عطای پاکستان را به لقایش می بخشیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۵/۹/۱۷ کد خبر: 125249 منبع: پرینت

رییس جمهور دولت اسلامی افغانستان عطای پاکستان را به لقایش بخشید!

این اقدام جسورانه رییس محترم جمهور، می تواند اعتماد در سطح ملی را تقویت و نظام بین الملل را متوجه و معطوف به ریشه تروریسم، بحران نماید.

بدون تردید گسست علایق و وابستگی تمام طیف هایی که قریب نیم قرن به دستور و دسیه پنجابی ها علیه منافع ملی کشور، برای ویرانی زیرساخت ها و بربادی این وطن تا کنون نیز جنگیده اند یکی از روزنه برون رفت از بحران باشد.

سفر محمد اشرف غنی به هند، در روزنامه‎های کشورهای منطقه بازتاب وسیع داشته‎است. روزنامه دیلی تایمز پاکستان تحت عنوان: "رییس جمهور افغانستان پاکستان را به حمایت از تروریزم متهم نموده، از قبول مساعدت پاکستان امتناع کرد "می‎نویسد، رییس جمهور افغانستان مساعدت پاکستان را کاملا از نظر انداخت و لحن نارندرا مودی صدراعظم هند را اتخاذ کرد.

محمد اشرف غنی گفت: "پاکستان در عرصه امور انکشافی 500 میلیون دالر کمک را با افغانستان تعهد کرده‎است. ما به اینگونه کمک‎ها نیاز نداریم. شما از این کمک برای از بین بردن تروریزم در کشور خود استفاده کنید."

به نوشته روزنامه دیلی تایمز پاکستان، اشرف غنی گفته‎است، افغانستان با تهدیدهای زیاد امنیتی مواجه ‎است و سخت نیاز است تا بالای صلح و ثبات دوامدار تمرکز شود.

نارندرا مودی صدراعظم هند و محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان هر دو از تروریزم یادآوری کرده پاکستان را متهم کردند که برای گروه‎های تروریستی در خاک خود جای داده‎است که جنوب آسیا را بی ثبات ساخته‎اند.

به نوشته روزنامه هندی، نارندرا مودی گفته‎است، تروریزم و تلاش‎های خارجی برای بی ثباتی، صلح و ثبات را در افغانستان با تهدید جدی مواجه ساخته‎ است. به گفته وی توسعه منازعات تروریستی انکشاف همه منطقه را با خطر مواجه ساخته و به خاطر صلح افغانستان صرف حرف کافی نیست، باید با اقدامات جدی همراه باشد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان گفته‎است، تا زمانی‎که پاکستان از تروریزم حمایت کند، هر قدر که با کشور جنگ زده افغانستان کمک مالی هم شود، فایده ندارد.

آژانس خبری ایرنا، با نقل قول از اظهارات جواد ظریف وزیر خارجه ایران کشور می‎نویسد که گفته‎است، ایران از تلاش‎های جاری صلح در افغانستان حمایت می‎کند. جواد ظریف گفته‎است، ایران بطور کامل از حکومت وحدت ملی و دستاوردهای صلح حکومت افغانستان حمایت می‎کند.

به گفته جواد ظریف، ایران از دستاورد اخیر حکومت افغانستان با حزب اسلامی استقبال نموده، آرزومند است تا از پروسه صلح به رهبری افغان ها همه کشورهای منطقه سود برده و باعث تحکیم صلح دوامدار و همه جانبه شود.

دوست زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افرین کمکش را به محو فحشا در هیرا مندوی بکار بیاندازید

>>>   سلام به هموطنانم! هموطنان كرامى مشاهده كنيد دشمنان ما دركمين نشسته به نابودى ماجشم دوخته اند متحد شويد فريب دشمن را نخور يد بين ما نفاق اندزى ميكنند بخاطر منافع خويش بيدار باشيد يكى داعش رادر اغوش كرفته ديكرش طالب را وطن مرا ميدان جنك جور كرده اند اتش جنك را در خانه ما افروخته اند نفع اش به انها ميرسند نكذاريم خانه ما در اتش بيكانه ها بيسوزد. رسمى در خانه ما اعلان ميكنندكه ما با طلبان ارتباط داريم طالببيكه فرزندان مارا ميكشند بروزه هاى ملى را ازبين برده خلاصه كه هرجيزيكه ازتوان ايشان بر ايد دريغ نميكنند به همين طور داعش جنك بين ما نيست جنك بين امريكا روسيه وشريك هاى انها است خساره اش را ماميبردازيم به مثل سوريه ما با هم دشمنى نداريم هر فرد اين سرزمين در نكهدارى وطن عزيز مسول است ! .... بر دشمنان ما زنده باد اتحاد اتفاق ما با احترام خادم وطن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است