این اقدام اشرف غنی قابل تحسین است
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۹    ۱۳۹۵/۹/۱۵ کد خبر: 125179 منبع: پرینت

اشرف غنی کمک 500 میلیون دالری پاکستان را رد کرد. این اولین اقدام اشرف غنی است که میتوان آنرا قابل تقدیر دانست.

روزنامه دیلی تایمز پاکستان تحت عنوان: "رییس جمهور افغانستان، پاکستان را به حمایت از تروریزم متهم نموده، از قبول مساعدت پاکستان امتناع کرد" می‎نویسد، رییس جمهور افغانستان مساعدت پاکستان را کاملا از نظر انداخت و لحن نارندا مودی صدراعظم هند را اتخاذ کرد.

رییس جمهور افغانستان در سخنرانی اش به ششمین کنفرانس قلب آسا در شهر امرتسر هند از قبول مساعدت 500 میلون دالری که پاکستان برای بازسازی و انکشاف تعهد کرده، امتناع نموده، گفت که کمک پاکستان را نمی خواهد، لازم است تا ریشه ها و منبع مالی تروریستان در آنسوی سرحدات شناخته شده و برضد آن مبارزه شود.

اشرف غنی گفت پاکستان در امور انکشتافی 500 میلیون دالر کمک به افغانستان تعهد کرده است، ما به اینگونه کمک ها نیاز نداریم شما از این پول برای از بین بردن تروریسم در کشور خود استفاده نماید.

سرتاج عزیز مشاور ارشد صدراعظم پاکستان سخنان اشرف غنی را بی جواب نگذاشته و گفته اشرف غنی آنچه را هند می خواست بشنود، بیان کرد. سرتاج عزیز ما درک می کنیم که اشرف غنی این سخنان را در خاک دشمن پاکستان بیان کرده است، واضح است که اشرف غنی در تلاش بود آنچه را بیان کند که آنها ترجیح می دهند بشنوند.

این اظهارات عزیز در حالی صورت می گیرد که نه تنها کابل و دهلی که برخی از کشورهای جهان به شمول امریکا، خواهان اقدامات بیشتر اسلام آباد علیه دهشت افکنان شده از حکومت آن کشور خواسته اند به پناه دادن تندروان و شکبه های دهشت افکن در خاک پاکستان پایان دهند.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه اقدامات غني بابا قابل تحسين است ، فقط چشم بينا لازم است تا ببيند

>>>   در طول تاریخ مانند اشرف غنی رئیس دانشمند و دلسوز نصیب افغانستان نشده بود. باید مردم افغانستان قدر آن را بدانند.
کاکو جان

>>>   خوب!.....
غنی کمک 500 ملیونی پاکستان را رد کرد< این دیگه قابل بحث نیست> تاهنوز دولت مردان افغانستان در هیچ جایی نتوانستند یک سیاستمدارخوب به نفع افغانستان باشند, به نظرم در جلسه که در هندوستان صورت گرفت سیاست مداران هند خوب توانستند به نفع کشور شان کارکنند اما اشرف غنی به نظر بنده فقط به حیث یک بازیگر نقش خود را ایفا نمود.
دیگه چی باشد...........
B-T
جوزجان- سانسیز

>>>   بابا غنی مرد حقیقی هست

>>>   اشرف غني يك انسان فاضل دانشمد استادو عالماست قابل احترام است زنده باد اشزف غني

>>>   تمام کار های جناب اشرف غنی قابل تقدیر است اما افسوس که ما مردم همه دنبال مسایل قومی و سمتی رفتیم راه حق از دست ما رفته.
علیرضا

>>>   طرفداران وچاپلوسان و قومگرایان با عدم قبولی ۵۰۰ ملیون دالر کمک پاکستان که نه پذیرفته انها از اشرف غنی ستایش وصفت های کاذبانه را براه انداخته اند که نمیدانم عالم اس وفاضل است و تا کنون در افغانستان هیچ ریس جمهور مانند غنی دانشمند ودلسوز نصیب افغانستان نشده واه واه چه فاضل ودانشمند که امروز مردم در زیر تسلط
حکومت اش به فقر بیشتر گرفتار شده اند وبر علاوه از خاینین دیگری ۱۳ تن تقلبکاران ودزدان کمیشنران سابق انتخابات رابا وصف خیانت های ثابت شان انها را بحیث مشاوران اش در پست های جدید با امتیازات قبلی و امنیتی بخودش تعین ومقرر کرده وعجب دانشمند فاضل که از توزیع تذکره های برقی بخواست قومگرایان زبان اندیش جلوگیری کرده در حالیکه خوداش قانون انرا توشیح کرده و از طرف وزارت عدلیه اش در جریده رسمی نشر وپخش گردیده و ثد ها صد ها جفا کاری های دیگراش در حق ملت و کشور که گنجایش نوشتن ان در این شبکه مقدور است .

>>>   برای اولین در عمرم احساس کردم که افغانستان هم کشور مستقل است و غرور ملی دارد!
زنده باد اشرف غنی!!!!!!!
زنده باد وطن!!!!!

>>>   ریس صاحب هیچ دوستت نداشتم اما حالا نور چشمم شدی و یک خواهش دیگر عهدی که با خدا بستی وفا کن انشاءالله در آینده هم ریس ما خودت استی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است