقی بمانند و در برابر نیروهای دشمن شکست بخورند. پس آنها خود باعث فساد در کشور ما می شوند چطور انتظار دارند که فساد داخلی وجود نداشته باشد و چطور از این فساد انتقاد می کنند؟

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بلی همه تقصیر از خارجی هاست ما همه فرشته هستیم !مثلا امریکا به برادران رهبران حکومت گفت بانک را غارت کنید ، امریکا گفت سربازان خیالی داشته باشید ما معاشش را میدهیم ، امریکا گفت مکاتب خیالی گذارش دهید ما معاش معلمش را می پردازیم
ر

>>>   تاریخ ثابت کرده که حرامزادگان ها وفاسدان دنیا در آمریکا جمع شده اند ومی خواهند دنیا را هم مانند خود بسازند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است