مجلس درباره معاش و امتیاز دولتی ها تصمیم می گیرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۹    ۱۳۹۵/۹/۱۵ کد خبر: 125156 منبع: پرینت

به دنبال اعتراض دایم نمایندگان مجلس، مبنی براینکه یک تعداد از کارمندان غیر مستحق از معاشات دالری هنگفتی براساس ارتباطات که با قانون نافذه منافات دارد بهره مند می شوند، کمیسیون عدلی و قضایی گزارشی تهیه کرده و به نمایندگان مجلس ارایه داد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، امروز دوشنبه 15 قوس 1395، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس، در صحن علنی مجلس گفت: پیشنهاد می کنم که به هر کدام از اعضای مجلس نمایندگان یک نسخه از گزارش کمیسیون عدلی و قضایی پیرامون معاشات و امتیازات متفاوت در ادارات دولتی داده شود و کمیسیون های تفتیش مرکزی، مالی بودجه و قضایی بار دیگر آن را بررسی کنند تا بتوانیم در مورد این گزارش تصمیم بگیریم که چه کاری باید انجام دهیم.

وی افزود: جنبه های جرمی را به کمیسیون عدلی و قضایی روان می کنیم و با تکمیل نصاب نمایندگان در جلسات آینده تصمیم نهایی را می گیریم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   معاش مناسب و متوازن با درنظر داشت رتب و بست کارمندان دولت بدون در نظر داشت خیشاوندی و رفقات و دوستی تامین کننده عدالتاست و بر علاوه اینکه سر وصدا را مبنی بر بی عدالتی از توزیع غیر عادلانه را بکلی قطع میکند تلاش اشخاص وافراد را در گرفتن پست های بلند دولتی را از بین میبرد و موضوع امتیاز دهی غیر قانونی را به اقارب صاحبان نفوذ از بین میبرد و نورم استندرد معاشات بست های دولتی ثابت در تمام ادارات بطور یکسان بر علاوه جلوگیری از اعتراضات را که از بین میبرد دست مفت خوران رااز دارایی های عامه بعنوان این وان عدالت را در توزیع عادلانه معاشات از بین میبرد و کارمندان بدون عقده مندی و دلگرمی بکاراتشان رسیدگی مینمایند و همچنان وکلای محترم در مورد ازذیاد توزیع معاشات کارمندان متقاعد با در نظر داشت انجام ایام خدمت شان و رتب شان در ایام که به تقاعد سوق گردیده ان عطف توجهنمایند زیرا معاش کارمندان و کارگران متقاعد تکافوی حد اقل خورد نه میر شانرا در طول یکسال کرده نمیتواند در این ایام پیری و خدمت صادقانه شان اجرای معاشات ناچیز به انها به استثنای کارمندان امنیت و افسران عالی رتبه که معاش ماهوار بلند برای شان داده میشوددیگر متقاعدین سخت به مشکلات زندگی مواجه هستند با این معاش ناچیزی که برایشان داده میشود .

>>>   کارنیک است اگرمجلس نماینده گان چنین کاری کند به عوض به معاش مامورین بیچاره که معاش شان کفایت زندگی بخورنمیر رانمی کند بیفزاید.

>>>   اینها اکثریت ایشان خویشاوندان همین پارلمانی های... اند.

>>>   توصیه من به مجلس:
۱ مجلس باید تمام کادر های که با معاشات بلند در ادارات چه از طریق پروسه سی بی ار و چه از طریق موسسات و دفاتر خارجی تقرر حاصل کرده اند اسناد تحصیلی شان نظارت و تفتیش شود زیرا اکثر این کادر ها فقط مهارت های لسان انگسی و کمپیوتر را در کورس های کوتاه مدت خوانده و با اسناد جعلی لسانس و ماستری تقرر حاصل نموده اند . و عده یی هم کار خود را به پول و رشوه از طریق تحصیلات عالی جور کرده اند .
۲ از طریق سوانح شان دیده شوند که با کدام وکیل وزیر و یا زرور مند قرابت دارند و چگونه به این پست های بلند راه یافته اند .
۳ پروسه سی بی ار نظارت شود زیرا سوال ها قبلا فروخته میشود اصلا امتحان تقریری از بین برده شود زیرا امتحان دهنده به ان تمسک کرده نمی تواند هر عصو هیات امتحان هر چه دلش خواست به کاندیدان نمره میدهند .
۳ بهتر است تمام سوال ها تحریری باشد و حین اخذ امتحان اماده شوند نه از قبل .
۴ اسناد تحصیلی شان توسط یک کمیته مستقل و مسلکی بازنگری شود . اسناد و مدارک تحصیلی پوهنتون های خصوصی افغانستان هوایی هم صادر شده بدون انکه شاگرد به صنف رفته باشد .
۵ اصلا در حین امتحان بعضی از سوال ها به لایحه وظلیف همان بست هیچ ارتباطی نمی داشته باشد و اصلا سوالات مسلکی و تخصصی طرح نمی شوند .
۷ کسانی که امتحان می گیرند باید اول از خود شان امتحان گرفته شود که دارای چه سویه تحصیلی و چه تحربه اند زیرا کمشنر های اداره اصلاحات اداری خود بدون استحقاق به زور یا واسطه تقرر حاصل نموده اند و اکثریت ان از معلومات تکنالوزی جدید و ادره و منجمنت معاصر اطلاع ندارند و سالخورده گان اند مانند هوتک ریس بورد .
برای من اصلا بورد امتحانات مورد سوال است زیرا طرفیت لازم تخصصی و مسلکی در ان دیده نمی شود ای کاش نادری جوان را میگذاشتند تا این بورد را رهبری میکرد .

>>>   مجلس اگر صداقت میکند و زور دارد تعداد مشاوران رئیس جکهور و معاشات شان را کم کند خائنین که جرم شان معلوم است رتبه و معاش بالا داده میشود آیا مجلس کور است نمی بیند پشت چهار نفر مامور بیچاره را میگیرد همیشه اینها قانون را بالای زیر دستان و افراد صادق تطبیق مینمایند نه بالای زورمندان بشمول خودشان . این افراد دولتی اقلا در وظیفه سپرده شده حاضر هستند وکیلان که معاش بالا میگیرند در وقت رسمیات سر از کشور های خارجی و عربی میکشند برای عیاشی و ساعت تیری خود تا چه وقت اینها عیوب خود را نمی بینند و دم از قانون مندی میزنند شرم است برایشان .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است