اعزام 15 تن از دیپلمات های جوان کشور به روسیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۹۵/۹/۱۶ کد خبر: 125207 منبع: پرینت

اعزام دومین گروه دیپلمات های جوان افغانستان به مسکو جهت اشتراک در برنامه تعلیمی «سیاست خارجی روسیه در دنیای رو به جهانی شدن»

بر اساس دعوت اکادمی ديپلماسی وزارت خارجه فدراتیف روسیه، دومین گروه متشکل از 15 نفر دیپلمات های جوان افغانستان بتاریخ 4 دسامبر 2016 جهت اشتراک در برنامه آموزشی تحت عنوان "سیاست خارجی روسیه در دنیای رو به جهانی شدن" عازم آن کشور شد.

سفارت فدراتیف روسیه در کابل به همین مناسبت محفلی را تدویر نموده بود که نصیر احمد اندیشه معین اداری، تعدادی از روسا و دیپلمات های وزارت خارجه افغانستان و روسیه در آن اشتراک داشتند.

نصیر احمد اندیشه معین اداری وزارت خارجه در سخنرانی خویش اظهار داشت: «وزارت خارجه از آغاز همکاری علمی و تعلیمی بین انستیتیوت دیپلماسی این وزارت و اکادمی دیپلماسی وزارت خارجه فدراتیف روسیه که بعد از یک وقفه بیشتر از 23 سال وارد مرحله جدید گردید، اظهار قدردانی می نماید.

قابل ذکر است که سالانه حدود 300 تن از محصلان کشور جهت تحصیلات عالی به دانشگاه های مختلف فدراتیف روسیه اعزام می شوند.


وحدت


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امید واریم با رفتن جوانان کشور به کشورهای مختلف برای تحصیل روز به روز از تعصب و قوم گرایی در وطن عزیزم کاسته شود

>>>   خوب است گر این بغیرت ها فرار نکنند

>>>   خدا كند كه مثل دوران قبل از انقلاب، با أفكار و عادات روسي بر نگردند. خوبيهاي شانرا بياموزند و از بدّي هايشان پند گيرند

>>>   همه خویش و قوم مقامات هستند یک بچه غریب که در رشته ماستری یا لیسانس دارد را کسی روان نمیکند. من چندین شخص را میشناسم که یا از نزدیکان غنی است یا از عبدالله که حتی مکتب را هم خلاص نکرده اند به صفت دیپلمات به کشورهای خارجی در سفارت خانه ها افغانستان کار میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است