مسوول نظامی حزب اسلامی به کابل رسید (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۵/۹/۱۸ کد خبر: 125295 منبع: پرینت

مسوول نظامی گلبدین حکمیتار به کابل آمد.

سلام، مسوول نظامی گلبدین حکمیتار و امیر حزب اسلامی افغانستان با شماری از همراهان اش روز گذشته از مسیر راه تورخم وارد ولایت ننگرهار شدند.

قابل ذکر است که این مسوول نظامی گلبدین حکمتیار ساعتی قبل به کابل رسیده است.


مسوول نظامی گلبدنی حکمیتار ننگرهار کابل



قاریزاده

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چگونه جمعیت اصلاح، دانشجویان دانشگاه‌های افغانستان را تندرو می‌سازد؟
جمعیت اصلاح یک جنبش سلفی‌گرای مربوط به حزب اسلامی است که با ادعای اصلاحات اجتماعی، ایدیولوژی‌های سیاسی خود را از طریق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی پیاده می‌کند. حوزه اصلی فعالیت‌های این جمعیت را نسل جوان دانشگاهی به‌ویژه در کابل و ننگرهار و برخی از مراکز آموزشی خصوصی تشکیل می‌دهد. یافته‌های این پژوهش فعالیت‌های این گروه را به‌عنوان تهدیدی جدی در افراطی کردن افغان‌ها به‌ویژه دانشجویان می‌داند و آن را نه یک نهاد اجتماعی که یک تشکل سیاسی به‌خصوص «سیاست دانشجو» می‌شمارد.
در سال جاری با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، رادیکالیسم چالش‌برانگیز می‌گردد. با توجه به گذشته تاریخی افراطیت، حافظه جمعی متاثر از جنگ‌های داخلی مبتنی بر قوم و مذهب و موجودیت جنگ‌سالاران و زورمندان ساحوی، امکان از دست رفتن دست‌آوردهای سال‌های اخیر به‌شدت و جود دارد. دولت افغانستان باید مواظب تهدیدهای این‌گونه‌ی نیز باشند.
Parwani

>>>   وقت امده بود وزیر دفاع حزب اسلامی

>>>   حا ل دیگر شورای نظار در لرزه هستند

>>>   از حزب اسلامی به جز نام دیگر هیچ چیزی باقی نمانده
این فقط اوغان و اوغان پرست هاست که می خواهند آبروی از دست رفته شانرا بازگرداند و مثل ظاهر شاه بابای ملت جور کند
این در واقع پامال کردن خون صدها هزارشهیدیست که بیگناه به دست این راکتیار شهید شدند
داود بخشی

>>>   اگرچه هریک پارت اسلامگرا دیگرانش را کافر میداند و کسیکه پول و مال خوده ندهد هم بنام کافر چاره سازی میکنند.
گلبدین که تاحال بنام اسلام برضد سایر اسلام جنگ داشت حال چه میشود ؟ به پول امریکا قناعت میکند یا از مردم هم به گرفتن عشر و ذکات تااولجه راشروع میکند؟
وطندار

>>>   شورای نظار و مسعود که هزاران انسان را نابود کردند اکنون بیش از ۲۵ سال است که حکومت میکند ، پس حکمتیار چرا نی ؟
لوی سارنوال و ناظر

>>>   تمام نظامیان حزب کندیده چنایتکار گلبیدین با این تعداد اندک این هم شد حزب و رهبر خاین امیر وقتیکه ملیشای پاکستان از صف انها جدا شده واز ترس شناخت مردم و سنگباران شان توسط مردم این اندک شمار که اکثریت شان مهاجرین در کمپ شمشتو مربوط گلبیدین بود میباشد بهر صورت با داخل شدن پای منهوس جاسوس پاکستان وقاتل ده ها هزار هموطن افغانستانی من خداوند خیر افغانستان راپیش کند که افغانستان را بدهن پاکستان نه اندازد خداوند عاقبت را بخیر کند.

>>>   أقاى ناظر: فكر ميكنم كه تو هم جاسوس وجنايت كاران كلبيدين تروريست ءغلام حلقه بكوش پاكستان وديگر ها هستي كه به آمدند يك راكت پران خوش هستي .

>>>   وقتی خارجی ها دارند با مسلمان مجادله میکنند نمیدانمکدام مسلمان را هدف قرار میدهددر همه جا کشور ها وملت ها مستقیم ویا غیر مستقیم زیر اداره وکنترول خودشان است اکثر حرکت های اسلامی را پی گیری نمایم بلاخره ریشه ای ان به خود انها ارتباط میگیردمثلا طالب ویا داعش که این هردو حرکت به اتفاق عموم ساخته وپرداحته ای خود انهاست واز سوی انها تمویل میگردد واحیانا یگان داعشی وطالب خودرو وارزل وپراگنده وبیرون از تشکیلات خودشان را میکشند وبا این دسیسه به چشم دیگران خاک میزنند ویا حرکت های اسلامی پاکستان جماعت اسلامی وجماعت علمای اسلام و... همه زیر کنترول مستقیم انگلیس و ای اس ای قرار دارند وهمین جماعت اصلاح{افساد}را که ازان ما وشما بسیار خوف داریممربوط افراد حزب اسلامی وحزب اسلامی مربوط جماعت اسلامی پاکستان واز ان طریق منوط به ای اس ای وبالا وبا لاتر که بروی باز مرتبط میگردد به خود انها ویا القاعده ای معروف که ظاهرا
منقرض گردیده وداعش را بجای ان نشانده اند نشانده اند

>>>   آقای راکتیارآمد به کابل خدا خیر کند چندان قدم خو ندارد تجربه نشان داده آمدن آقای راکتیار پایه های دولت را به لرزه درآورده دیده شود که آخرش چه میشود
مجاهد سیار

>>>   ملت افغانستان شاهد آنست که رهبران تنظیم های جهاد و مقاومت مردم افغانستان در حق این ملت چی کردند و چی نکردند. فقط بخاطر جیب های خود انواع مظالم را بر ملت روا داشتند تا باداران شان از آنها راضی باشد. حزب اسلامی هم یکی از آن احزاب است که بخاطر منعفت خود ملت و شهر کابل را به خون کشید، مردم را آواره و سرگردان راهی پاکستان و ایران نمود. حالا که باز هم به اشاره همان بادار خود دارد آهسته - آهسته به نظام یکجا میشود این هم یک پلان شوم بادار شان است تا جلو همکاری کشور هندوستان را بگیرد و پاکستان را خوش بسازد.
در این اواخر گفته شده است که حتی دولت با ایشان چهار وزارت را وعده نموده است،

>>>   ایا از بی اتفاقی های گذشته تان که باعث آمدن نیروی های 32 کشور خارجی گردید، باز هم درس عبرت نگرفته اید؟
همه دعوا و داد از اسلام میزند و برای تفرقه میان مسلمان یک ثانیه هم صبر ندارد و چرا یک گروه مجاهدین لایق ارام زیستن است و گروه دیگر باید نباشد، آیا اسلام همین توصیه کرده و آیا اسلام همین بیان داشته که میان مردم تان بنام های افغان، پشتون، تاجک، هزاره،سنی وشیعه تفرقه انداز باشد؟ نخیر چنین نیسیت بلکی تمام مسلمان با هم برادر اند وبرابر.
آیا دردی را که در طول یک ونیم دهه گذشه پشتون کشیده تاجک، هزاره وازبک و دیگر افوام درک نکرده و ایا فکر میکنید که دردی را که تاجک بیند پشتون و دیگر افوام احساس نه می نماید؟ آگر چینی چیزی به راستی وجود داشته باشد پس باید دوباره مسلمان شده و توبه زیاد به درگاه الله ج نمود.
بیاید به مثل مسلمان واقعی همدیگر پذیر باشیم و یک دیگر همایت کنیم باشد، پرودرگار از ما راضی و در فضای صلح و دوستی زنده گی نمایم.
برای شما توصیه میکنم، صرف یک روز و برای یک روز تاریخ اسلام را مجدداً و به فکر ارام مطالعه کنید و ببینید که مسلمانهای از اقوام مختلف چطور با هم یکجا و با اخوت زنده گی میکردند.

>>>   خداكند كه زرداد دزد را دوباره در راه كابل جلال آباد حاكم نسازد، و يا در كابل با عث جنگهاي داخلي نشوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است