ولایت غزنی در تهدید است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۳    ۱۳۹۵/۹/۱۷ کد خبر: 125250 منبع: پرینت

در ولایت غزنی معلم ها، مکاتب و سربازان خیالی وجود دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، امروز چهارشنبه 17 قوس 1395 محمدعارف رحمانی عضو مجلس نمایندگان، در صحن علنی مجلس، گفت: در ولایت غزنی متاسفانه معلمان خیالی وجود دارند. این مکاتب در فضای مجازی وجود دارند اما وجود خارجی ندارند. مکاتب در بسیاری از ولسوالی های ولایت غزنی عملاً تعطیل هستند. دربرخی از این ولسوالی ها از سه سال قبل به این طرف، داد می زدیم، می گفتیم که در اینجا مکاتب وجود ندارند. عملا درس جریان ندارد. ولی بودجه اجرا می شود معلمان و فارغ التحصیلان خیالی هم وجود دارند و بودجه برای این افراد خیالی اجرا می شود. اما متاسفانه کسی به این زمینه توجه نکرد.

وی افزود: بخشی از مردم ولایت غزنی عملاً از نعمت سواد محروم ماندند. وقتی مردم از سواد خواندن و نوشتن محروم هستند، براحتی دستاویز تروریست ها و افراد جانی که در این سرزمین به نام جهاد و مبارزه اینجا را اشغال کرده اند قرار می گیرند.

رحمانی گفت: علاوه بر این مکاتب خیالی سرباز خیالی نیز در اردوی ملی در غزنی داریم و بار عمده جنگ بر عهده پولیس بوده است. در حالیکه پولیس نیروی انتظامی است و نیروی جنگی نیست. ما امروز در بسیاری از ولسوالی های ولایت غزنی حضور طالبان، الاقاعده و داعش را می بینیم که خیمه زده اند.می هراسم از اینکه مجالی فراهم شود که بصورت ناگهانی ولسوالی هایی را که در اختیار ما است، را از دست دهیم. شاهراه ها و راه های میان ولایت هم بند شود و یک تهدید جدی شهر غزنی را تهدید کند و ما از این نگران هستیم.


کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رحمانی محترم من هم از غزنی بوده شما غم مکاتب را نه دارید غم تجارتمافیای تان را دارید میخواهید که معلمین مکاتب پشتون نشین ازمعاش مستفید نه شود مهربانی کنیدمکاتب که مسدود است نام بګیرید در غیری ان تهمت زدن وتعصب را کنار کذارید غزنی وال

>>>   دیگر هیچ حرفی برای گفتن ندارید جز اینجاد ترس و هراس و مطرح کردن خود.

>>>   باآقای رحمانی موافقم.
ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است