انتقاد از حکومت ربطی به اسلام و دموکراسی ندارد
من نمی توانم از نظامی حمایت کنم که چور و چپاول و دزدی و غصب الفبای حکومتداری اش است. این یک توهین است که بخواهیم به نام اسلام و به نام دموکراسی از این نظام حمایت کنیم 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۷    ۱۳۹۵/۹/۱۵ کد خبر: 125151 منبع: پرینت

ما نمی توانیم این حکومت را به دموکراسی و اسلام نسبت دهیم و بگوییم که اگر به این حکومت انتقاد شد به اسلام یا دموکراسی انتقاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر رمضان بشردوست، عضو مجلس نمایندگان، امروز دوشنبه 15 قوس 1395، در صحن علنی مجلس گفت: برنامه پارلمان در روز شنبه 13 قوس، به طور صد درصد به بیراهه کشیده شد. در آنجا بخصوص در جمع بندی رییس، نظر همه نمایندگان از جمله من در نظر گرفته نشد.

وی افزود: برنامه بر این اساس بود که پرسیده شود، آیا در مکاتب، دانشگاه ها و مساجد ما ثقافت اسلامی تعلیم داده می شود یا نمی شود. اما برنامه به سوی محکمه کسانی کشانده شد که اعتقاداتی دارند و آنها از این نظام حمایت نمی کنند. مگر جرم است که یک نفر که از نظام حمایت نمی کند محاکمه شود و ما آن را متهم به داعش و طالب و امثالهم کنیم؟

بشردوست گفت: من نماینده حکومت نیستم. من نماینده مردم افغانستان هستم و بر اساس ماده هشتاد و یکم قانون اساسی مظهر اراده و نماینده آنها هستم. در انتخابات هم برنامه ای در سال 1388 پیشنهاد داده شد که افراد بر اساس آن رای دادند. من از این حمایت می کنم. من نمی توانم از نظامی حمایت کنم که چور و چپاول و دزدی و غصب الفبای حکومتداری اش است. کسی هم نمی تواند بخواهد که از آن حمایت کنم. این یک توهین است که بخواهیم به نام اسلام و به نام دموکراسی از این نظام حمایت کنیم.

نماینده مجلس در خصوص معنای دموکراسی بیان داشت: دموکراسی یک کلمه یونانی لاتین است که هزاران سال قبل از بوجود آمدن آمریکا وجود داشته است که به معنی حکومت مردم، توسط مردم و برای مردم است. در کجای این حکومت نشانه ای وجود دارد که حکومتی برای مردم و توسط مردم باشد؟

وی، اضافه کرد: بنابراین ما نمی توانیم نه این حکومت را به دموکراسی و نه به اسلام نسبت دهیم و بگوییم که اگر به این حکومت انتقاد شد به اسلام یا دموکراسی انتقاد شده است.

بشردوست با اشاره به اشتباهات و عملکرد سران حکومت وحدت ملی گفت: کجای کارهای ع و غ به حکومتداری حضرت فاروق یا حضرت علی شبیه است؟ هر مسلمان می فهمد که حضرت عمر فاروق یا امام علی چگونه حکومت می کردند. آیا آنها کاخ یا قصر داشتند؟ زندگی حضرت فاروق با خادم مسجد تفاوتی نداشت. وی عدالت و قانون را ابتدا بر فرزند خود خالد بن ولید تطبیق می کرد. حضرت علی عدالت را ابتدا بر برادر خود مسلم عملی می کرد. اما این حکومتی که نام اسلامی را بر خود گذاشته است، قانون و عدالت و انسانیت را زیر پا گذاشته است و هر روز بر ناموس مردم، خانه های شان و زندگی های شان تجاوز می شود و زمین شان غصب می شود، رشوه بطور علنی خورده می شود، قاضی بر اساس دالر قضاوت می کند، دادستان بر اساس دالر جستجود می کند، وکیل بر اساس قومیت رای می دهد. سناتور بر اساس معامله کار می کند.

این نماینده مجلس در اخیر افزود: کجای این مملکت اسلامی است که ما اگر یک مولوی یا استاد از آن انتقاد کرد ما وی را تکفیری بنامیم؟ ما علیه این حکومت مبارزه می کنیم اما مبارزه ما سیاسی است و هیچ ربطی هم به داعش و طالبان ندارد. حتی با آنها هیچ وجه مشترکی هم نداریم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بسيار بجا و با منطق سخن گفتي، اين حكومت نه اسلامي و نه ديموكراسي است، أساس آن غارت، چور، زور گوئي، استبداد و خويش خوري است. معاون اول ......شناخته شده، رئيس جمهور متقاعد امريكا، خانمش خارجي و غير مسلمان، رياست اجرائيه بدتر از اين ، اما اي كاش كه مردمان با حس انساني مانند رمضان بشردوست با اين حكومت همكار نميبودند.
مظلوم

>>>   به نظر دهنده اول
اول متن را خوب مطالعه کن
منظور بشر دوست مبارزه سیاسی است .توحتی معنی مبارزه سیاسی را نمیدانی!؟
بشر دوست نگفت انفجار وانتحار ونگفت چور ودزدی ....
گفت مبارزه سیاسی واین عین دموکراسی است.
گفت انتقاد نه انتقام
انتقاد از دولت به معنای نفی وانکار دولت نیست.
ای کاش بعضی از دوستان بیشتر مطالعه میکردند....

>>>   اگر دموکراسی نباشد انتقاد کردن ممکن نیست
ر

>>>   سلام علیکم برادر گرامی اگرچه نامت را ننوشتی اما حقیقت را بیان کردی، یک مسلمان واقعی دلسوز مردم مسلمان خود میباشد نه بخود و ملیت خود فکر میکند فقط الله سبحان تعالی را حاضر دیده ترس از روز حساب دهی نزد الله مهربان داشته به هیچ وجه زیر بار حرف ها شیاطین دین فروش، مرده پرستان، قوم پرستان و این رهبران شیطان صفت که بخاطر منافع خود از ایمان و دین مبین اسلام عزیز استفاده کرده بنام دین، جهاد مقدس صاحب قدرت شدن و میلیونها دالر کسب کردن و از ما ملت مظلوم افغان بنام دین و قوم استفاده های گوناگون کرده به و خود شأن در روز معامله نه دین را می‌شناسند و نه قوم و ملیت خود را این ما بدبخت هستم که از این شیاطین منافقین پیروی کرده خون یکدیگر را مانند حیوانات وحشی میمکیم. لعنت الله تعالی بر منافقین.... این نه دین دارند، نه مذهب و نه ملیت تمام چیز شان پول است و بس اینها قارون، افلاطون این زمان هستند لعنت بر کسان که بنام اسلام عزیز و جهاد مقدس گاه در آغوش روس هستند گاه در آغوش غربی ها ما باید بیاموزیم دیگر فریب این دلالان سیاسی، تیکه دارن دین که خود از دجال ابلیس پیروی می کنند نخورده تا باشد که خود را و اولاد های اینده این وطن را از دجال رهبران پول پرست شیطان صفت وطن فروش معامله گر نجات داده و در روز اخرت مانند این شیاطین سر افکنده نباشیم نزد الله سبحان تعالی انشاءالله.
به امید روزی که همه ما یک ملت مسلمان باشیم

>>>   نظر دهنده دوم! آيا همكاري با ظالم، دزدبرحال، خائن ملي، بي كفايت و ... ، با عث اصلاح نظام فاسد شده و يا ميشود؟

>>>   واقعآ داکتر بشر انسان دوست است واز اعماق قلب خود. سخن میکوید. ای کاش هر هم وطن بخاطر آرامی واسودکی مردم چنین مبارزه کند ،کسانیکه خلاف تو سخن میکویند وخودت در تصامیم بزرک شریک نمیدانند به خطا میروند .
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است