گامی در جهت همسویی سیاست و احساس یک ملت
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۷    ۱۳۹۵/۹/۱۵ کد خبر: 125181 منبع: پرینت

احساسات ما در برابر پاکستان همانند احساس یک عقاب زخمی در برابر صیاد است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، امروز دوشنبه 15 قوس 1395 امرالله صالح در حمایت از اینکه رییس جمهور غنی در نشست کشورهای قلب آسیا که در هند برگزار شد، به کمک 500 میلیون دالری پاکستان جواب رد داد، دقایقی قبل اعلام کرد: از اینکه رییس جمهور غنی پول خون آلود و باروت بوی پاکستان را رد کرد گامی در جهت همسویی سیاست و احساس یک ملت است.

صالح متذکر شد: فقر ما نباید وسیله همیشگی برای سرخم ساختن ما باشد.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فقط پشتون باش كافيست، حتى اگر با ....!
از متن مرورى بر جنايات گروه هاى تروريستى پشتونيزم و حمايت رژيم تروريستى متقلب از پشتونيزه سازى!
به مناسبت هفته‌ی حقوق بشر و پیشاپیش روز ملی قربانیان جنگ

یک قومندان یکی از احزاب در تخار در تابستان 1366، 56 نفر را برای توافق روی یک آتش‌بس بین دو حزب به خانه‌اش دعوت می‌کند. اما خودش در جلسه حاضر نمی‌شود؛ به جای آن، به افراد مسلح خود امر می‌کند که همه را بکشند. 56 نفر همه کشته می‌شوند- 8 نفر از یک خانواده. چند روز جنازه‌ها را گروگان می‌گیرد و آخر در بدل دوصد هزار افغانی جنازه‌ها را به زنان روستا می‌سپارد تا دفن کنند. تمام مخالفان این قومندان فرار می‌کنند و حتا در دوران طالبان هم نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

در سال 1385 یکی از مخالفان قومندان عامل کشتار که پیش از آن در قندوز فراری بوده، به خانه‌اش برمی‌گردد. 7 روز بعد، راننده‌ی این قومندان دو پسر این خانواده‌ی تازه برگشته را از مکتب اختطاف می‌کند. مردم قریه بر خانه‌ی قومندان حمله می‌کنند و از او می‌خواهند، آن دو کودک مکتبی را رها کند. قومندان، اما، آن دو کودک را به قتل می‌رساند، جنازه‌های‌شان را در داخل بوجی بسته کرده و به رودخانه‌ی کوکچه می‌اندازد.

در سال 1388، 103 نفر از تخار به کابل می‌آیند و از کرزی می‌خواهند آن قومندان یک حزب مشخص را دست‌گیر و محاکمه کند. پدرش عکس‌های دو کودک مکتبی‌اش را به کرزی نشان می‌دهد و می‌گوید که برای کودکانش عدالت می‌خواهد. کرزی با خون‌سردی و یک اکت ارباب‌مآبانه به او می‌گوید: «جوان استی، باز بچه پیدا کده میتانی.»

این روزها که نمایندگان حزب اسلامی با نمایندگان اشرف غنی و اتمر بر سر آزادی زندانیان حزب اسلامی در زندان‌های افغانستان مذاکره می‌کنند، معلوم نیست چندها تن از این گونه افراد که خود را وابستگان حزب اسلامی می‌خوانند از زندان رها خواهند شد؟ و چگونه میان این کشتارها و جرایم سیاسی و امنیتی تفاوت خواهند گذاشت؟

جواد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است