آیا حنیف اتمر به حاشیه رانده خواهد شد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۵/۹/۱۶ کد خبر: 125196 منبع: پرینت

گزارش‌ها حاکی است که در ماه‌های اخیر، روابط حنیف اتمر و ريیس جمهور غنی شدیدا تنش‌آلود شده است.

اشرف‌غنی نسبت به حنیف اتمر و كارهای مشكوک و پرسش برانگيز او بسیار بدبین شده است. اشرف‎‌غنی به این تصور است که اتمر دست به اقدامات مشکوکی می‌زند و از جمله روابط مشکوکی با روس‌ها و چینی‌ها برقرار کرده است.

در حال حاضر ريیس جمهور توانسته حنیف اتمر را منزوی بسازد. اکنون تیم اشرف‌غنی را کسانی هم چون استانکزی و نادری و حکیمی و اخپلواک تشکیل می‌دهند که استانکزی در راس این تیم قرار دارد.

اتفاق‌هایی که در این اواخر روی داده را می‌توان در پرتو کشمکش‌ها میان اتمر و غنی تحلیل کرد. حنیف اتمر روابط خوبی با شبکه طلوع برقرار کرده است. گزارش‌هایی هم که در این اواخر برضد اشرف‌غنی در شبکه طلوع به نشر رسید، از جمله موضوع قراردادهای نفت وزارت دفاع و اشتباهات گفتاری ريیس جمهور، برنامه‌ریزی شده از سوی حنیف اتمر است تا بدین وسیله اشرف‌غنی را در نزد افکار عامه ضربه بزند.

هک شدن سایت شورای امنیت ملی افغانستان، برنامه‌ای از قبل طرح ریزی شده از سوی تیم اشرف‌غنی برای زمین‌گیر کردن و بدنام ساختن حنیف اتمر است.

گفته می‌شود كه قرار است حنیف اتمر از مشاوریت امنیت ملی ریاست جمهوری استعفا کند و بحیث سفیر در یکی از کشورهای خارجی تعیین گردد. به عبارت دیگر، اشرف‌غنی می‌خواهد اتمر را وادار به تبعید سیاسی نماید.

اشرف‌غنی به بی‌حوصله بودن و بد گذران بودن، زبانزد عام و خاص است اما حالا معلوم می‌شود که بی‌حوصلگی وی به حدی است که باعث شده حتی نزدیک‌ترین آدم‌هایش از او دور شوند. معلوم نیست سرانجام این کشمکش‌ها به کجا می‌انجامد.

روزنامه راه مدنیت که گفته می‌شود وابسته به حنیف اتمر است، مدعی شده که حنیف اتمر در ریاست جمهوری آینده افغانستان، خود را کاندیدای ریاست جمهوری خواهد کرد. اگر این حرف روزنامه راه مدنیت درست باشد، در آنصورت در آینده باید شاهد کشمکش‌های بیشتری میان اشرف‌غنی و اتمر باشیم. آیا اتمر حاضر خواهد شد به آسانی به حاشیه برود و ارگ را به اشرف‌غنی واگذار کند؟

مهریان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این ها تمام سیاسیت های غرب می باشد باز معلوم شود که چه خوابی برای افغانستان دیده اند.

>>>   بله درست است اتمر خود دست پرورده غرب است اما اینکه چه حرف هایی بین غنی و اتمر اتفاق افتاده که اینگونه در برابر غنی ایستادگی می کند شک برانگیز است
فاضل

>>>   خداوند بخیر کند اگر اتمر رییس جمهور شود اینبار حتما افغانستان را باید تجزیه کرد
کارمند وزارت

>>>   مهربان صاحب سلام عرض میدارم:این حرف ها شایعات است،ازنشر دست بردارید،وطن ویران شده بیشتر ویرانش نکنید ت
قادری

>>>   حنیف اتمر با علمکرد ضعیف و فاشیستی اش در خواب چوکی ریاست جمهوری را ببیند بهتر است.
کارمند شورای امنیت

>>>   اینکه اتمرصاحب آنقدر استعداد دارد که کشور های روسیه وچین را قانع ساخته تابا او روابط خوبی داشته باشند کار خوبی است باید هر رهبری این استعداد را داشته باشد درغیر آن هم خودش ناکام میشود وهم کشور آسیب می بیند بنا سپاس وتشکر از جناب اتمر،
ر

>>>   حنیف اتمر از حاشیه نفوذ دارد و نفوذی که از حاشیه باشد مثل جنگ روانی بی هیچ سلاحی و با ترفند جایگاه خود را زیرکانه باز میکند در حکومت هوشیار باید بود
محمد

>>>   گماشته شدگان از سوي غني در اداره أمور رياست جمهوري
اين ليست بازگو كننده نهايت.... و تعصب ....غني را آشكار ميسازد

>>>   کسانی که در اینجا به نفع اتمر نوشته اند.... طرفداری میکنند. اتمر طبل توخالی است و کل مردم افغانستان اینرا میداند.

>>>   حنیف اتمر رااشرف غنی منزوی کرده که شکرخداجنگ وانتحاری وگروگانگیری کم شده سبب همه این جنگها
وآدمکشی هاهمین حنیف اتمر کمونیست است ............

>>>   با كًم شدن اتمر انشاءالله كه ملت زجر ديدهءما كمى احساس ارامى خواهد نمود.

>>>   اشرف غنی و اتمر یک تیم هوشیار هستند این همه خیالبافی های افراد مخرب است که سعی دارند دولت را ضعیف و بی کفایت جلوه دهند.و افکار ملت را مخشوش سازند که بی ثمر خواهد بود. اتمر در دوسال اخیر تغعیرات مثبت و بنیادی در بخش استراتیگی امنیتی بار آورده که درازمدت به نفع ملت خواهد بود.

>>>   استانکزی شخص لایق و دور اندیش ودر عین زمان پاک نفسی است. حنیف اتمر طی سال ها وزارت خود سو استفاده ها و دزدی های هنگفتی را انجام داده است. از وی پرسان شود که قبلاٌ چه داشته و اکنون بنام برادر خودشرکت بزرگ تجارتی قادری را دارد.

>>>   این موضوع که اورا کنار زنند خواب است وخیال است وجنون!
او رپیس ارگ اینده خواهد بود وبه خانه ای خلق خواهد رفت ویکبار دیگر حزب دموکراتیک خلق حاکم خانه ای خلق خواهد شد
سیل بین

>>>   اتمر جاسوس سابقه روس و نوکر فعلی انگلیس یک دبل اجنت و مانند اکثر پشتونها یک وطنروشی است که هرکی زیاد تر برایش بپردازد به همرای همان میخوابد و لاف هم از غیرت میزند۰

>>>   ما مردم گوسفندی افغانستان هیچ وقت از سیاست های که دولت مردان ما به راه می اندازد آگاهی درست نداریم و متوجه نمی شویم و اهمیت هم نمیدیم .اتفاقات که در افغانستان بوجود می آید بخاطر رضایت مردم است چند ماه قبل همیشه اشرف غنی و شرکهايش توسط مردم متهم می شد که ریس جمهور نژاد پرست است به دیگر نژاد ها احترام قائل نیست . اگر ریس جمهور بخواهد اعتماد مردم سراسر افغانستان را به خودش جلب کند.باید خیلی چیز ها را از دست بدهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است