زورمندان نقش بزرگی در حکومت دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۶    ۱۳۹۵/۹/۱۷ کد خبر: 125265 منبع: پرینت

در زمان انتخابات زورمندان به دو گروه تقسیم شدند و نامزدهای ریاست جمهوری را حمایت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،شکییبا هاشمی، عضو مجلس نمایندگان گفت: اشرف غنی و عبدالله در زمان انتخابات شعارهای زیادی دادند، در آن زمان حتی زورمندان نیز به دو گروه تقسیم شدند و حمایت شان کردند و به همین دلیل است که آنها نمی توانند زورمندان را به پنجه قانون بسپارند.

وی افزود: از اینگونه موارد بسیار زیاد است و حتی این زورمندان در تعیین قوماندان های امنیه، والی ها و آمرین حوزه نقش بزرگی دارند تا حدی که اگر چند قران پول به یک مرجع مربوطه بدهید به حیث آمر و قوماندان تعیین تان می کنند.

هاشمی، در خصوص اشخاص و حلقات متعصبی که در کنار اشرف غنی هستند و مانع تطبیق قانون می شوند می گوید: اینها حتی نمی گذارند مردم صاحب تذکره الکترونیک بشوند چه برسد به اینکه نظام تغییر کند و اگر رییس جمهور واقعا می خواهد که اصلاحات بیاورد این افراد را شناسایی و تعلیق کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اول همین کمیشن کاران را به پنجه قانون بسپارند بعد زورمندان خیالی را

>>>   صاحب نظران به اين باور اند كه سلطه طلبى و زياده خواهى پشتونيست ها اقوام ديگر را در دفاع از حقوق و هويت شان راديكال تَر ساخته و اين روند را هرچند در كوتاه مدت باعث نقض حقوق اين اقوام توسط تبعيض گرايان شود در دراز مدت به نفع اقوام مى دانند. بسيارى از مشكلات و حق تلفى ها در گذشته ريشه در عدم علاقه ، مداخله و توجه جدى توده هاى اقوام ديگر در سياست كشور دارد. اما تند روى و اشتهايى حذف كامل ديگران توسط پشتونيست ها ، اكنون توجه انهاى را كه تا ديروز شعار همه ما مسلمان و افغان هستيم مى دادند را دارد به اين امر جلب ميكند كه در واقع اين شعار دروغين با هدف حذف و زمينه سازى براى غصب كامل قدرت سر داده ميشود. اين شعار اكنون به انزوا و حاشيه رانده شده و يك اقليت كوچك از اشخاص مربوط اقوام ديگر شامل قدرت طلبان، امتياز خواهان ، چاپلوسان، متملقان هنوز اين شعار را گاه گاه سر مى دهند كه البته انها هم مشروط به امتيازات داشته و يا به اميد رسيدن به امتياز است.

>>>   تصفيه قومي و تاجيك ستيزي در بخش هاي اداري شوراي ملي بي داد مي كند!
يادمان باشد كه اين رويكرد فاشيستي و نژادپرستانه ثبت حافظه اي تاريخي مان مي گردد و به اين بي عدالتي روزي پايان خواهيم داد؛ اما كارتن كلان هاي تاجيك كه در چوكي هاي مجلس نماينده گان لميده ايد و درين مورد واكنشي نداريد، به خاطر داشته باشيد كه اين روزهاي تان گذشتني است.

>>>   در کشورهای دنیای اول اگر کسی را بفهمند که کپی کرده است کتاب هایش جمع میشود و خودش هم به جریمه سنگین و حتی زندان محکوم میشود ولی در کشورهای جهان سوم به تقلبکار لقب بابا و متفکر دوم و سوم دنیا داده میشود

>>>   خراسان یک بار دیگر در آستانه پشتونه سازی پابرهنگان کوه سلیمان !
در زمان امان الله غدار یکی از افراد او به نام وزیر محمد گل مهمند شهردار استان بلخ باستان گماشته شد . وی سیاست پشتون‌سازی را در این استان پیشه کرد و دست به چنین کار ها زد .
زورستانی 50 هزار جریب زمین آبی تاجیکان و ازبکان را به افغان ذلتی های کوه سلیما واگذار نمود .
نابودسازی آثار تاریخی بلخ از جمله کتیبه ها یا همان سنگ‌نبشته‌ها ی کامبیز یکم پدر کوروش بزرگ ، کتیبه های زرتشتی و سغدی پیش از اسلام . آرامگاه رابعه بلخی نخستین بانوی چکامه سرا زبان پارسی ، گور دقیقه بلخی ،ناصر خسرو قبادیانی بلخی ، آتش زدن بیش از 3953000 کتاب های کهن بلخ .آتش زدن 23727 دست‌نبشته کهن پارسی دری ، و ترکی.
مدارس تا سال 1345 خورشیدی تنها مجاز به آموزش به زبان پشتو بودند.
دگرگونی بیشتر نام‌های جغرافیایی دامنه یا ( منطقه ) از پارسی دری و ترکی به پشتو از جمله: چارباغ گلشن (شینکی)، دلبرجین (شلخی)، پلاس‌پوش (زوزان)، چهل‌ستون (غندان)، بوینه‌قره (شولگره)، آدینه‌مسجد (چاربولک)، سمرقندیان (زرغون‌کوت)، کدوخانه (بانده‌گی)، ده‌دراز (غشی)، چقیش (استولگی)، یول‌بولدی (لیندی)، کول انبونه (مندتی) و…
در آن دوره، پس از پشتون‌سازی نام‌ها در روستا ‌های بلخ باستان، جوزجان ، سرپل و فاریات هر فرد بومی که نام بومی مکان‌ها را به زبان می‌آورد خسارت پولی می پرداخت .
حالا نوادگان عبدالرحمن غدار دوباره پرونده جنایت ،خیانت و غصب زمین های فرزندان بومی این سرزمین کهن را بنام کوچی دوباره روی دست گرفته و میخواهند ساکنان استان پروان باید این استان را برای کوچی های پابرهنه پاکستانی رها کنند.
بر اثر فشار های وزارت اقوام و قبایل کوچی های شورای ملی و بی تفاوتی نمایندگان مردم پروان یک نماینده پارلمان به پروان رفته تا با اعمال فشار های مزید، پخش شناسنامه را برای 29 هزار کوچی تطبیق نماید و همچنان زمین های مردم بومی این استان ورجاوند را برای چراگاه های مواشی کوچی ها خالی سازی و به چنگ آورند.
دوست دارم نظری به لیست ریاست اقوام و قبایل که تعداد کوچی ها در پروان 2805 خانواده گرد آورده شده را 29 هزار نفر و تعداد مواشی آنها بی افگنید .
1- تعداد گوسپندان کوچی ها در پروان 231700 راس
2-تعداد بز ها 78500 راس
3-تعداد شتر ها 1540 راس
4-تعداد خر ها 2510 راس
5-تعداد گاو ها 5260 راس

>>>   هاشمی صاحبه!
چیش من همیشه یک سوال است همی خودت تذکره الکترونیکی ره که ایقه شله هستی چه میکنی .......... چه بلا!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است