هدف آمریکایی ها چین است؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۰    ۱۳۹۵/۹/۱۸ کد خبر: 125307 منبع: پرینت

آمریکا و هند بعد از امضای یک قرارداد دفاعی برای استفاده از پایگاه های نظامی یکدیگر در منطقه به توافق رسیدند که این موضوع تهدیدی برای پاکستان محسوب می شود.

به گزارش ریاست جمهوری افغانستان(afghanpaper)، داکتر لطیف نظری، استاد دانشگاه گفت: هدف آمریکایی ها از این اعتلاف یا قراردادی که با هندی ها بسته بودند، در واقع پاکستان نیست بلکه چین می باشد. هم به دلیل منازعه ای که میان هند و چین وجود دارد و هم به دلیل نگرانی و ترسی که آمریکایی ها از قدرت اقتصادی و نظامی چین در منطقه و در آسیا دارد.

وی افزود: آمریکایی ها بر این باور هستند که قدرت در حال آسیایی شدن است و این آسیایی شدن قدرت باعث خیزش هند و چین در منطقه شده است. بنابراین هدف آمریکایی ها این است که منازعه بین هند و چین را در منطقه تشدید کند و از این طریق از افزایش هر دو قدرت جلوگیری به عمل بیاورد تا آمریکایی ها همچنان به عنوان قدرت مسلط در آسیا باقی بمانند. پس بحث پاکستان در اینجا کاملاً منتفی است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا با تمام کشور های دنیا پیمان نظامی در مورد استفاده از پایگاه های نظامی یکدیگر در صورت مداخله کشور های خارجی و کمک به یکدیگر امضأ میکند.
این که کانادا و یا مکسیکو بالای امریکا حمله میکنند، به خدا معلوم.
اما کشور های دیگر بشمول هندوستان، در همسایگی خویش دشمنانی دارند، که به آسانی مورد دسیسه قرار میگیرند و یک جرقه کگ کوچک و یک جنگ خورد ترک در میگیرد و قوای امریکا به منطقه غرض کمک می آید. دیگر گپ خلاص است. نقش قالین خواهد رفت، اما قوای امریکا نخواهد رفت.
اما همه کشور ها در همسایگی خویش دشمن ندارند، بنأ برای بعضی ازین کشور ها باید دشمن تراشید، دشمنانی مانند القاعده، طالبان، داعش، بوکوحرام، ابوسیاف، الشباب و غیره.
منتهی این پروسه اشغال دنیا به یک باره گی صورت نمیگیرد، بلکه بصورت پلان شده و در مقاطع مختلف، بصورت قطعات کوچک.
فعلأ رییس جمهور جدید امریکا از ادامه اشغال موقتأ صرف نظر میکند و مشغول اشغال اقتصادی دنیا میشود، چنانچه هنوز پیش از شروع ریاست جمهوری، سهام بازار نیویارک به یکباره گی حدود دو هزار واحد افزایش یافته است که یک رقم پانزده فیصدی را نشان میدهد.
تمام دالر های پراگنده شده دنیا را که دوباره جمع کرد و تریلیون ها دالر دیگر را نیز چاپ کرد، باز یک رییس جمهور دیگر می آید و باز در دنیا یک گپ میشود و باز لشکر کشی امریکا شروع میشود.
این جریان تا فتح آخرین کشور جهان، بشمول هند و چین و روسیه و ایران و دیگر کشور ها ادامه خواهد داشت.

>>>   آمریکا قصد دارد با ناامن کردن چین سرمایه های آمریکایی را به کشور خود برگرداند.
آمریکا قصد دارد با دوست شدن با روسیه باعث ناامن شدن اروپا شود و سرمایه ها را از اروپا به آمریکا برگرداند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است